EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O
Vraag
Beste antwoord (via jeroen94704 op 22-06-2026 11:22)
Alle reacties
Alle Belkin Boostcharge powerbanks en Anker Zolo, Nano en MagGo hebben een CCC keurmerk en zijn verkrijgbaar in NL.
[ Voor 7% gewijzigd door Wootism op 20-02-2026 10:58 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ja, dat is het rottige: niet alle powerbanks van Anker hebben de CCC markering.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 15:31:
Het staat er niet per model, maar op deze pagina van Anker vind je wel een verwijzing naar CCC: https://www.anker.com/eu-en/power-safety
Ik heb een Anker Zolo van 20Wh die wel de CCC markering heeft, en een Anker 321 PowerCore van 5Wh die dat niet heeft. Beide zijn tegelijk gekocht rond kerst 2025. Ik begrijp niet waarom ze dat niet opnemen in de specs. Zo blijft het gokken.
In Beijing kopen op het vliegveld?
Simpele goedkope meenemen vanuit NL en eventueel daar achter laten als hij niet mee mag. Heb je eventueel een back-up als hij wel mee mag.
Ik vind dit wat kort door de bocht en de vraag is wel degelijk terecht. Niet iedere powerbank van deze merken blijkt het CCC logo te hebben, ondanks identieke specs.Wootism schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 10:52:
Je had de vraag beter aan Google kunnen stellen aangezien er al veel blogs en artikelen over geschreven zijn.
Alle Belkin Boostcharge powerbanks en Anker Zolo, Nano en MagGo hebben een CCC keurmerk en zijn verkrijgbaar in NL.
Dit vind je niet zo 123 op Google.
Is helemaal niet ‘kort door de bocht’. Ik zeg ook niet dat elke Powerbank van die merken dat keurmerk heeft; enkel die specifieke types die ik noem.Bartman236 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:02:
[...]
Ik vind dit wat kort door de bocht en de vraag is wel degelijk terecht. Niet iedere powerbank van deze merken blijkt het CCC logo te hebben, ondanks identieke specs.
Dit vind je niet zo 123 op Google.
En ja dat is redelijk simpel te googlen.
Bedankt voor de info, hoewel we inmiddels alweer lang en breed terug zijnBartman236 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 12:58:
Goede vraag....
Mag ik weten waar je die gekocht hebt?Bartman236 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 12:47:
Voor diegenen die iets meer zekerheid willen (naast hun Google searches). Ik heb een Anker MagGo Magnetic Power Bank (10K, Slim) gekocht. Deze heeft CCC.
Heb je een link?
Staat het logo er duidelijk op?
Kwam er net achter dat geen van m’n powerbanks het CCC logo heeft en moet binnenkort naar China voor werk.
M’n eerdere ervaring in China is dat ze met dat soort regels wel streng zijn, voorheen moest het aantal Wh er duidelijk op staan, zo ben ik al eens een powerbank kwijtgeraakt waar die informatie niet duidelijk op gedrukt stond.
De site van Anker claimt dat deze powerbank CCC certified is, maar ik zou er niet blind op vertrouwen. Als je bv de product pagina voor deze powerbank bij CoolBlue bekijkt dan zit er een duidelijk plaatje van de onderkant bij met allerlei logo's, maar niet het CCC logo. En dat logo moet echt op de powerbank zelf zitten. Op de verpakking telt niet.RobbieT schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 19:06:
[...]
Mag ik weten waar je die gekocht hebt?
Heb je een link?
Staat het logo er duidelijk op?
Kwam er net achter dat geen van m’n powerbanks het CCC logo heeft en moet binnenkort naar China voor werk.
M’n eerdere ervaring in China is dat ze met dat soort regels wel streng zijn, voorheen moest het aantal Wh er duidelijk op staan, zo ben ik al eens een powerbank kwijtgeraakt waar die informatie niet duidelijk op gedrukt stond.
Die foto bij Coolblue had ik ook gevonden.
Heb niet zo’n zin om weer iets terug te moeten sturen omdat het niet voldoet.
Anders kan ik er beter eentje in Beijing op het vliegveld kopen, de overstap is daar lang genoeg.
[ Voor 15% gewijzigd door RobbieT op 10-07-2026 20:41 ]
Dat is inderdaad het alternatief, gewoon op het vliegveld in Beijing.hcQd schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 20:43:
@RobbieT Kun je er niet eentje in China kopen nadat je geland bent? Die hebben gegarandeerd een CCC-keurmerk.
Denk dat op het vliegveld de kans nog aardig is dat je geen namaakrommel krijgt maar wel iets van Xiaomi of een ander fatsoenlijk Chinees merk kan vinden.
Het is mij niet gelukt om er in Nederland een te vinden met het keurmerk, dus dat is uiteindelijk wat wij gedaan hebben.RobbieT schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 20:39:
Anders kan ik er beter eentje in Beijing op het vliegveld kopen, de overstap is daar lang genoeg.