Laptop advies CAD en 3D

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:01
Wat ga je met je laptop doen?
CAD tekeningen maken en 3D tekenen

Wat is je budget?
Max €2500 maar liever tot €2.000,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, ik denk dat ik liever een 18" laptop neem omwille van de betere koeling. Misschien dat 17,3" ook nog zou kunnen. Of zeggen jullie dat 16" met koeling geen verschil maakt met 18"?
Heb het idee als het beter koelt het ook potentieel langer meegaat

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet bepaald een merk voorkeur. Ik vraag me ook af wat de betere laptops zijn voor dit werk. Het zou mooi zijn als hij wel een jaar of 8 mee kan. Tot nog toe ben ik tevreden over Lenovo laptops, maar bijv Asus of Dell lijkt me ook prima. Zijn er ook merken en/of bepaalde types die ik echt moet mijden?

Op dit moment ben ik een Desktop met een i7-9700k en Quadro 400 GPU. Ik neig zelf naar een core i9 Ultra omdat Intel wellicht de betere compatibiliteit heeft met deze software. Maar misschien is een core Ultra 7 ook voldoende. Als AMD Tuch kan dan zou een 9 9955HX ook wel een mooie optie zijn denk ik.
Daarbij lijkt het me verstandig om minimaal een RTX5700 te nemen en misschien zelfs wel een TI als het binnen budget past. Qua beeldscherm lijkt me min 2k wel het beste

Wat ik bijvoorbeeld gevonden heb is deze:
uitvoering: ASUS ROG Strix G18 G815LP-S9005W

Zag verder ook een Acer Predator maar hoor over Acer toch mindere verhalen alleen weet niet hoe recent dat is

Dankjewel voor jullie input!

Alle reacties

• Zyk
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07:01

Zyk

Welke CAD software wil je draaien? Elke software heeft aanbevolen systeemeisen, en ik zou dat als minimum nemen.

Voor Solidworks/Inventor/Creo etc. is 8 jaar overigens optimistisch als je elk jaar trouw je software up to date wilt houden. Dat zijn echt wel zware pakketten, zeker als je richting de wat grotere assemblies beweegt.

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-02 22:01
Voornamelijk gebruik ik Vertex