Hi,
Vanuit een VSO heb ik een extra maandloon onderhandeld. Ik stop met werken einde van deze maand, maar krijg nog een maandsalaris mee als extra. Dienstverband eindigt dus 28-2 en inmiddels heb ik al nieuw werk dat op 2-3 start. In maart krijg ik mijn opgebouwde vakantiegeld en dus de extra maand ter hoogte van een regulier maandloon uitbetaald.
Echter schrik ik er nu van hoeveel belasting daarover wordt geheven! Klopt dit volgens jullie wel?
Normaal (afgeronde bedragen)
Bruto maandloon E 4300,-
Pensioenpremie E 150,-
LB/PR volksverzekering E 950,-
Premie WGA-WHK E 16,-
Hierdoor ontvang ik netto E 3184,-
Maar nu krijg ik dus het extraatje:
Vakantie toeslag E 3100,-
Eenmalige uitkering E 4300,- (het bruto maandloon)
LB/PR volksverzekering E 3850,-
Premie WGA-WHK E 16,-
Netto ontvang ik dus E 3534,-
Dat is E 3534,- - E 3184,- = E 350,- netto meer, terwijl ik E 3100,- bruto meer 'verdien' . Klopt dit zo wel? De LB/PR volksverzekering is met factor 4 toegenomen.
Weten jullie raad?
Alvast bedankt!
Vanuit een VSO heb ik een extra maandloon onderhandeld. Ik stop met werken einde van deze maand, maar krijg nog een maandsalaris mee als extra. Dienstverband eindigt dus 28-2 en inmiddels heb ik al nieuw werk dat op 2-3 start. In maart krijg ik mijn opgebouwde vakantiegeld en dus de extra maand ter hoogte van een regulier maandloon uitbetaald.
Echter schrik ik er nu van hoeveel belasting daarover wordt geheven! Klopt dit volgens jullie wel?
Normaal (afgeronde bedragen)
Bruto maandloon E 4300,-
Pensioenpremie E 150,-
LB/PR volksverzekering E 950,-
Premie WGA-WHK E 16,-
Hierdoor ontvang ik netto E 3184,-
Maar nu krijg ik dus het extraatje:
Vakantie toeslag E 3100,-
Eenmalige uitkering E 4300,- (het bruto maandloon)
LB/PR volksverzekering E 3850,-
Premie WGA-WHK E 16,-
Netto ontvang ik dus E 3534,-
Dat is E 3534,- - E 3184,- = E 350,- netto meer, terwijl ik E 3100,- bruto meer 'verdien' . Klopt dit zo wel? De LB/PR volksverzekering is met factor 4 toegenomen.
Weten jullie raad?
Alvast bedankt!