• Shizukana08
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:13
https://tweakers.net/nieu...7-naar-beurs-brengen.html

Klopt het dat als Liberty Global straks 100% Ziggo heeft, dat het dus een 100% Amerikaans bedrijf wordt?
In andere worden, klopt het dat als er iets gebeurd in de wereld tussen bijvoorbeeld trump en eu, een Amerikaans bedrijf mijn tv/internet kan uitschakelen? edit: of kan beinvloeden

[ Voor 3% gewijzigd door Shizukana08 op 19-02-2026 13:28 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:37
Shizukana08 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:30:

Klopt het dat als Liberty Global straks 100% Ziggo heeft, dat het dus een 100% Amerikaans bedrijf wordt?
In andere worden, klopt het dat als er iets gebeurd in de wereld tussen bijvoorbeeld trump en eu, een Amerikaans bedrijf mijn tv/internet kan uitschakelen? edit: of kan beinvloeden
Dat denk ik wel, maar tijdelijk. Zodra ze de beursgang gemaakt hebben wordt de nationaliteit denk ik bepaald door waar het hoofdkantoor staat. Maar ben geen expert op dit gebied.

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:40

Mad-Matt

TheDoctor#2181

In het kort, het maakt niet uit, de eigenaar is Amerikaans en die kan bepalen wat er gedaan wordt. Al gok ik wel dat commerciële bedrijven meer hebben aan klanten dan aan massaal landen uitschakelen, dat is iets waar ze financieel niet meer boven komen na een mogelijke oorlog.

(Persoonlijk denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

• Shizukana08
Mad-Matt schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:07:
In het kort, het maakt niet uit, de eigenaar is Amerikaans en die kan bepalen wat er gedaan wordt. Al gok ik wel dat commerciële bedrijven meer hebben aan klanten dan aan massaal landen uitschakelen, dat is iets waar ze financieel niet meer boven komen na een mogelijke oorlog.

nee klopt, maar ik vond het wel even bijzonder toen ik het artikel las.
Steeds meer en langzaam zijn we bezig om minder Amerikaans afhankelijk te worden, maar ondertussen zou Ziggo 100% amerikaans worden, net als dat DigiD verhaal.

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18
Shizukana08 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:43:
[...]

Steeds meer en langzaam zijn we bezig om minder Amerikaans afhankelijk te worden, maar ondertussen zou Ziggo 100% amerikaans worden, net als dat DigiD verhaal.
dan weet je wat je te doen staat, overstappen naar een bedrijf die dat niet is. Uiteindelijk kun je alleen met je portemonnee invloed uitoefenen.

• Shizukana08
Pendora schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:45:
[...]

dan weet je wat je te doen staat, overstappen naar een bedrijf die dat niet is. Uiteindelijk kun je alleen met je portemonnee invloed uitoefenen.
klopt, echter zit ik op een locatie waar alleen Ziggo nog een koper kabel in gebruik heeft alle andere providers zou dan nog op een dsl? hier zitten en die kunnen maar tot ±30 tot 35 mbit/s Down met ±3 tot 9 Mbit upload bieden, niet lekker voor streams, games of downloaden. Zelfs 4G/4G+ is dan stabieler en sterker. Dus momenteel 400Mbit / 40Mbit van Ziggo :+ ik sta niet te wachten op eindeloze bufferen.

[ Voor 3% gewijzigd door Shizukana08 op 19-02-2026 15:07 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:37
Mad-Matt schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:07:

Zodra het op de beurs gaat is Liberty Global geen eigenaar meer en zijn de aandeelhouders de eigenaar, die indirect (aandeelhoudersvergaderingen) bepalen wat het beleid is, lijkt mij.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:34
Shizukana08 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:04:
[...]

klopt, echter zit ik op een locatie waar alleen Ziggo nog een koper kabel in gebruik heeft alle andere providers zou dan nog op een dsl? hier zitten en die kunnen maar tot ±30 tot 35 mbit/s Down met ±3 tot 9 Mbit upload bieden, niet lekker voor streams, games of downloaden. Zelfs 4G/4G+ is dan stabieler en sterker. Dus momenteel 400Mbit / 40Mbit van Ziggo :+ ik sta niet te wachten op eindeloze bufferen.
Dan zou je odido klik en klaar kunnen proberen...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:09

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

vanaalten schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:23:
[...]

Zodra het op de beurs gaat is Liberty Global geen eigenaar meer en zijn de aandeelhouders de eigenaar, die indirect (aandeelhoudersvergaderingen) bepalen wat het beleid is, lijkt mij.
Liberty Global blijft daarbij wel grootaandeelhouder samen met Vodafone. Het gaat dus van 50/50 Amerikaans/UK naar 90/10 Amerikaans/UK naar 10/10/80 Amerikaans/UK/?.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:29
99ruud99 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:26:
[...]

Dan zou je odido klik en klaar kunnen proberen...
Als je echt 0 waarde hecht aan je eigen gegevens dan zou ik dat doen inderdaad :+

Beetje storm in glas water, als Liberty global gaat eisen om Nederland af te sluiten, zullen we A. niet luister of we nationaliseren het bedrijf en B. Dan is Liberty Global gewoon het netwerk kwijt want dan krijgen ze daarna nooit meer voet aan wal na een oorlog. Daarbij zullen ook andere europese landen dan hun conclusies trekken en zijn ze engeland, Belgie, zwitersland, Ierland zeker ook kwijt, oftewel dan is hun hele europese tak weg.

[ Voor 45% gewijzigd door SirMemeAlot op 19-02-2026 16:46 ]

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:41:
[...]

Als je echt 0 waarde hecht aan je eigen gegevens dan zou ik dat doen inderdaad :+
De Odido Premium Data Leak Membership ;)

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:11
SirMemeAlot schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:41:
[...]

Beetje storm in glas water, als Liberty global gaat eisen om Nederland af te sluiten, zullen we A. niet luister of we nationaliseren het bedrijf en B. Dan is Liberty Global gewoon het netwerk kwijt want dan krijgen ze daarna nooit meer voet aan wal na een oorlog. Daarbij zullen ook andere europese landen dan hun conclusies trekken en zijn ze engeland, Belgie, zwitersland, Ierland zeker ook kwijt, oftewel dan is hun hele europese tak weg.
Odido is ook eigendom van een Amerikaans investeringsbedrijf :)

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:51
Shizukana08 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:43:
[...]

Tja, de grote bedrijven worden steeds groter en groter... En aangezien China en Amerika de echt grote bedrijven hebben, zullen die steeds meer en meer bedrijven van het verdeelde Europa in handen krijgen...

• Marcel a
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:46
Shizukana08 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:30:

Ik denk dat het nogal uitmaakt waar de aan en uit knop zich fysiek bevindt.
Pagina: 1