Toon posts:

Budget laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop waaraan ik niet al te hoge eisen stel. Hij moet gewoon degelijk zijn en me niet al te veel geld kosten. Nu is mijn budget 3500,- en voor die prijs kom je niet echt veel tegen.

Acer heeft bijvoorbeeld wel laptops voor onder de 3500,- maar ik wil graag van jullie weten of dit een verstandige keuze is.

Verder zijn er nog een paar dingen waarover ik wat wil weten:

- Is een celeron goed voor een laptop waar niet al te hoge eisen aan gesteld zullen worden?
- Is een AMD beter?
- Waar kan ik em het beste bestellen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

Dell heeft volgens mij heel redelijk geprijsde laptops. Zie www.dell.nl !!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Waar wil je Žm vooral voor gebruiken? Voor textverwerken e.d.?? Zoja, dan is -volgens mij- een celeron geen slechte keuze.

Succes!!

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Topicstarter
De laptop is vooral bedoeld voor tekstverwerken, programmeren en internetten. Ik ga er niet op 3d-modellen of gamen enzo.

Verwijderd

Hmm.. probeer anders eens een 2de hands..

op twekaers.net staan er wel een paar pentium III voor minder dan 3000..

Verwijderd

Topicstarter
Toevoeging:

Het is belangrijk dat ik over 5 jaar nog steeds met deze laptop door kan. Ook dan ben ik er niet op aan het gamen en 3d-modellen, maar alleen de hier bovenstaande bezigheden zijn van belang. Red ik dat met een celeron 700 MHZ en 64 MB, of is 128 MB verstandig en misschien een sneller processor?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 01:35
denk eens aan een mynote, te krijgen bij mycom.nl Heb zelf al een jaar een C730. Is tot nu toe enorm goe bevallen.

Geheugen is niet zo duur op het moment, dus denk in iedergeval over 128mb of bij die Mynote C730 over 128 als extra. das dus 192mb en gelijk het maximum.

Verwijderd

Neem een Acer Travelmate echt uitstekende laptops ik zit er zelf op dit monent ook achter:

ACER 212Txv

Celeron 800 Mhz processor
14,1" TFT scherm
128 kB Cache
STd 128 MB RAM
512 MB Max. RAM
4 MB VRAM
16,7 million colours
1024x768 pixels
Dual View
10 GB Harddisk
internal 3.5 inch Diskette drive
internal DVD-rom drive
16 bit Sound
Ports: 1 x serial, 1 x parallel, PCMCIA 1 x Type II or 1 x Type III, external monitor port, PS/2-port voor keyboard of muis, 2 x USB, audio
56k Modem V.90
310 x 36,6 x 255 mm case dimensions
Weight 2,8 kg incl. battery
1 jaar garantie (carry in)

Een snelle processor, groot scherm 14"!! 128mb intern geheugen en een DVD-speler!!! Wat wil je nog meer prijs ongeveer 3500,-

Zelf heb ik de voorloper van dit model (acer 210tev) gekocht bij Pc Vergelijk en dat ging allemaal naar wens.

• PROnline
  • Laatst online: 19-08 01:35
Denk er wel aan, deze laptop hierboven kan maar één pcmcia kaart hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 11:42 schreef delfosso het volgende:
Neem een Acer Travelmate echt uitstekende laptops ik zit er zelf op dit monent ook achter:

ACER 212Txv

Celeron 800 Mhz processor
14,1" TFT scherm
128 kB Cache
STd 128 MB RAM
512 MB Max. RAM
4 MB VRAM
16,7 million colours
1024x768 pixels
Dual View
10 GB Harddisk
internal 3.5 inch Diskette drive
internal DVD-rom drive
16 bit Sound
Ports: 1 x serial, 1 x parallel, PCMCIA 1 x Type II or 1 x Type III, external monitor port, PS/2-port voor keyboard of muis, 2 x USB, audio
56k Modem V.90
310 x 36,6 x 255 mm case dimensions
Weight 2,8 kg incl. battery
1 jaar garantie (carry in)

Een snelle processor, groot scherm 14"!! 128mb intern geheugen en een DVD-speler!!! Wat wil je nog meer prijs ongeveer 3500,-

Zelf heb ik de voorloper van dit model (acer 210tev) gekocht bij Pc Vergelijk en dat ging allemaal naar wens.
Ziet er inderdaad goed uit voor die prijs. Zal dit over 5 jaar nog een beetje bruikbaar zijn voor de standaard bussiness-bezigheden die ik genoemd heb? En even een vraagje tussen door, ik heb gehoord dat bij de goedkopere merken de beeldschermen een beetje tegenvallen. Heb je daar nog een mening over?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 11:46 schreef PROnline het volgende:
Denk er wel aan, deze laptop hierboven kan maar één pcmcia kaart hebben.
Wat houd dat in?

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 15:11

SuperTrooper

Weet hoe het is

Denk eens aan Topline... Erg goede ervaringen mee en heel goed betaalbaar.

Tips bij aanschaf:
- DVD-speler
- Zoveel mogelijk RAM, kost nu bijna toch niets en is het eerste waar je tekort aan hebt na verloop van tijd.

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 11:58 schreef SuperTrooper het volgende:
Tips bij aanschaf:
- DVD-speler
Waarom? Zijn er hoge toekomstverwachtingen van de DVD? Gaan ze de cd-rom in de komende jaren zo de markt uitstoten dat je zelfs een dvd-rom nodig hebt om een programma te installeren?

Verwijderd

Op donderdag 20 september 2001 11:49 schreef Rampheerde het volgende:

[..]

Ziet er inderdaad goed uit voor die prijs. Zal dit over 5 jaar nog een beetje bruikbaar zijn voor de standaard bussiness-bezigheden die ik genoemd heb? En even een vraagje tussen door, ik heb gehoord dat bij de goedkopere merken de beeldschermen een beetje tegenvallen. Heb je daar nog een mening over?
Ik heb deze laptop nu ongeveer 4 maanden en heb geen problemen ook het tft scherm is goed. Helder en geen dode pixels. Als ik jouw was zal ik in iedergeval voor zo'n acer gaan. Alle andere merken zijn duurder of zijn erg onbekend.

Verwijderd

Topicstarter
Oké, bedankt voor jullie informatie tot nog toe. Ik heb nu een stuk beter beeld gekregen van waar ik op moet letten enzo. Ik zet nu nog even een paar vraagpunten op een rijtje:

- DVD of CD-Rom?
- Is een 700 MHZ met 128MB genoeg over een jaar of 5 voor bovengenoemde bezigheden?
- Is mynote een beetje goed(koop)?
- Wat is 'pcmcia'?
- Waar kan ik die Acer Travelmate kopen?

Kunnen jullie op die vragen antwoord geven?

Verwijderd

- DVD of CD-Rom?
- Is een 700 MHZ met 128MB genoeg over een jaar of 5 voor bovengenoemde bezigheden?
- Is mynote een beetje goed(koop)?
- Wat is 'pcmcia'?
- Waar kan ik die Acer Travelmate kopen?

Kunnen jullie op die vragen antwoord geven?
[/quote]

Het voordeel van DVD is dat het moderner is je kunt er films op afspelen en over een paar jaar word dvd ook gebruikt voor programma's dus zeker omdat je ongeveer 5 jaar mee wil doen een aanrader.

700Mhz en 128mb is naar alle waarschijnlijkheid voldoende (je kunt het intern geheugen altijd uitbreiden naar max. 512 mb) mocht dat over een paar jaar nodig zijn. De acer travelmate heeft zelf 800mhz.

Mynote is hoort tot de goedkopere merken. Ik heb er geen ervaring mee. Ik denk dat je voor het zelfde geld beter een Acer kan kopen (betere service, veel groter bedrijf)

Kan je een netwerk kaart op aansluiten

Acer heb ik zelf gekocht bij www.pcvergelijk.com (overzichtelijke site met veel info en scherpe prijzen)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Maar dan is 1x PCMCIA toch ook voldoende???

• Ropniko
  • Laatst online: 31-03-2021
ik heb m'n Travelmate gekocht bij www.degreef.nl.. ideaal laptoppie.. en helemaal nie duur.. aanbiedinkie..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 18:33
ik zou in ieder geval niet voor een topline gaan. van de 5 mensen die ik met een topline ken hebben er 5 problemen mee gehad. Bij 1 persoon is afgelopen week de hele binnenboel vervangen (mobo, proc.. alles behalve hdd)
dan liever een merkloos dingetje ...

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Maar dan is 1x PCMCIA toch ook voldoende???

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Op donderdag 20 september 2001 12:42 schreef delfosso het volgende:
Kan je een netwerk kaart op aansluiten
Iets in die richting ja..
PCMCIA is een uitbreindigslot voor je laptop (Zoiets als een PCI slot)
Meestal word dat gebruikt om een netwerk kaartje in te steken, maar er zijn ook andere toepassingen (bijv USB poorten, webcam aansluiting)

1x PCMCIA houd in dat je een slot hebt..
Als je er alleen op gaat typen is dat neem ik aan wel genoeg.
Pagina: 1