Vraag

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:13

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
BR- en DVD-speler

Wat is je budget?
Afhankelijk van kwalitatieve noodzaak. Liever 250 voor iets goeds, dan 75 voor 'meh'.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Oude DVD's te kijken en (tweedehands) BRs. Ook heb ik iets nodig op mijn versterker om de kat daar achter weg te houden. Grootte is dus geen probleem.

Wat heb je zelf al gevonden?
Tsja, niets. Ik hoef er geen speakers bij en 5.1 of meer wil ik ook niet. Ik heb nog steeds een degelijke 2.0-setup en nul behoefte aan meer.

Welke vragen heb je hier nog over?
Geen vragen maar wel wensen: het apparaat moet zo stil mogelijk zijn, dus het liefst passief gekoeld. En hij moet zo veel mogelijk 'vreten' zonder te gaan stotteren of vastlopen. Het ding moet verder zo Dom mogelijk zijn.

Wat is wijsheid? Ik heb geen idee van deze apparaten, de laatste keer dat ik een DVD-speler kocht (NAD T-532, en een zeikstraal met media) is twintig jaar geleden zo niet meer.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Alle reacties

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
categorie: Blu-ray, dvd en cd

Begin eens met wat filters te spelen hier. :)
Het is een kleine markt maar er is nog wel wat aanbod van.

• Klauwhamer

Klauwhamer

Topicstarter
Ja, dat filter begrijp ik ook wel, waar ik benieuwd naar ben is wat het daadwerkelijke verschil is tussen een unit van een paar tientjes versus een unit van een paar honderd euro. Wat is zinvol en wat niet, wanneer betaal je voor gebakken lucht en wanneer maakt het daadwerkelijk uit.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:55
Ik zou deze nemen als je ook oude dvd’s een beetje fatsoenlijk wilt upscalen:

Sony UBP-X700
https://tweakers.net/pric...ml#section-specifications

Upscalen zit bij Sony wel goed en daar betaal je dan wat extra’s voor.. Andere merken of goedkopere versies verliezen hier wat terrein op.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:00

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Klauwhamer schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 18:38:
Ja, dat filter begrijp ik ook wel, waar ik benieuwd naar ben is wat het daadwerkelijke verschil is tussen een unit van een paar tientjes versus een unit van een paar honderd euro. Wat is zinvol en wat niet, wanneer betaal je voor gebakken lucht en wanneer maakt het daadwerkelijk uit.
En wat heb je zelf al gevonden? Tweakers is niet bedoeld om enkel wat kreten te droppen en dan te verwachten dat wij je boodschappenlijstje voor je gaan invullen. Met andere woorden: hier mist iedere vorm van eigen inzet.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Klauwhamer

Klauwhamer

Topicstarter
Aight, als een paar vuistregels of grote do's & don'ts teveel gevraagd is, sluit dit topic dan maar. Ik ga wel naar Reddit of zo.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:05

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Uw moderator is te uwer dienst!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.