Ik heb 2 omvormers van SolarEdge (7500 wp max), accu's van HomeWizard (5 kWh). Uiteraard ook een P1 meter van Home wizard en dit alles is ook opgenomen in mijn Home Assistant applicatie. Vanaf 1 maart krijg ik een dynamisch contract. Ik wil graag dat de omvormers 0 (of zo min mogelijk) terugleveren bij een negatieve stroomprijs.
Ik ben met AI een eind gekomen, maar ik krijg 1 van de omvormers niet goed geconfigureerd.
Ik heb deze omvormers:
1. Een 4000 is met display, 2019 geinstalleerd:
SE4000h door SolarEdge
Firmware: 0003.2537
2. Een 5000 is zonder display, 2023 geinstalleerd:
SE5000H-RW000BEN4 door SolarEdge
Firmware: 0004.0022.0044
Ik heb op beide de Modbus aan kunnen zetten en ze werken prima binnen Home Assistant.
Ik heb op beide poort 1502 gelaten zoals ie stond.
Maar ik krijg op de 4000h de power control niet op enabled. (bv ik zie de entieiten niet zoals number.solaredge_i1_active_power_limit)
AI begint ermee dat ik de poorten moet veranderen van 1502 -> 502. Omdat dat een "modbus" poort is.
Ik zou dat graag willen verifieren met jullie. Maakt het uit?
Ben vrij nieuw in HA, dus soms gaat het goed, soms ook niet, maar per 1 mrt stap ik over naar een dynamisch contract, dus zou graag een en ander geauomatiseerd hebben.
De omvormers zijn stabiel en bekabeld. Ik denk dat ik de nadruk op het activeren van her vermogensbeheer bij de SE4000h omvormer moet leggen. Hoe krijg ik die op enabled. En dat dat poort verhaal bijzaak is? Of toch cruciaal?
Penny for your thoughts. gr Marten
Ik ben met AI een eind gekomen, maar ik krijg 1 van de omvormers niet goed geconfigureerd.
Ik heb deze omvormers:
1. Een 4000 is met display, 2019 geinstalleerd:
SE4000h door SolarEdge
Firmware: 0003.2537
2. Een 5000 is zonder display, 2023 geinstalleerd:
SE5000H-RW000BEN4 door SolarEdge
Firmware: 0004.0022.0044
Ik heb op beide de Modbus aan kunnen zetten en ze werken prima binnen Home Assistant.
Ik heb op beide poort 1502 gelaten zoals ie stond.
Maar ik krijg op de 4000h de power control niet op enabled. (bv ik zie de entieiten niet zoals number.solaredge_i1_active_power_limit)
AI begint ermee dat ik de poorten moet veranderen van 1502 -> 502. Omdat dat een "modbus" poort is.
Ik zou dat graag willen verifieren met jullie. Maakt het uit?
Ben vrij nieuw in HA, dus soms gaat het goed, soms ook niet, maar per 1 mrt stap ik over naar een dynamisch contract, dus zou graag een en ander geauomatiseerd hebben.
De omvormers zijn stabiel en bekabeld. Ik denk dat ik de nadruk op het activeren van her vermogensbeheer bij de SE4000h omvormer moet leggen. Hoe krijg ik die op enabled. En dat dat poort verhaal bijzaak is? Of toch cruciaal?
Penny for your thoughts. gr Marten