Verkeerd verbonden anno 2026

Pagina: 1
Acties:
  • 2.209 views

• Scooby Doo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:10
Dag,

vanmiddag had ik deze vreemde ervaring: ik bel een vriend van me, op mijn telefoon is te zien dat er verbinding is (weergave van de duur van het gesprek is gestart), maar ik hoor niks. Ik verbreek de verbinding na 12 seconden (‘hallo? Hallo?’ maar niks). Ik bel nog een keer, hetzelfde verhaal, nu verbreek ik na 7 seconden omdat ik niks hoor. Ik probeer het voor een derde keer, nu lukt het wel. Zegt die vriend dat hij de twee keer dat ik hem belde in een gesprek terechtkwam (of dat tenminste kon horen) tussen twee personen van wie hij dacht dat ze Chinees spraken).

Dat dit 1x zou gebeuren vind ik al opmerkelijk, sinds het leggen van een telefoonverbinding geheel digitaal is (al lang dus) maak ik nooit meer mee ‘verkeerd verbonden’ te zijn (vroeger bij analoge centrales nog wel eens). Maar dan twee keer achter elkaar, nadat ik de verbinding verbroken heb. Bizar toch?

Groet, Scooby

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Via wat voor app bel je? Is dat de standaard bel-app van je telefoon? Welk OS?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:32
Bizar toch?
Ja, best bizar.

En nu?

The devil is in the details.

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:29

Kheos

FP ProMod
Misschien was er gewoon een storing waarbij jij voor hem klonk alsof je chinees sprak en waarbij hij voor jou onverstaanbaar was.

Maar idd... So?

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Als je een telefoon uit China hebt is het toch allang bekend dat de chinezen mee/af-luisteren.

• Scooby Doo
iPhone SE 2022 ios 26.2.1

ik hoorde helemaal niks, voor mij was de lijn dood.

Ik heb al langere tijd dat ik mezelf terughoor op de lijn als ik praat en met regelmaat op vaste momenten, na een minuut, of anderhalve minuut, dat ik een klik hoor (werkelijk waar, ik verzin dit niet).

• Scooby Doo
(dit zowel op mijn privé- als op mijn werktelefoon 😳)

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07:58
klinkt alsof je afgeluisterd wordt.

misschien bellen via wifi uitzetten en kijken wat er dan gebeurd.

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:13

Bezulba

Formerly known as Eendje

Fantasma7988 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 07:46:
klinkt alsof je afgeluisterd wordt.

misschien bellen via wifi uitzetten en kijken wat er dan gebeurd.
Onzin.

Als je afgeluisterd wordt, denk je dan echt dat de software/persoon die dat doet de microfoon gaat gebruiken en altijd laat open staan? Dat was misschien een dingetje toen we nog draaischijven op onze telefoon hadden maar dat zal meer een Hollywood verzinsel zijn geweest dan daadwerkelijk het geval.

Er zijn duizenden verklaringen waarom zoiets gebeurd voordat je bij afluisteren aankomt.

blup

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sinds de chatroulette-storing bij Vodafone vind ik dit niet eens vreemd klinken.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verbaasd mij ook niet echt. Ik heb wel eens gehad dat ik gebeld werd en toen ik opnam hoorde ik een kiestoon: bleek dat ik verbonden werd met een compleet vreemde die ook gebeld werd 8)7 8)7

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:00
Daarom bel ik nooit.. kan ik ook niet met de verkeerde doorverbonden worden :9

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:20
misschien de live translation functie?

Denkt hij met een chinees te praten en als hij niks zegt dan is voor jou de lijn dood.

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:12

Audi-Arjan

★★★★★

Scooby Doo schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 01:07:
iPhone SE 2022 ios 26.2.1

ik hoorde helemaal niks, voor mij was de lijn dood.

Ik heb al langere tijd dat ik mezelf terughoor op de lijn als ik praat en met regelmaat op vaste momenten, na een minuut, of anderhalve minuut, dat ik een klik hoor (werkelijk waar, ik verzin dit niet).
Heb dat 1x gehad bij muziek aanzetten (spotify) via iPhone op Airpods. Rare stemmen maar geen muziek.
Beetje om me heen gekeken of er iemand aan het praten was en toen ineens muziek.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Glashelder schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:02:
Verbaasd mij ook niet echt. Ik heb wel eens gehad dat ik gebeld werd en toen ik opnam hoorde ik een kiestoon: bleek dat ik verbonden werd met een compleet vreemde die ook gebeld werd 8)7 8)7
Was dat niet gewoon een geintje van iemand die een groepsgesprek startte en zelf op hing zodra 1 van de anderen opnam?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

toolkist schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:54:
[...]

Was dat niet gewoon een geintje van iemand die een groepsgesprek startte en zelf op hing zodra 1 van de anderen opnam?
Ik zou het niet weten. Het was iemand die heel ver weg woonde, meende ergens in Brabant terwijl ik zelf in de buurt van Amsterdam woon :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:46
Kan gebeuren, in een ver verleden nog voor een belgische provider gewerkt en die verhalen kwamen wel meer voor. Foutje in de routering (toen was het door dom toeval dat er 2 calls op exact dezelfde moment gestart waren en door een flipped bit (oid) toch net andersom verbonden werden.

Het is en blijft software :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit is niet een topic voor Algemene Zaken, zeker niet als het niet duidelijk is wat je nu tracht te willen bespreken. Derhalve sluit ik het topic.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.