DDR3L verkopen.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.367 views

• zfxwm5z1
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 08:33
Hi,

Denken jullie dat ik een betere prijs voor deze zou kunnen krijgen dan 25€ als ik langer wacht?

-knip-

En is het veilig om via vinted te verkopen ik heb al vaak over problemen gehoord. Moet ik mij daar zorgen over maken?

Dank u.

[ Voor 40% gewijzigd door ZieMaar! op 19-02-2026 09:06 ]

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Gaat het om 8, 2x8 of 16GB geheugen stick(s)? Maakt eigenlijk niet uit. In alle gevallen zou ik een bod van €25 meteen accepteren.

Nadelen van online tweedehands verkopen, niet per se uniek voor Vinted:
  • Vinted kiest bij geschillen bijna altijd de kant van de koper.
  • Een bekende truc is dat een koper zijn eigen defecte RAM-stick naar jou terugstuurt in plaats van jouw werkende stick.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ja dat denk ik wel.

bv over 50 jaar kan jij net in bezit zijn van het ene reepje dat spacex nodig heeft om een pc te updaten.
beetje als de mclaren p1, die een 486 of p4 nodig heeft voor de diag

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• zfxwm5z1
jack zomer schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:45:
ja dat denk ik wel.

bv over 50 jaar kan jij net in bezit zijn van het ene reepje dat spacex nodig heeft om een pc te updaten.
beetje als de mclaren p1, die een 486 of p4 nodig heeft voor de diag
Maar 25€ is toch redelijk laag voor 2X8GB DDR3L of niet? Ik zie eerder advertenties die wat hoger zijn 30€ ten minste.

• zfxwm5z1
Mog schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:41:
Gaat het om 8, 2x8 of 16GB geheugen stick(s)? Maakt eigenlijk niet uit. In alle gevallen zou ik een bod van €25 meteen accepteren.

Nadelen van online tweedehands verkopen, niet per se uniek voor Vinted:
  • Vinted kiest bij geschillen bijna altijd de kant van de koper.
  • Een bekende truc is dat een koper zijn eigen defecte RAM-stick naar jou terugstuurt in plaats van jouw werkende stick.
Is er iets dat ik kan doen om het risico te wegen? Koper heeft veel reviews en zijn account bestaat ook al een paar jaar. Heeft direct betaald bij bod dat hij graag had.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
zfxwm5z1 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:49:
[...]

Maar 25€ is toch redelijk laag voor 2X8GB DDR3L of niet?
je moet niet kijken naar wat ze nu waard zijn.
Je moet gokken over wat ze over 50 jaar waard zijn.

je hebt 2 opties.
of je pakt 25 euro
of niet.

Als je het pakt is het daarmee klaar.

En anders heb je 4 opties.
verkoop voor minder.
verkoop voor het zelfde
verkoop voor meer
geen verkoop.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• zfxwm5z1
Probleem is ook via vinted moet ik hun pakket dienst gebruiken. Anders kon ik het gewoon zelf versturen. Hiervoor moet ik al naar het stad.

• zfxwm5z1
jack zomer schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:55:
[...]

je moet niet kijken naar wat ze nu waard zijn.
Je moet gokken over wat ze over 50 jaar waard zijn.

je hebt 2 opties.
of je pakt 25 euro
of niet.

Als je het pakt is het daarmee klaar.

En anders heb je 4 opties.
verkoop voor minder.
verkoop voor het zelfde
verkoop voor meer
geen verkoop.
Dit is vanzelfsprekend. 50 jaar is overdreven en natuurlijk ben ik niet van plan ze zo lang bij te houden. Ik vraag is het realistisch dat ik het voor meer kan verkopen aangezien iedereen op Tweakers en marktplaats hoger vraagt?

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

zfxwm5z1 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:49:
[...]

Maar 25€ is toch redelijk laag voor 2X8GB DDR3L of niet? Ik zie eerder advertenties die wat hoger zijn 30€ ten minste.
Ik zou zeggen: tussen de €20 en €30 is reëel. Op €25 uitkomen zou ik accepteren.

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

zfxwm5z1 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:57:
[...]

Dit is vanzelfsprekend. 50 jaar is overdreven en natuurlijk ben ik niet van plan ze zo lang bij te houden. Ik vraag is het realistisch dat ik het voor meer kan verkopen aangezien iedereen op Tweakers en marktplaats hoger vraagt?
Er zit een verschil tussen vragen en krijgen. Vraagprijs €30, en een deal bij €5 lager. Zo werkt het.

• zfxwm5z1
Mog schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:58:
[...]

Ik zou zeggen: tussen de €20 en €30 is reëel. Op €25 uitkomen zou ik accepteren.
OK dank u.

• zfxwm5z1
Mog schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:58:
[...]

Er zit een verschil tussen vragen en krijgen. Vraagprijs €30, en een deal bij €5 lager. Zo werkt het.
Ja maar 25€ is nogsteeds laag zeker omdat we in RAM crisis zitten. Heb zelf al veel spul tweedehands gekocht en dan mensen tegengekomen die niet willen bougeren. Ik neem nu al het risico en zit lager dan ik wou. Als het nu 27,5€ zou zijn en ik zelf verzendmethode mocht kiezen zou ik het niet zo erg vinden maar nu? Ik ben niet zeker.

• zfxwm5z1
En als ik annuleer en hem vraag om opnieuw te kopen en me bpost te laten gebruiken gaat hij het waarschijnlijk toch niet doen. Dan moet ik op een andere deal wachten.

[ Voor 13% gewijzigd door zfxwm5z1 op 18-02-2026 17:02 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
je kan ook gewoon 100 vragen en kijken of er iemand reageert :)

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

zfxwm5z1 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:01:
[...]

Ja maar 25€ is nogsteeds laag zeker omdat we in RAM crisis zitten. Heb zelf al veel spul tweedehands gekocht en dan mensen tegengekomen die niet willen bougeren. Ik neem nu al het risico en zit lager dan ik wou. Als het nu 27,5€ zou zijn en ik zelf verzendmethode mocht kiezen zou ik het niet zo erg vinden maar nu? Ik ben niet zeker.
We zitten in een bruikbare RAM crisis. Daar valt jouw verouderde DDR3L geheugen niet onder.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik denk dat je jezelf teveel rijk rekent met de RAM crisis.
DDR4 ok, maar DDR3 echt niet.

Ofwel, die 25 euro is een prima prijs.

Daarnaast maak goede foto's van je producten en dan vooral serienummers en dergelijke. Als iemand het terug stuurt want het zou stuk zijn, dan heb je in ieder geval bewijs dat het jouw spullen wel of niet zijn.

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:12
zfxwm5z1 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:01:
[...]
Ja maar 25€ is nogsteeds laag zeker omdat we in RAM crisis zitten. Heb zelf al veel spul tweedehands gekocht en dan mensen tegengekomen die niet willen bougeren. Ik neem nu al het risico en zit lager dan ik wou. Als het nu 27,5€ zou zijn en ik zelf verzendmethode mocht kiezen zou ik het niet zo erg vinden maar nu?
Tja.
Je geheugenmodule is 10 jaar oud. En tweedehands. En voor laptops, waar over het algemeen minder vaak upgrades mee plaatsvinden dan in desktops.
De crisis is relevant voor huidige nieuwe geheugentypes. Niet voor technologie van 10 jaar oud.

Niemand gaat jouw geheugenmodule kunnen gebruiken als alternatief voor de huidige dure DDR5 prijzen.

Je module was 10 jaar geleden, nieuw, ook nog eens verkrijgbaar voor circa 35 euro.
Wat wil je dan nu? Wil je nu 10 jaar later voor een tweedehands module even veel krijgen als wat ie 10 jaar geleden gekost heeft?

Wel vreemd dat 2,50 verschil voor je blijkbaar het breekpunt is.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Ik heb 2 weken geleden een 8GB bankje gekocht, en ik had er 0 moeite mee om die overal en nergens voor €10 te krijgen.
Dus €25 voor 2 mag je blij mee zijn.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:42
Je vraagprijs is €30... Als je nu een bod van €25 hebt, en dat was het enige (serieuze) bod van de afgelopen tijd, dan zou ik niet gaan wachten op een beter bod.

Als je wacht kan je in het beste geval er een paar euro meer voor krijgen (max €30, aangezien dat je vraagprijs is), in het ergste geval gaat de prijs alleen maar omlaag.

The devil is in the details.

• zfxwm5z1
Arunia schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:23:
Ik denk dat je jezelf teveel rijk rekent met de RAM crisis.
DDR4 ok, maar DDR3 echt niet.

Ofwel, die 25 euro is een prima prijs.

Daarnaast maak goede foto's van je producten en dan vooral serienummers en dergelijke. Als iemand het terug stuurt want het zou stuk zijn, dan heb je in ieder geval bewijs dat het jouw spullen wel of niet zijn.
Het gaat om DDR3L niet DDR3 en als je op tweedehands kijkt ging het al voor 30€ voordat de RAM crisis in effect was.

• zfxwm5z1
BrainCrash schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 17:28:
[...]

Tja.
Je geheugenmodule is 10 jaar oud. En tweedehands. En voor laptops, waar over het algemeen minder vaak upgrades mee plaatsvinden dan in desktops.
De crisis is relevant voor huidige nieuwe geheugentypes. Niet voor technologie van 10 jaar oud.

Niemand gaat jouw geheugenmodule kunnen gebruiken als alternatief voor de huidige dure DDR5 prijzen.

Je module was 10 jaar geleden, nieuw, ook nog eens verkrijgbaar voor circa 35 euro.
Wat wil je dan nu? Wil je nu 10 jaar later voor een tweedehands module even veel krijgen als wat ie 10 jaar geleden gekost heeft?

Wel vreemd dat 2,50 verschil voor je blijkbaar het breekpunt is.
Ben je zeker over dat laatste? Als ik het nu opzoek kost hij trouwens 30€ voor latje. Hoeveel hij toen was heeft er weinig mee te maken in mijn mening om eerlijk te zijn.

Tijdens de GPU crisis waren er mensen die RX 580 voor 100€+ verkochten.

In mijn geval vind ik het nog niet eens zo overdreven. Mensen zeggen ook ja maar DDR4 kost ongeveer hetzelfde. Klopt maar veel mensen hebben nog DDR3 hardware en die hardware kost ook minder buiten het geheugen dan.

[ Voor 18% gewijzigd door zfxwm5z1 op 18-02-2026 21:05 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:46
Nee, je hebt geen foto, geen bewijs van werkend, en 0 voorgaande reviews.

• zfxwm5z1
jeroen3 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:05:
Nee, je hebt geen foto, geen bewijs van werkend, en 0 voorgaande reviews.
Dus je probeert me te vertellen omdat ik geen reviews heb dat ik nooit ergens een deal kan sluiten? Je snapt dat iedereen ooit 0 reviews had toch?

[ Voor 7% gewijzigd door zfxwm5z1 op 18-02-2026 21:07 ]

• Hahn
zfxwm5z1 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:02:
[...]

Ben je zeker over dat laatste? Als ik het nu opzoek kost hij trouwens 30€ voor latje.
Zeker over wat? De nieuwprijzen? Als je in de prijsgrafiek kijkt dan zie je dat het in mei 2016 nieuw €31,50 kostte. En vorig jaar, september 2025, ging het nog voor €21,50 nieuw over de toonbank.

Dus met €25 zit je tweedehands al hoger dan de nieuwprijs van nog geen 5 maanden geleden.

Alhoewel dat om 8GB lijkt te gaan, en jij 16GB verkoopt? Heb je wel het goede product gekoppeld?

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 18-02-2026 21:08 ]

• zfxwm5z1
Hahn schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:07:
[...]

Zeker over wat? De nieuwprijzen? Als je in de prijsgrafiek kijkt dan zie je dat het in mei 2016 nieuw €31,50 kostte. En vorig jaar, september 2025, ging het nog voor €21,50 nieuw over de toonbank.

Dus met €25 zit je tweedehands al hoger dan de nieuwprijs van nog geen 5 maanden geleden.
Ja dat klopt ook niet altijd 100%. Neem aan dat dat een fout geweest zal zijn. Dan nog de markt veranderd.

In September 2025 heb ik hem nergens te koop gezien hier dus moet een glitch geweest zijn of was de prijs voor één latje.

• zfxwm5z1
@Hahn

Op je edit, ja inderdaad het gaat om twee latjes niet eentje.

• Hahn
zfxwm5z1 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:09:
@Hahn

Op je edit, ja inderdaad het gaat om twee latjes niet eentje.
Dan zou ik dat duidelijk vermelden in de advertentie, want nu komt het over alsof je 1x 8GB verkoopt en doet alsof het 16GB is.

• zfxwm5z1
Hahn schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:13:
[...]

Dan zou ik dat duidelijk vermelden in de advertentie, want nu komt het over alsof je 1x 8GB verkoopt en doet alsof het 16GB is.
Er staat 16GB in de titel en beschrijving
-knip-
Maar inderdaad is het een 8GB model en dus die ook gelinkt.

Dus 30€ is dan wel een reële of goede prijs voor 2?

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 19-02-2026 09:07 ]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:37
zfxwm5z1 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:29:
[...]

-knip-

Ja, ik ging uit van een 1x 16gb in plaats van 2x8gb

Maar prima prijs. Wil je meer en ben je bereid dagen, weken of maanden te wachten dan verkoop je niet voor het bod. Wel loop je daar uiteraard het risico bij dat je hem überhaupt niet meer verkoopt of voor minder.

Uiteindelijk moet je vooral zelf een keuze maken.

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 19-02-2026 09:07 ]

• Hahn
zfxwm5z1 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 21:29:
[...]

-knip-

Je hebt er neergezet dat het 16GB is, maar het product dat je linkt is 8GB. Dus nee, het is niet duidelijk dat je 2x 8GB verkoopt.

Laat ik het anders zeggen: zet in de beschrijving dat je 2x 8GB (16GB) verkoopt...

[ Voor 14% gewijzigd door ZieMaar! op 19-02-2026 09:07 ]

• zfxwm5z1
Hahn schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:01:
[...]

Je hebt er neergezet dat het 16GB is, maar het product dat je linkt is 8GB. Dus nee, het is niet duidelijk dat je 2x 8GB verkoopt.

Laat ik het anders zeggen: zet in de beschrijving dat je 2x 8GB (16GB) verkoopt...
Het zijn latjes van 8 en ik heb 16GB.

Maar is de prijs nu goed of?

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:18

Croga

The Unreasonable Man

Ondertussen is je al een aantal keer verteld dat €25 gewoon een normale prijs is maar blijkbaar wil je dat niet accepteren gezien de lengte van dit topic.
Mijn duit: Take it or leave it maar ga niet aan jezelf twijfelen. Het is een nette prijs. Het kan zijn dat iemand er meer voor over heeft, het kan zijn van niet maar het is absoluut zeker dat je dat tijd en moeite gaat kosten.
Maar gewoon stellen "Zou het niet meer kunnen zijn?" voor de twaalfde keer gaat niets toevoegen aan dit topic.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

zfxwm5z1 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 05:46:
[...]

Het zijn latjes van 8 en ik heb 16GB.

Maar is de prijs nu goed of?
Ja, die prijs is prima. Maar als niemand die ouwe meuk nodig is zelfs 5 euro te duur.

Maar gun het wat tijd, want dit topic heb je geopend toen je advertentie pas 2 dagen oud was. Als je na een maand je ram nog niet verkocht hebt kan je altijd nog zakken, maar je komt wel heel ongeduldig over na 2 dagen ;)

Ey!! Macarena \o/

• zfxwm5z1
Croga schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 06:18:
[...]

Ondertussen is je al een aantal keer verteld dat €25 gewoon een normale prijs is maar blijkbaar wil je dat niet accepteren gezien de lengte van dit topic.
Mijn duit: Take it or leave it maar ga niet aan jezelf twijfelen. Het is een nette prijs. Het kan zijn dat iemand er meer voor over heeft, het kan zijn van niet maar het is absoluut zeker dat je dat tijd en moeite gaat kosten.
Maar gewoon stellen "Zou het niet meer kunnen zijn?" voor de twaalfde keer gaat niets toevoegen aan dit topic.
Is niet enkel dat.

Ik zeg wacht even en de koper doet dat niet en betaald ineens. Nu weet ik niet wat ik moet doen.

Daarbij als dat echt een normaal prijs is waarom kan niemand me dat dan laten zien? Op Tweakers of tweedehands vraagt iedereen meer.

• zfxwm5z1
RaZ schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 06:24:
[...]

Ja, die prijs is prima. Maar als niemand die ouwe meuk nodig is zelfs 5 euro te duur.

Maar gun het wat tijd, want dit topic heb je geopend toen je advertentie pas 2 dagen oud was. Als je na een maand je ram nog niet verkocht hebt kan je altijd nog zakken, maar je komt wel heel ongeduldig over na 2 dagen ;)
Ik probeer het al langer te verkopen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

zfxwm5z1 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 08:32:
[...]

Ik probeer het al langer te verkopen.
Dan heeft niemand het nodig ;) Ook niet als je er een tientje voor wil hebben ;)

Ey!! Macarena \o/

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Dus je hebt een deal gemaakt en wilt nu terug krabbelen? Dat is niet erg netjes, en ook niet volgens de regels.

Het feit dat hij al over gemaakt heeft betekend dat je je bank details hebt gedeeld, dat doe je niet als je geen deal hebt.

Als ik koper was zou ik zeggen prima geef geld maar terug en een 1 ster review achter laten... Je bent exact het type verkoper die we hier niet willen.

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
[...]
Ik zeg wacht even en de koper doet dat niet en betaald ineens. Nu weet ik niet wat ik moet doen.
Wat je moet doen:

1) De volgende keer het bod nog niet accepteren.
2) De spullenboel opsturen.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Daarbij als dat echt een normaal prijs is waarom kan niemand me dat dan laten zien? Op Tweakers of tweedehands vraagt iedereen meer.
Bron? Als in, een snelle check leert ons dat dat niet het geval is: categorie: Geheugen intern. Meerder 8GB stickjes worden voor €15 aangeboden. Dus 2x dat zit je op €30 vraagprijs, en dan is op €25 uitkomen natuurlijk totaal niet onverwacht.

En ja er zijn er ook die veel meer vragen, maar gezien al genoeg verkopers dus inzetten met rond de ~€15 per 8GB, is €25 voor 2x8GB een volkomen realistische waarde om op uit te komen.

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:16

ZieMaar!

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic gaat op slot, waardebepalingstopic horen niet in AZ
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.