Houten vloer laten schuren - strepen dwars over de vloer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Mijn vraag
Ik heb mijn houten vloer (massief beuken) laten schuren en lakken, na het lakken zag ik strepen dwars over de vloer.
Daardoor dacht ik dat het in de lak zat, maar reactie bedrijf was zit niet in de lak zit in het hout en trekt nog weg. Ik twijfelde aan die constatering maar nam het maar aan. Inmiddels drie weken later zie ik geen verschil dus vermoed ik toch dat het door het schuren zelf komt.

Ik wil dus het bedrijf opbellen en vragen of ze langs komen ter controle. Maar dit keer wil ik me niet af laten wimpelen dus zoek ik wat advies. Denken jullie ook dat dit door het schuren komt en dit dus opnieuw gedaan moet worden?

Er is dwars over de ligging van de vloer geschuurd en niet met de planken mee. Advies wat ik online zie is met de planken mee schuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r6dUSuO14V8DioGu_KR5UrN46r0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bu2usdjyBJM8qIuW9pmzY6MN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u8OGzhyXIY7QjBDLWbRK6rnsB-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jmEvvbCy5LdpQcrly5H9RrLJ.jpg?f=fotoalbum_large
...

Alle reacties

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06:38

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Dat lijken idd strepen van het schuren. Soms wordt er ook wel eerst een schuurgang diagonaal gedaan om een vloer wat vlakker te maken, maar je eindigd altijd met de richting van het hout mee. dwars op de planken wordt eigenlijk nooit gedaan.

• niels567
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-03 12:10
Dat lijkt mij inderdaad van het schuren. Ik herken dit soort strepen van toen ik zelf parket heb geschuurd. Nu ben ik een volstrekte amateur, en kreeg ik het parket voor niks. Dat maakt dat ik prima kan leven met de strepen. Maar een professional moet echt zonder strepen kunnen schuren.

• BigWillem89
  • Niet online
Ja het verbaast me ook van een bedrijf met 30jaar schuur ervaring. Vandaar misschien ook een beetje mijn onzekerheid.
Ik ga ze (over)morgen maar gewoon even bellen.

• BigWillem89
  • Niet online
Eerste contact geeft geen goed gevoel helaas. Mooie vloer en banen zaten er al in voor het schuren wordt er gezegd, ik snap dat op basis van foto's het natuurlijk niet precies te beoordelen is.
Maar over ruim een week komt er iemand langs om te kijken en te beoordelen.