Vraag

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Mijn vraag
Ik wil minder afhankelijk worden van Amerikaanse tech. Privé e-mail van mijn vrouw en mij loopt - net als bij vele anderen - al jaren via Gmail. We hebben ook nog een gezamelijke account voor verzekeringen, aankopen, etc. Inlog bij bijvoorbeeld de bank loopt ook via Gmail, maar ook inloggen heel veel apps op mijn telefoon gaat via gmail. Bevalt prima, maar gezien alle internationale ontwikkelingen wil ik naar een Europese aanbieder die zich aan Europese wetgeving houdt. Maar welke?

Eisen:
- Gebruik van mijn eigen domeinnaam
- Minimaal 3 mailboxen met minimaal 10 Gb opslag per box
- Bedrijf uit Europa die zich aan Europese wetgeving houdt.
- Goed bereikbare helpdesk
- Mogelijkheid om de mail in te stellen op de Outlook of Thunderbird app (IMAP)
- Niet te complex. Wat ik wil is redelijk simpel en ik wil me niet in een moeilijk dashboard moeten verdiepen. Het is geen hobby.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn vrouw heeft een laptop met Windows 11, ik gebruik Linux Mint. En we hebben allebei een Samsung S25 Ultra. Maar uiteindelijk is dit denk ik niet zo relevant.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb mail bij mijn huidige provider VDX. Voldoet al redelijk, maar die biedt maar 5Gb ruimte voor alle mailboxen. Verder al proefaccounts genomen bij Proton (geen eigen domeinnaam, meer veiligheid dan ik nodig heb, prijzig bij een Duo account), Mailbox (gratis account is niet erg functioneel) en Infomaniak (veel mogelijkheden en lijkt nogal complex). Ik had min of meer besloten voor het aanbod van Cloud86 te gaan. Een contract van 3 jaar is gunstig, maar kan daar op dit moment niemand telefonisch bereiken (ziekte en onderbezetting) en ik kan het niet uitproberen (of binnen twee weken annuleren als het niet bevalt),

Kortom, wie heeft een praktische en heldere aanbeveling. Of misschien ben ik te huiverig om over te stappen en is Cloud86 een prima keuze.

PS Wellicht heb ik dit uit onkunde in het verkeerde topic geplaats. Dan hoor ik wel of het verplaatst wordt.

Alle reacties

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Wat mag het kosten?

Spel en typfouten voorbehouden

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
www.site.eu, recent zelf naar overgestapt en bevalt tot nu toe uitstekend.

• TheBrones
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14:42
Zelf ben ik voor Mailbox.org gegaan. Wel heb je hiervoor meerdere accounts nodig als je drie mailboxen wil gebruiken.

Hoi

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Rond de 75 Euro per jaar.