Dakdekker kosten!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jaapbakker1993
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-02 10:18
Gedag,

Ik heb een plat dak en een plat dakkapel met verouderd dakleer dat ik wil laten vervangen.
Heb een offerte van €2200 voor het totaalplaatje. Is dit een 'normale' prijs?

Dakkapel 4m2
Andere dak 14m2

Ik lees online max €100 p/m2
Oftewel 18m2 = €1800

Hoor graag jullie meningen.

Beste antwoord (via Jaapbakker1993 op 18-02-2026 09:21)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
1 dak van 18 m2 is natuurlijk makkelijker/sneller dan 2 losse dakdelen.
Daarnaast zal het ongetwijfeld wat extra kosten omdat een dakkapel hoger ligt en dus extra klim materialen nodig heeft (steiger/ladder)
Dus op zich is het niet vreemd dat je gemiddelde wat hoger uitkomt. Maar een online prijs is ook maar een richtprijs, uiteindelijk is de prijs afhankelijk van de exacte werkzaamheden/locatie. Wat is wel/niet inclusief enzo. Daarnaast kan ook de drukte van de dakdekker van invloed zijn, is het druk gaat de prijs omhoog, heeft hij het rustig dan zal ie waarschijnlijk wat goedkoper worden.

Kortom, 1 offerte is geen offerte....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Alle reacties

• _JGC_
  • Laatst online: 01:58
1 offerte is geen offerte. Vraag er nog eentje aan.

Verder, wat gaan ze doen voor dat geld? Nog een laag bitumen over het bestaande dak heen leggen?

• anpat
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-03 14:03
Wij vragen ook standaard 3 offertes op, neem niet altijd de goedkoopste, maar wel degene die het best specificeert zoals hierboven ook ongeveer gezegt

Acties:
  • Beste antwoord

• ZeRoC00L
  • Niet online
1 dak van 18 m2 is natuurlijk makkelijker/sneller dan 2 losse dakdelen.
Daarnaast zal het ongetwijfeld wat extra kosten omdat een dakkapel hoger ligt en dus extra klim materialen nodig heeft (steiger/ladder)
Dus op zich is het niet vreemd dat je gemiddelde wat hoger uitkomt. Maar een online prijs is ook maar een richtprijs, uiteindelijk is de prijs afhankelijk van de exacte werkzaamheden/locatie. Wat is wel/niet inclusief enzo. Daarnaast kan ook de drukte van de dakdekker van invloed zijn, is het druk gaat de prijs omhoog, heeft hij het rustig dan zal ie waarschijnlijk wat goedkoper worden.

Kortom, 1 offerte is geen offerte....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-03 14:08
Zo, ik wil graag weten wie jouw dakdekker is, zo goedkoop wil ik ook wel...

Ik probeer hier het dak van een uitbouw te vernieuwen, ~12m2, eerste offerte was 4K,+ 2e partij 3200 euro.. aangezien het geen spoed heeft ga ik verder zoeken.