Domain user met profile naar LAN Party

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ik heb een vraagje waar vast wel mensen vanuit de praktijk antwoord op kunnen geven.

Ik heb nu thuis een domein (Win2k Server) draaien waar iedereen zich op aanmeldt. Heel handig, netwerkresources altijd bij iedereen standaard aanwezig enzo (logon scripts), maar vraag me nu 1 ding af.

Ik log in op m'n eigen pc met m'n domain user. De eerste keer dat ik inlogde kreeg ik een leeg profile. Ik heb m'n oude profile (local pc / Administrator) daarheen gekopieerd, en nu werk ik alleen nog maar als die domain user.

Over een paar weken ga ik naar een LAN party, waar mijn Win2k Server bak niet aanwezig is, en ik dus niet kan inloggen op m'n domain. Ik kan dus ook niet inloggen als de user waar ik normaal mee werk. Hoe kan ik dan toch bij m'n normale werkomgeving die dag? Ik zou het erg jammer vinden als ik voor 1 dagje een heel nieuw profiel moet aanmaken enzo..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Je verteld zelf de oplossing al, nieuw profiel aanmaken, dan "inlogde kreeg ik een leeg profile. Ik heb m'n oude profile (local pc / Administrator) daarheen gekopieerd"

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ja maar kom op, dat is toch niet handig..? Voor 1 dag een nieuw profiel aanmaken, de hele zooi erheen kopieren en dan alles weer instellen (de helft van de instellingen vertikt mee te gaan, ook al doe je het op de officiele manier, je outlook express mail moet je bijvoorbeeld handmatig overzetten). Dan 1 dag plezier en daarna WEER alles terug kopieren, en alle instellingen weer terugzetten.

Daar heb ik totaaaal geen zin in eigenlijk... En er *moet* toch een 'normale' oplossing zijn.

Kan je niet een profile tijdelijk aan een andere user toewijzen??

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Sorry voor deze verschrikkelijke koe maar ik heb PRECIES hetzelfde dillema als de TS, en ik vraag me toch af of iemand advies heeft.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Windows2000 logt je dan gewoon in met de cached credentials als het goed is. Simpel om het te proberen trek de netwerkkabel uit je computer en log in. Als login succesfull is weet je hoe laat het is. Soms logt windows2000 ook fijn in met cached credentials als je domain account locked out is.. zonder dat je het zelf door hebt.

Verwijderd

Heb hetzelfde met mijn bedrijfslaptop. Op kantoor log ik in in het domein. Thuis of bij klanten doe ik hetzelde, en ik kan gewoon op mijn laptop inloggen.

Als je maar dhcp hebt aanstaan, zal ik gewoon een ip adres krijgen.

Het enige probleem heb je bij het benaderen van de shares op andere pc's. Dan gaat ie op zoek naar een domain controller. Na een paar meldingen kun je de share wel bereiken.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 11:00
Let wel op dat je bij je policies niet hebt ingesteld dat de mensen alleen in mogen loggen als de server beschikbaar is.

Verwijderd

Je kunt inderdaad op w2k en XP clients inloggen met de cashed credentials. Dit houdt in dat de client niet bij de server (domain controller) gaat controlleren of je je wachtwoord goed hebt ingevuld (het kan natuurlijk zijn dat je je wachtwoord via een andere machine hebt gewijzigd). Indien je met roaming profiles werkt wordt dit opgeslagen op de server, echter als je inloged wordt er een kopie van de server lokaal gezet. Met dit lokale profiel werk je, zodra je uitloged wordt het profiel weer naar de server gekopieerd. Dus log je in met cached credentials gebruik je je "normale" profiel.

Netwerk resources is natuurlijk een ander verhaal. Je kunt eventuele mappings naar shares offline available maken zodat je ook deze informatie op je machine hebt staan. Is er een verbinding met de share dan werk je ook op deze share. Is er geen verbinding met de share dan werk je met je lokale kopie, zodra de verbinding met de share wordt hersteld worden de veranderingen naar de share gekopieerd.

• Aphax
Aye, dat ging wat makkelijker dan ik dacht. Bedankt :)

• Psylocke
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08-2021

Psylocke

De Utregse Kudde

Je kan ook je pad aanpassen in het register (eitje)
Log in als een lokale user, dan wordt er wel even een profiel aangemaakt.
Dan Regedit: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList]
Hieronder staan dan al jou profielen, dan moet je even je nieuwe profiel zoeken, en het pad aanpassen naar het profiel dat je thuis gebruikt :)
Dan even uitloggen en weer inloggen en werken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Psylocke op 25-06-2003 11:16 ]

DUK | RC5-64 #42 | OGR-25 #59

• Aphax
Whoa, bedankt Psylocke, je tip heeft mij behoorlijk wat kopzorgen bespaard :)
Pagina: 1