Vraag
Alle reacties
Dat moet opnieuw. Ik heb een paar dagen terug een wastafel gekit (derde kitklusje in 45 jaar) en dat is vele malen netter geworden.
@MICO007
Volgens mij weet je het antwoord al.
Eruit en opnieuw. Genoeg gasten op werkspot die voor 100 euro langs komen en in 30 minuten weer weg zijn met super strak resultaat. Dus voor een keukentoko zijn dat de kosten niet.
Volgens mij weet je het antwoord al.
Eruit en opnieuw. Genoeg gasten op werkspot die voor 100 euro langs komen en in 30 minuten weer weg zijn met super strak resultaat. Dus voor een keukentoko zijn dat de kosten niet.
Kitten is idd een vak apart.
Maar zelfs als totale amateur kan ik dit netter, daar hoef je niet echt hard je best voor te doen.
Dit moet idd verwijderd en opnieuw.
Het goede nieuws: het is wel zo'n beetje het minst erge dat ik kan bedenken qua impact om opnieuw te doen.
Maar zelfs als totale amateur kan ik dit netter, daar hoef je niet echt hard je best voor te doen.
Dit moet idd verwijderd en opnieuw.
Het goede nieuws: het is wel zo'n beetje het minst erge dat ik kan bedenken qua impact om opnieuw te doen.
Ik ben geen expert, maar:
Mooi is het zeker niet, maar qua afdichting lijkt dit mij toch ok? Ik zie geen kieren ofzo.
Mooi is het zeker niet, maar qua afdichting lijkt dit mij toch ok? Ik zie geen kieren ofzo.
Als je op het punt komt een topic op internet te openen, krijg je alleen maar bevestiging van mijn kritische medeposters.
Waar denk je zelf dat je nu staat?
Waar denk je zelf dat je nu staat?
Wat zegt de keukenboer?
Nee het kitwerk is niet super netjes (als het alleen dat puntje is op je hele keuken mag je in je handjes knijpen)..
Ik vraag mij wel af word het zoveel netter als ze de boel weer moeten wegsnijden en opnieuw aanbrengen (ik denk dat het silicone kit is). (Zeker bij dat hout en zoiets als marmer krast toch ook vrij snel).
Maw er is een kans dat het er niet beter op wordt en weet niet vanuit welke hoek wij kijken keuken technisch gezien maar het lijkt onderkant zijkant achtig te zijn...iig iets waarbij je door je knieën voor moet gaan om net te zien.
Nee het kitwerk is niet super netjes (als het alleen dat puntje is op je hele keuken mag je in je handjes knijpen)..
Ik vraag mij wel af word het zoveel netter als ze de boel weer moeten wegsnijden en opnieuw aanbrengen (ik denk dat het silicone kit is). (Zeker bij dat hout en zoiets als marmer krast toch ook vrij snel).
Maw er is een kans dat het er niet beter op wordt en weet niet vanuit welke hoek wij kijken keuken technisch gezien maar het lijkt onderkant zijkant achtig te zijn...iig iets waarbij je door je knieën voor moet gaan om net te zien.
Er bestaat zoiets als siliconenverwijderaar, en daarna begin je gewoon weer opnieuw.
Die randen kun je veel beter gladstrijken dan nu is gedaan. Dit is gewoon echt heel slordig werk.
Die randen kun je veel beter gladstrijken dan nu is gedaan. Dit is gewoon echt heel slordig werk.
Wat voor zoon?SL-91 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 10:20:
Ik vind het allemaal wel mee vallen, ik zou er niet zoon probleem van maken.
Onacceptabel prutswerk. Visueel lelijk en functioneel niet eens overal waterdicht. Dit moet opnieuw gedaan worden.
Duidelijk met een droog voorwerp of droge vinger afgestreken. Dit is broddelwerk en moet gewoon opnieuw.
Als dit alles is wat er mis is hoef je je geen zorgen te maken; kitwerk kan zonder problemen en schade worden verwijderd, en opnieuw worden gedaan.
Als dit alles is wat er mis is hoef je je geen zorgen te maken; kitwerk kan zonder problemen en schade worden verwijderd, en opnieuw worden gedaan.
Ik sta er soms van te kijken hoe slecht kitwerk wordt afgeleverd.
Ik doe dit vaak zelf en ben verre van een echte handige Harry en dat ziet er echt wel goed uit.
Er bestaan tegenwoordig zelfs tooltjes die je haast met je ogen dicht kan gebruiken.
Ik doe dit vaak zelf en ben verre van een echte handige Harry en dat ziet er echt wel goed uit.
Er bestaan tegenwoordig zelfs tooltjes die je haast met je ogen dicht kan gebruiken.
De scheur in de hoek van de kit op foto#1 is het hier niet mee eensvanaalten schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 07:35:
Ik ben geen expert, maar:
Voor de rest lijkt het iig wel functioneel maar niet netjes
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Toen mijn Appartment werd opgeleverd, voor de laatste puntjes op de I, kwam als laatste de kitter voor kitten van de wastafel en de rest van de badkamer, was daar nogal verbaast over dat degene die de wastafel e.d. plaatste niet zelf het kitwerk deed.
Zij gaven zelf aan dat een goede kitter toch wel wat vakwerk vereist om het echt goed en strak te doen, nu ik dit zo zie snap ik wel waarom.
Zij gaven zelf aan dat een goede kitter toch wel wat vakwerk vereist om het echt goed en strak te doen, nu ik dit zo zie snap ik wel waarom.
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Waarom stel je deze vraag hier en niet gewoon aan je keukenleverancier? Wat vindt die ervan?
Nog even los van alle opmerkingen over de kwaliteit van het kitwerk, kun je ook nog nadenken over de kleur (als het toch opnieuw erin gaat). Ik denk dat een paar tinten lichtere kleur, die meer aansluit op het lichtere blad, een wat strakker geheel zal geven
Foto sturen naar de keukenboer en aangeven wat je hebt geconstateerd met de vraag of zij dit acceptabel achten?
Ik neem aan dat de keukenleverancier zelf het kitwerk uit heeft laten voeren en die heeft er dan weinig belang bij om het als onvoldoende te beoordelenID-College schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 14:00:
Waarom stel je deze vraag hier en niet gewoon aan je keukenleverancier? Wat vindt die ervan?
Lijkt me niet meer dan normaal dat TS hier alvast om wat meningen van anderen vraagt om een reeel beeld te krijgen van wat hij zou mogen verwachten?
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
Nee, TS moet niet vragen of zij het acceptabel vinden, maar aangeven dat hij/zij het zelf niet acceptabel vindt. Dit ziet er niet uit, kan veel netter en van je leverancier mag je verwachten dat die net werk laat afleveren.Cheezborger schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 16:37:
Foto sturen naar de keukenboer en aangeven wat je hebt geconstateerd met de vraag of zij dit acceptabel achten?
Stel eventueel voor dat je zelf een kitter inschakelt en de kosten tot een afgesproken bedrag vergoed krijgt. Je hebt liever niet dat ze dezelfde goedwillende monteur nog eens langs laten komen.
Volgens mij mag de i in de topic titel vervangen worden door een u....
Dit inderdaad.Toke_gt schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 18:16:
[...]
<> Je hebt leiver niet dat ze dezelfde monteur nog eens langs laten komen.
En kitten is een vak, net zoals stuccen.
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zouden eigenlijk regels voor dit soort topics moeten komen. Ts geef net zoveel informatie als een gemiddelde kitboer die niet kan kitten. Ok vervolgens niet meer te reageren (mischien is ts een uitzondering zou kunnen). Lijkt wel of zulke topics voor ai training worden gemaakt
Is dit netjes ? Geen idee, want we weten niet wie het heeft gedaan, noch wat er in het contract staat wat is getekend.
Als het gedaan is door een kennis van ts die wel een mannetje kent die het voor 5 tientjes komt fixen, dan is het precies waarvoor je hebt betaald.
Is het gedaan door zon grote keuken toko die door heel Nederland zit en met zzper werkt, ja dan is het maar net wat voor beunhaas je krijgt hiervoor. Dan moet je echt je ondertekende papieren in gaan duiken en kijken welke normen ze hanteren (Sorry heb geen grote pet van die toko op na 2 eerdere ervaringen waarbij je na betalen een nr ipv een naam wordt).
Is het bij een keukenboer met eigen mensen in dienst is geïnstalleerd, dan ligt de prijs en dus de verwachte afwerking wel wat hoger en zou je ze even moeten bellen hiervoor, dan wordt het waarschijnlijk zo gefixed. Is een klusje van een uurtje als je een goed hebt.
Is dit netjes ? Geen idee, want we weten niet wie het heeft gedaan, noch wat er in het contract staat wat is getekend.
Als het gedaan is door een kennis van ts die wel een mannetje kent die het voor 5 tientjes komt fixen, dan is het precies waarvoor je hebt betaald.
Is het gedaan door zon grote keuken toko die door heel Nederland zit en met zzper werkt, ja dan is het maar net wat voor beunhaas je krijgt hiervoor. Dan moet je echt je ondertekende papieren in gaan duiken en kijken welke normen ze hanteren (Sorry heb geen grote pet van die toko op na 2 eerdere ervaringen waarbij je na betalen een nr ipv een naam wordt).
Is het bij een keukenboer met eigen mensen in dienst is geïnstalleerd, dan ligt de prijs en dus de verwachte afwerking wel wat hoger en zou je ze even moeten bellen hiervoor, dan wordt het waarschijnlijk zo gefixed. Is een klusje van een uurtje als je een goed hebt.
Ea is ook wel van belang waar de kitrand zit bevind. Als TO op de knieën is moet gaan zitten half op de grond moet gaan liggen voor de foto's dan zit het dus op een plaats die amper zichtbaar is.
Ik heb echt serieus geen idee waar ik naar aan het kijken ben. Overigens vind ik de gekozen kleur veel storender (te opzichtig) dan het kit randje zelf....
Ik heb echt serieus geen idee waar ik naar aan het kijken ben. Overigens vind ik de gekozen kleur veel storender (te opzichtig) dan het kit randje zelf....
Beetje flauw, je ziet toch een aanrechtblad, dus een meter hoog… of heb jij een marmerlook pannenschap achter je deurtje op kniehoogte?Orkaan schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:00:
Ea is ook wel van belang waar de kitrand zit bevind. Als TO op de knieën is moet gaan zitten half op de grond moet gaan liggen voor de foto's dan zit het dus op een plaats die amper zichtbaar is.
Nee ik zie het serieus niet hoe de foto is gemaakt. Dat het een stuk aanrechtblad /achterwand achtig iets wel maar dat hout gedeelte? Echt geen idee.
Je hebt ook keuken waarvan het blad over de rand loopt..tot aan de grond (heet dat een waterval of stol blad oid) en dan zou je iid weleens op je knieën moeten gan zitten om dat specifieke randje op de eerste foto te kunnen maken.
Of dat het een randje is helemaal bovenaan, net onder de bovenkastjes waar je dus ook moet bukken omdat je kijk lijn tegen bovenkastjes is.
Of is het echt full frontal?.
Je hebt ook keuken waarvan het blad over de rand loopt..tot aan de grond (heet dat een waterval of stol blad oid) en dan zou je iid weleens op je knieën moeten gan zitten om dat specifieke randje op de eerste foto te kunnen maken.
Of dat het een randje is helemaal bovenaan, net onder de bovenkastjes waar je dus ook moet bukken omdat je kijk lijn tegen bovenkastjes is.
Of is het echt full frontal?.
Maakt natuurlijk geen drol uit of deze kitrand zichtbaar is of niet. Hij is op een of andere manier (prima) in het zicht te brengen en hij ziet er niet uit.
Verwijderen en opnieuw is de enige oplossing. Alsof hij half opgedroogd kitwerk met een droge vinger heeft proberen uit te smeren.
Geen enkele rand op de foto is overigens strak. Alles loopt gekronkeld.
Verwijderen en opnieuw is de enige oplossing. Alsof hij half opgedroogd kitwerk met een droge vinger heeft proberen uit te smeren.
Geen enkele rand op de foto is overigens strak. Alles loopt gekronkeld.
[ Voor 11% gewijzigd door Draakje5 op 18-02-2026 20:49 ]
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/efQzr5oGGPWxkqnhdhU5uBuM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4e9hFq0FTqQvftbS534qEQcJ.jpg?f=fotoalbum_large)