Whoppa - TV, Internet, Telefonie - fake vanaf 7 april

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Redstrike01
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17-02 18:25
Mijn vraag
Hoe kan je in een Whoppa abonnement, TV behouden zonder meer te betalen als je al jaren een gekochte TV decoder hebt?

We krijgen al een tijdje een mededeling op onze TV- dat de decoder verouderd is en vervangen zal moeten worden + dat je zo'n nieuwe niet kan kopen enkel huren.

Nu krijg ik een mail van telenet die niet alleen zegt dat de decoder niet meer zal werken maar de TV-app en kijken via internet ook niet als ik niet instap in een huurcontract van een TV-box.

Maar dat wil dus zeggen dat ze het TV-kijken dus software matig gaan afblokken, voor een abonnement waarin TV, Internet, Telefonie in het pakket zitten = Whoppa. Tenzij we dus een extra huur afsluiten. Ik heb nergens een bericht gehad dat Whoppa stopt en dus betaal ik via pakket toch al voor TV (eigenlijk dus toegang tot x aantal TV kanalen)

Weet er iemand of die info klopt (ik kreeg in het verleden al tegenstrijdige mails van Telenet)?

Heeft er iemand over deze praktijk ook al contact opgenomen met de FOD economie?

Bedankt allemaal voor jullie reacties

Alle reacties

• rafbelg
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:35
Bij Telenet is het altijd meer betalen. Minder betalen voor tv doe je bij de concurrentie: Scarlet, TV Vlaanderen, Proximus of Orange.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42
Kort antwoord: niet. Afhankelijk van het model decoder werken die soms op verouderde protocollen en dat blijft een provider niet ondersteunen. Zaken als de "rode knop" voor interactief tv via het coax signaal worden ook al enige tijd niet ondersteund.

Providers verkopen geen apparatuur meer maar zijn ze gaan verhuren juist omdat sommige klanten denken dat ondersteuning eeuwig is. De oudere verkochte decoders zijn al lang en breed uit garantie en het is onredelijk om te verwachten dat oude protocollen eeuwig ondersteund gaan worden. Tegenwoordig is tv wel een ecosysteem te noemen aangezien ook DVB-C op middellange termijn einde verhaal is, daarom zet een Telenet iedereen over op nieuwere huur-decoders die met IPTV werken. Mochten ze die verkopen dan krijgen ze dezelfde discussies over 10-15 jaar als de techniek weer verbeterd wordt.

• rafbelg
Jouw fabeltje over techniek is onzin. DVB-C of IPTV kan tegen dezelfde voorwaarden of prijs aangeboden worden.
Telenet misbruikt hier een evolutie naar IPTV om klanten geld af te troggelen. Verhuren brengt meer geld op dan verkopen. Dit gaat alleen maar om meer geld verdienen door verticale integratie en zo de klant totaal afhankelijk te maken.

In andere markten blijft vrije verkoop wel de norm: smartphones, computers, tv-toestellen,...

Je stapt best over naar een goedkopere aanbieder zodat je Telenet een duidelijk signaal geeft dat je niet akkoord bent met de hogere prijs.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:42
Geloof wat je wil maar dit gezeur kom ik alleen tegen bij providers. Zelden heb ik mensen over de elektronicawinkel horen klagen dat hun verouderde 3G smartphone geen verbinding meer krijgt of dat apps op de smart TV na vijf jaar niet meer werken. Smartphones worden elke twee-drie jaar nieuw gekocht (op afbetaling zelfs) maar een provider krijgt gezeur omdat een verouderde decoder na meer dan tien jaar ondersteuning verliest?

• rafbelg
Niemand stuurt mij een dwingende e-mail om een smartphone of computer te vervangen of te huren.
Groot verschil waar jij totaal blind voor bent.

De provider krijgt gezeur omdat de voorwaarden en prijs om een dienst te kunnen gebruiken aanzienlijk verslechteren. Het is geen zuivere vervanging tegen dezelfde voorwaarden.
Enige manier om een betere prijs en voorwaarden te krijgen is een goedkopere aanbieder nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door rafbelg op 18-02-2026 11:26 ]

Pagina: 1