Kring in wasbakje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06-03 14:04
Mijn vraag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HInZnwEIV3svf4H115_KqVMgq0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6GaBBSps0yihH5MTE4kmiGNT.jpg?f=fotoalbum_large
Er zit een bruin-achtige kring in dit wasbakje. Iemand een idee of dit nog een beetje te fatsoeneren is? Het voelt een beetje ruw aan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wasbakje

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb bleek en schoonmaakazijn geprobeerd.

Beste antwoord (via MallePietje op 17-02-2026 18:56)

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-03 14:21
Ik denk kalk.
Dop erin en dan eens wat schoonmaakazijn of andere ontkalker en dan eens wat langer in laten trekken.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-03 14:21
Ik denk kalk.
Dop erin en dan eens wat schoonmaakazijn of andere ontkalker en dan eens wat langer in laten trekken.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-03 09:52

greatgonzo

schit-te-rend!

Baking soda? Papje van maken en insmeren..

Is maar een gokje

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:28
citroenzuurpapje of gewoon cola werkt ook perfect, even dopje in afvoer doen , cola nachtje laten staan en volgende dag kan je het weghalen :)

• MallePietje
Top! Ik ga het proberen!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:51

CeesKees

I rest my Kees

Wat ik heb gemerkt is dat "the pink stuff"; dat potje goed werkt. Eventueel icm een scrub-daddy

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55
Als het met azijn of een ander zuur niet lukt, is het glazuur waarschijnlijk beschadigd en wordt het misschien tijd voor een nieuwe wasbak. Die zijn in het algemeen niet mega duur, alleen wat werk om op te hangen.

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-03 13:06

Fe2O3

Ja das roest

CeesKees schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:31:
Wat ik heb gemerkt is dat "the pink stuff"; dat potje goed werkt. Eventueel icm een scrub-daddy
En dan wel een echte scrub daddy. Die nepperts van bijv, de action zijn echt veel slechter.

Dum de dum

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:43
Ik zweer bij HG

HG Kalkweg Schuimspray
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePVkPVv6RXjpPPJ0u74weHm-lKQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/6Vjgtd0Ahc8lDvz41QkaQcHX.png?f=user_large

Mijn profiel op Discogs

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's gewoon kalkaanslag idd. Pak wat keukenrol of wc papier, drenken in schoonmaakazijn, paar uur laten intrekken.
HG Kalkweg kan ook. Of als je echt wilt dat het snel weg is: https://supercleaners.nl/...ontkalker-en-reiniger-1l/
Noot dat die laatste als een tierelier werkt maar echt heel sterk spul is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MallePietje
Ik heb een paar uurtjes schoonmaak azijn erin gehad, nu is het verdwenen. Het zal inderdaad kalk geweest zijn. Thanks voor het meedenken!
Pagina: 1