Vraag
Beste antwoord (via MallePietje op 17-02-2026 18:56)
Ik denk kalk.
Dop erin en dan eens wat schoonmaakazijn of andere ontkalker en dan eens wat langer in laten trekken.
Dop erin en dan eens wat schoonmaakazijn of andere ontkalker en dan eens wat langer in laten trekken.
Alle reacties
Ik denk kalk.
Baking soda? Papje van maken en insmeren..
Is maar een gokje
Is maar een gokje
citroenzuurpapje of gewoon cola werkt ook perfect, even dopje in afvoer doen , cola nachtje laten staan en volgende dag kan je het weghalen
Wat ik heb gemerkt is dat "the pink stuff"; dat potje goed werkt. Eventueel icm een scrub-daddy
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Als het met azijn of een ander zuur niet lukt, is het glazuur waarschijnlijk beschadigd en wordt het misschien tijd voor een nieuwe wasbak. Die zijn in het algemeen niet mega duur, alleen wat werk om op te hangen.
En dan wel een echte scrub daddy. Die nepperts van bijv, de action zijn echt veel slechter.CeesKees schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:31:
Wat ik heb gemerkt is dat "the pink stuff"; dat potje goed werkt. Eventueel icm een scrub-daddy
Dum de dum
Da's gewoon kalkaanslag idd. Pak wat keukenrol of wc papier, drenken in schoonmaakazijn, paar uur laten intrekken.
HG Kalkweg kan ook. Of als je echt wilt dat het snel weg is: https://supercleaners.nl/...ontkalker-en-reiniger-1l/
Noot dat die laatste als een tierelier werkt maar echt heel sterk spul is.
HG Kalkweg kan ook. Of als je echt wilt dat het snel weg is: https://supercleaners.nl/...ontkalker-en-reiniger-1l/
Noot dat die laatste als een tierelier werkt maar echt heel sterk spul is.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb een paar uurtjes schoonmaak azijn erin gehad, nu is het verdwenen. Het zal inderdaad kalk geweest zijn. Thanks voor het meedenken!
Pagina: 1
:strip_exif()/f/image/6GaBBSps0yihH5MTE4kmiGNT.jpg?f=fotoalbum_large)