Belakos klik PVC insnijden/zagen/inkorten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Leii
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:21
Hoi allen,

Wij zijn afgelopen weekend bezig geweest met Belakos Klik PVC leggen. Volgens de instructies moet je het met een stanleymes kunnen insnijden en breken. Dit lukte enigszins maar wel erg uitdagend en soms braken de planken toch lelijk af. We hebben ook een decoupeerzaag gebruikt, maar bij meerdere mensen ging recht afzagen ook moeizaam haha. En het duurde erg lang. Wie heeft de beste tip om deze PVC in te korten? Ik heb in dit forum al gezocht en lees ook dat het per PVC merk verschilt. Dus daarom de vraag, wie heeft ervaring met specifiek Belakos en merkte dat een bepaalde methode of hulpmiddel goed werkte?

Hartelijk dank!

Alle reacties

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 06-03 10:19
Scherp mes, hard drukken tijdens snijden.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:58
pvc plat leggen, nieuw mesje in je houder, lat of liniaal leggen waar je moet snijden en daar strak langs snijden. Dan breken, net als een gipsplaat.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Stanzi
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 06-03 17:38
Ik heb ook Belakos click pvc, uiteindelijk heb ik het met een afkortzaag gedaan en de moeilijke hoekjes met een decupeerzaag. Snijden ging wel/niet, harddrukken en dan toch soms niet langs de snijlijn.

Je kan toch een lijn zetten wat je wilt afzagen? Dan moet je die volgen met de decupeerzaag het maakt niet uit dat je dan een beetje links en recht meepakt. Het moet toch vrij van de muur liggen en komt nog een plint over.

• Haud
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 18-02 07:30
Bij ons click PVC van Belakos heb ik het ook zonder succes geprobeerd met stanleymessen.

Ik kwam uit op met potlood aftekenen en dan met decoupeerzaag met bladen voor PVC de planken zagen. Geeft veel plastic snippers als rommel, dus de planken goed afvegen voordat je ze probeert te leggen. Die zaagbladen overleven niet heel veel planken, ik versleet ongeveer een zaagblad per plank of 3-4 over de lengte.

• Leii
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:21
Haud schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:51:
Bij ons click PVC van Belakos heb ik het ook zonder succes geprobeerd met stanleymessen.

Ik kwam uit op met potlood aftekenen en dan met decoupeerzaag met bladen voor PVC de planken zagen. Geeft veel plastic snippers als rommel, dus de planken goed afvegen voordat je ze probeert te leggen. Die zaagbladen overleven niet heel veel planken, ik versleet ongeveer een zaagblad per plank of 3-4 over de lengte.
Een zaagblad per plank? Zo hé, dan heb je wel heel veel zaagjes nodig haha

• Haud
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 18-02 07:30
Leii schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:24:
[...]

Een zaagblad per plank? Zo hé, dan heb je wel heel veel zaagjes nodig haha
Haha nee zo erg was het ook weer niet, een zaagje werd bot na 3-4 planken over de lengte doorzagen.
Pagina: 1