welke kabel voor inductie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bboy1987
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 22:19
Mijn vraag
...goedendag wij zijn nu bezig een verlaagd plafond in de gang aan het maken. nu willen wij alle stroomkabels naar de keuken via dit plafond laten lopen. alleen welke kabel dienen wij te leggen voor de inductie. het aansluiten in meterkast etc laat ik doen maar wil de kabel er alvast naartoe leggen. aangezien de keuken pas over 2 jaar wordt aangepakt , maar we niet zo lang willen wachten met de gang :-D
...

Alle reacties

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03
5x2.5mm met vaste kern.

YmvK 5x2.5mm.

https://www.rexel.nl/nln/...=20484273834&gad_source=1

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:55
Voor elektrische fornuizen voor zowel kookgroep (2x16A) als 3-fase, wordt doorgaans een 5 aderige kabel gebruikt.
Ik ga uit van 2,5mm2 met vaste kern

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Evo X
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:23
Als er ruimte is zou je aanvullend er ook nog meteen een loze leiding bij kunnen leggen voor-je-weet-maar-nooit :).

Voor de anderen die reageren & uit interesse: Waarom een 5 aderige (grijze) kabel & niet een (voorbedrade?) (flex) buis met losse draden ?

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:20
In welk land woon je? De regels in België zijn anders dan die in Nederland. In eerstgenoemde kan het zijn dat je een monofase aansluiting hebt en een zware kookplaat op 32A of 40A wordt afgezekerd en de kabeldikte moet voldoen aan de automaat (wat dan 5g4 of 5g6 betekent).