Tip de redactie: vriendelijkere 'staat al in de queue' tekst

Pagina: 1
Acties:

• rneeft
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:27
Beste tweakers

Ik heb een verbetervoorstel.
Welk probleem ervaar je?
Als je een tip instuurd maar de URL staat al in de queue krijg je in mijn ogen een niet zo vriendelijke tekst terug:
Het artikel of de soft- of firmwareupdate op de link '....' bevindt zich al in de queue. De link kan niet nogmaals ingestuurd worden.
Waarom is dat een probleem?
Ik weet niet wat er al in de queue staat en ik snap dat de link niet nogmaals ingestuurd kan worden. Het is meer de toon waar ik me persoonlijk al een aantal keer aan stoor 😅
Hoe vaak loop je er tegenaan?
Elke keer als ik een URL wil opsturen wat een andere tweaker al heeft ingestuurd. Zeg dat het een aantal keer per week is.
Hoe ziet de ideale oplossing er voor jou uit?
Als de tekst iets vriendelijker ingestoken kan worden, iets in de trant van:
Beste tweaker,

Bedankt voor het insturen van de soft- of firmwareupdate link '.....' . Een andere tweaker heeft deze link al ingestuurd en kan daarom niet nogmaals ingestuurd worden.

We zien graag uit naar je volgende tip!

De redactie.
Zo wordt je toch bedankt voor de moeite maar krijg je toch te zien dat we geen dubbele entries willen.

Groet,
Rick

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:38
..waar ik me persoonlijk al een aantal keer aan stoor
In de plaats van de hele wereld om je heen aan te willen passen en te sugarcoaten, zou je ook kunnen denken "Misschien kan ik eens proberen om me niet storen aan dit soort kleinigheden... "

Het is maar een idee...

*sowieso

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:56

D4NG3R

kiwi

:)

@DonJunior Eens, anderzijds is het secondenwerk om het stukje tekst daar even aan te passen.

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. :Y)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:38
D4NG3R schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:07:
@DonJunior Eens, anderzijds is het secondenwerk om het stukje tekst daar even aan te passen.

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. :Y)
Dat stukje 'secondenwerk' is hetgeen men vaak denkt en zegt.. en zo loopt de backlog lekker vol met 'secondenwerk' en 'het is maar een kleine moeite'.

Het is eveneens 'een kleine moeite' om je schouders op te halen en je niet zo te storen aan de kleine dingen in het leven..

*sowieso

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:56

D4NG3R

kiwi

:)

DonJunior schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:20:
[...]

Dat stukje 'secondenwerk' is hetgeen men vaak denkt en zegt.. en zo loopt de backlog lekker vol met 'secondenwerk' en 'het is maar een kleine moeite'.
Ik ben er bekend mee, maar daar is het dan ook een backlog voor. ;)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:22

Reinier

\o/

Een andere tweaker heeft deze link al ingestuurd en kan daarom niet nogmaals ingestuurd worden.
Je suggestie slaat nergens op want je kunt een andere Tweaker niet insturen ;)

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:52
Flauwe reacties op een prima suggestie (die inderdaad nog een beetje getweakt moet worden). Als webredacteur bij de overheid kom ik veel van zulke onnodig stugge zinnen tegen, maar je ziet ze makkelijk over het hoofd. Bij elkaar opgeteld hebben ze impact op de gebruikerservaring.

• Lothlórien
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:09
Dat komt doordat men in de randstad gewend is om veel directer te communiceren dan elders in Nederland. :)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:51
*knip* Als je niks bij te dragen hebt, blijf dan weg.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 17-02-2026 09:49 ]

Zucht...

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:34
Maar wordt je er echt gelukkiger van dat een automatisch antwoord zogenaamd vriendelijker overkomt? Ik wordt eerlijk gezegd juist redelijk moe van al die wollige teksten in auto-replies waarin bedrijven zogenaamd vriendelijk (of nog erger: joviaal) over willen komen.

Doe mij maar lekker kort, bondig en tweakerwaardig ;) :

409: LINK ALREADY IN QUEUE

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:57
Randfiguur schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 09:08:
Flauwe reacties op een prima suggestie (die inderdaad nog een beetje getweakt moet worden). Als webredacteur bij de overheid kom ik veel van zulke onnodig stugge zinnen tegen, maar je ziet ze makkelijk over het hoofd. Bij elkaar opgeteld hebben ze impact op de gebruikerservaring.
Vind er niets flauws aan, er is namelijk niets onvriendelijks aan de zin. Feitelijk statement van de huidige situatie, 'kan niet'.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

ThunderNet

Flits!

Thy... schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 09:34:
Maar wordt je er echt gelukkiger van dat een automatisch antwoord zogenaamd vriendelijker overkomt? Ik wordt eerlijk gezegd juist redelijk moe van al die wollige teksten in auto-replies waarin bedrijven zogenaamd vriendelijk (of nog erger: joviaal) over willen komen.

Doe mij maar lekker kort, bondig en tweakerwaardig ;) :

409: LINK ALREADY IN QUEUE
Ja, vriendelijke en correct.. En helaas missen beiden vaak bij geautomatiseerde systemen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Pagina: 1