.com domeinen van Versio weg transferen

Pagina: 1
Acties:

• Sebast1aan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-02 22:56
Hoi iedereen,

Na dik 10 jaar ben ik het zat en ben ik langzamerhand alles aan het verhuizen van Versio naar een andere provider (inwx.de voor de domeinen).

Ik heb een verzameling van .com, .nl, .be, .net en .eu domeinen. De .nl en .be domeinen zijn gelukt, maar bij de .com domeinen loop ik tijdens de transfer tegen de transfer lock aan. Ik kan echter nergens in de interface vinden hoe de transfer lock aan de Versio kant uit te zetten. Hun support regeert niet en de knowledgebase is een totale joke.

Weet iemand hoe dit moet?

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Zou in het paneel moeten kunnen waar je domeinen hebt.
Zie hier een post van een mede-tweaker waar je de lock kan uitzetten.
DennisV1984 in "[Versio] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• Sebast1aan
RobbyTown schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 13:29:
Zou in het paneel moeten kunnen waar je domeinen hebt.
Zie hier een post van een mede-tweaker waar je de lock kan uitzetten.
DennisV1984 in "[Versio] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Bedankt voor het antwoord. Dat kon inderdaad, maar de interface is (weer) veranderd en het staat er niet meer tussen, alleen verhuiscode opvragen (edit: ik heb ook andere .com domeinen van mij bekeken, geen heeft het):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-Jnvl3ixGIEoOU96bxZX4yOaEc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ynfvRDpFGeKCcVQoPKfxJinx.png?f=fotoalbum_large

Ik heb een ticket aangemaakt, maar kreeg gelijk een mail van hostmaster@pcextreme.nl "This is an authentication failure report for an email message received.. etc". Zit nu in de wachtrij van de telefoonsupport, zou 20 min duren, nu zegt ze dat de wachtijd 25 min is. Om 14:00 uur sluit de telefonische helpdesk. :D

Oh en ze verwijst steeds naar een chatbot op de site die helemaal niet bestaat :+ En ticket nummers kan ik ook nergens vinden zoals dat vroeger gewoon kon (je kon tickets maken en opzoeken vanuit je klantpaneel).

[ Voor 11% gewijzigd door Sebast1aan op 17-02-2026 13:46 ]

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Als je bij Versio in 5 dagen niet eraf haalt bij ICANN verzoek indienen in uiterste nood.

https://www.icann.org/resources/pages/locked-2013-05-03-en

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe - Globalping Probe

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-03 12:59

sanzut

It's always christmas time

Komt dat misschien omdat je de domeinnaam hebt geannuleerd? Maak die annulering eens ongedaan, wellicht zie je dan de transferlocks?

• Sebast1aan
sanzut schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:38:
Komt dat misschien omdat je de domeinnaam hebt geannuleerd? Maak die annulering eens ongedaan, wellicht zie je dan de transferlocks?
Nope, ik heb dat juist geannuleerd om te kijken of dan die knop terug kwam. Ook heb ik andere .com domeinen die niet geannuleerd zijn en het ook niet hebben.

Uiteindelijk opgelost door de helpdesk te bellen, 30 min te wachten. Vervolgens hebben ze er een ticket van gemaakt en dan weer 30 min later de lock eraf gedaan en een mailtje gestuurd. Het is niet meer mogelijk om het via de interface te doen.
Pagina: 1