Vraag

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:13
Mijn vraag
Wie weet wat de ideale manier is om de zoekfunctie voor Thunderbird in te stellen. Wanneer ik op woorden of deelwoorden, maar ook hele emailadressen zoek binnen Thunderbird krijg ik niet altijd de mails naar voren die ik zoek. Soms weet ik nog in welke map ik ze gezet heb, en zie dan dat ze wel degelijk bestaan. Dit geldt ook voor een map als Verzonden. Hij moet dus meerdere accounts goed doorzoeken (Outlook, Gmail)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zelf al geprobeerd dus om op verschillende manieren naar mails te zoeken, met wisselend maar niet tevreden resultaat.

Alle reacties

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je hebt toch gewoon de zoekbalk bovenin? Als je wildcard tekens gebruikt (*) kan je in principe alles vinden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• William_H
Ja, die zoekbalk gebruik ik ook. Toch vind hij mails niet met een deel van het mailadres. Of normale zoektermen die gewoon resultaat zouden moeten geven. Zou dit te maken kunnen hebben met de wijze van opslag van de mails? Mbox versus losse mailbestanden?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je op de loep van het zoekveld klikt, heb je dan opties om waar je op zoekt te wijzigen? Het is al een tijd geleden dat ik TB heb gebruikt, maar Evolution dat ik op m'n werk gebruik heeft daar de selectie zitten om te zoeken op o.a. body, onderwerp of emailadres.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• William_H
Hero of Time schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:55:
Als je op de loep van het zoekveld klikt, heb je dan opties om waar je op zoekt te wijzigen? Het is al een tijd geleden dat ik TB heb gebruikt, maar Evolution dat ik op m'n werk gebruik heeft daar de selectie zitten om te zoeken op o.a. body, onderwerp of emailadres.
Dit kan helaas niet. Je kunt wel filteren nadat je de zoekterm hebt ingevoerd en op enter hebt gedrukt, maar dat is op basis van de zoekresultaten die al gevonden zijn.

@Microkid Wanneer ik een "*" gebruik komt er wel iets meer resultaat, maar bijvoorbeeld nog steeds niet mailtjes die ik ontvangen/verzonden heb met de zoekterm die ook in een mailadres zit. Dus stel, ik zoek op alles waarin "VUmc" wordt gemeld. Dan wil ik dat alle mails waarin dat woord/zoekterm wordt gebruikt wordt teruggevonden. Maar ik wil ook dat alle mails die eindigen op @vumc.nl gevonden worden (en die niet perse in mijn adressenboek staan). Daar heb ik al geprobeerd bijv. *@vumc.nl en ook met * achter het tld, maar nog steeds niet alle zoekresultaten die er moeten zijn.
(vumc.nl is slechts een voorbeeld)