Logan Paul veilt speciale Pokémon-kaart voor recordprijs…

Pagina: 1
Acties:

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:38
Artikel: .geek: Logan Paul veilt speciale Pokémon-kaart voor recordprijs van 16,5 milj...
Auteur: @YannickSpinner

Ik begrijp heel goed dat dit een .geek is, maar waar is de link met tech of Tweakers in de breedste zin van het woord?
Het gaat hier om een omhoog gevallen influencer met een discutabele reputatie die een Pokemon kaart verkoopt waarvan een groot deel van de waarde niets met de kaart zelf of met Pokemon van doen heeft.

Er is ook geen prestatie aan te verbinden, er is geen software geschreven, er is geen verfilming van een game, er is geen hardware oid...

Waarom dit artikel?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:24

YannickSpinner

Redacteur
Thanks voor je vraag. Ik had net een reactie onder een comment geschreven die de lading hopelijk voldoende dekt: YannickSpinner in 'Logan Paul veilt speciale Pokémon-kaart voor recordprijs van 16,5 miljoen dollar'

• Tjolk
Die voorbeelden snap ik, maar dat is dus nieuwe dingen (Lego, pretpark) die gemaakt worden of een prestatie (record).
Dit is niets van dat alles maar vooral een stuk egotripperij van een influencer dat net zo goed met een, pardon my French, ingelijste drol van hem had gekund.

Maar goed, da's mijn mening.

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 01:56
Past prima op tweakers, pokemonkaart wordt voor mega bedrag geveild, of dat nou Logan of iemand anders was doet er eigenlijk niet veel toe. Heel simpel als je het niet wilt lezen dan skip je deze post toch gewoon? Het is best wel groot nieuws dat een pokemon kaart (Pokemon wordt breed gedragen door vele tweakers) voor miljoenen verkocht wordt. Dus dit mag prima op Tweakers komen wat mij betreft.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:16

Standeman

Prutser 1e klasse

Tjolk schreef op maandag 16 februari 2026 @ 17:58:
Die voorbeelden snap ik, maar dat is dus nieuwe dingen (Lego, pretpark) die gemaakt worden of een prestatie (record).
Dit is niets van dat alles maar vooral een stuk egotripperij van een influencer dat net zo goed met een, pardon my French, ingelijste drol van hem had gekund.

Maar goed, da's mijn mening.
Volgens mij is dit ook een record. De hoogste prijs ooit betaald voor een Pokemon kaart.

Dat jij die knakker een zak hooi vind, doet er niet toe. Net zoals mijn mening dat hij een zak hooi is. :)

Zo kan je berichten over Trump/Musk/Vance ook wel gelijk afschieten. Stuk voor stuk zakken hooi.

[ Voor 7% gewijzigd door Standeman op 16-02-2026 18:11 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Tjolk
Mja ik bedoel dus dat ik het geen prestatie vind. Het is niet dat het op Tweakers komt als iemand een idioot bedrag voor een versierde Lego steen betaalt toch?

Maar hé prima als mensen dit blijkbaar toch willen lezen. Ik geef gewoon mijn feedback en daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

Reinier

\o/

Ik zie de link met Tweakers ook echt niet.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:16

Standeman

Prutser 1e klasse

Reinier schreef op maandag 16 februari 2026 @ 18:55:
Ik zie de link met Tweakers ook echt niet.
Ik wel: zoeken naar 'Pokemon'

2700+ topics waarin Pokemon genoemd wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door Standeman op 16-02-2026 19:02 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

Reinier

\o/

De game ja, maar de kaarten hebben niks met tech te maken toch?
Maar goed, het maakt me verder niet echt uit :)

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 00:05
Ik snap LEGO (inclusief Pokémon LEGO, alhoewel ik eerder een focus op robotica of technic zou verwachten) op Tweakers, en games (ja ook Pokémon games), en heel veel ander nieuws.. Alleen ik snap niet dat Logan Paul (heeft hier niks te zoeken) of Pokémon Kaarten (fysieke kaartspellen hebben hier ook niks te zoeken) hier nieuws zijn, dit is gewoon hartstikke offtopic hier. Voor mij apart, en niet consistent. Nieuwsartikelen over fysieke kaarten van bijvoorbeeld Yu-Gi-Oh of Magic: The Gathering zijn er nul, tenzij je de grenzen opzoekt en overnames mee telt. Ja er zijn op een enkele hand te tellen game nieuwsartikelen betreffende MTG, maar games is gewoon een verwachte nieuwscategorie.

Qua consistentie; Ik bedoel.. Waar is het bericht over een 3mln dollar black lotus dan? Niet dat zoiets mij zou boeien want wat betreft fysieke kaartspellen zie ik zelf geen link met Tweakers nieuws, en zou het niet verwachten.

Als we de topics metric erbij pakken zoals iemand hierboven, dan is MTG met bijna 460 topics ook niet een kleine speler, en Pokémon topics zullen verdeeld zijn over lego, games, films/series/anime, en natuurlijk de fysieke kaarten. Dus MTG en Pokemon Kaarten zullen eerder dichterbij elkaar zitten wat forum topics metric betreft.

Verder, het valt mij op dat sommige redacteurs een nuance maken en de schijnwerper naar het echte onderwerp verwijzen; bijvoorbeeld "Influencer verkoopt Pokémon Illustrator kaart voor 16 miljoen dollar", maar hier wordt ook wel dik de naam Logan Paul genoemd, maar hij heeft nul met Tweaking of Tech te maken.

[ Voor 75% gewijzigd door grasmanek94 op 17-02-2026 00:05 ]

Pagina: 1