Onlangs heb ik een nieuwe CV ketel laten installeren (Vaillant ECOtec Plus). Tijdens warm water vraag (douchen, afwassen etc) klinkt het alsof er een beek door mijn CV ketel stroomt, dit gaat na het stoppen van de warmwatervraag nog even door en stopt daarna. Ik heb dit geluid nog nooit gehoord bij een andere CV ketel (ook niet bij de ketel uit 2011 die hiervoor geïnstalleerd was), en eerlijk gezegd verwachte ik dit ook niet bij een ketel die als "stil" wordt verkocht.
Ik heb al contact met de installateur opgenomen, maar deze verteld mij dat dit normale geluiden zijn voor een CV ketel en dat hier niets aan gedaan kan worden. Ik weet niet of dit correct is, maar ik kan helaas over dit specifieke probleem heel weinig vinden op internet. Ik kan dus op het moment niet goed beoordelen of de inschatting van de installateur klopt.
Hopelijk kan iemand mij hier helpen met de vraag of dit geluid normaal is, en zo niet, wat de mogelijke oorzaak van deze geluiden kan zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Ik heb al contact met de installateur opgenomen, maar deze verteld mij dat dit normale geluiden zijn voor een CV ketel en dat hier niets aan gedaan kan worden. Ik weet niet of dit correct is, maar ik kan helaas over dit specifieke probleem heel weinig vinden op internet. Ik kan dus op het moment niet goed beoordelen of de inschatting van de installateur klopt.
Hopelijk kan iemand mij hier helpen met de vraag of dit geluid normaal is, en zo niet, wat de mogelijke oorzaak van deze geluiden kan zijn?
Alvast bedankt voor jullie hulp