Stromend water geluid in nieuwe CV ketel bij warm water

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• appelmoez
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19-02 09:22
Onlangs heb ik een nieuwe CV ketel laten installeren (Vaillant ECOtec Plus). Tijdens warm water vraag (douchen, afwassen etc) klinkt het alsof er een beek door mijn CV ketel stroomt, dit gaat na het stoppen van de warmwatervraag nog even door en stopt daarna. Ik heb dit geluid nog nooit gehoord bij een andere CV ketel (ook niet bij de ketel uit 2011 die hiervoor geïnstalleerd was), en eerlijk gezegd verwachte ik dit ook niet bij een ketel die als "stil" wordt verkocht.

Ik heb al contact met de installateur opgenomen, maar deze verteld mij dat dit normale geluiden zijn voor een CV ketel en dat hier niets aan gedaan kan worden. Ik weet niet of dit correct is, maar ik kan helaas over dit specifieke probleem heel weinig vinden op internet. Ik kan dus op het moment niet goed beoordelen of de inschatting van de installateur klopt.

Hopelijk kan iemand mij hier helpen met de vraag of dit geluid normaal is, en zo niet, wat de mogelijke oorzaak van deze geluiden kan zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Alle reacties

• appelmoez
Bedankt. Dit topic had ik inderdaad wel gevonden, maar ook hier blijft het een beetje onduidelijk of dit probleem te verwachten is of niet, en wat het probleem zou kunnen zijn.

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:56

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Zit de aan/afvoer wel goed om? Iets soortgelijks krijg je ook bij een CV plaat die verkeerd om is aangesloten.

Theo

• appelmoez
Volgens mij wel, althans aan de onderzijde van de ketel staan de pijltjes in de juiste richting. Of er ook inwendig in de ketel nog wat verkeerd om aangesloten kan zijn weet ik niet (en dat kan ik zelf vrees ik ook niet gemakkelijk kunnen controleren)

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
appelmoez schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:45:
[...]

Bedankt. Dit topic had ik inderdaad wel gevonden, maar ook hier blijft het een beetje onduidelijk of dit probleem te verwachten is of niet, en wat het probleem zou kunnen zijn.
Als de installateur de cv ketel aangemeld heeft bij Vaillant kan hij een servicemelding inschieten en Vaillant laten langskomen, om het te beoordelen en op te lossen.
Heb ze vaker (laten) plaatsen maar dit geluid is niet standaard ofzo.
Pagina: 1