Toon posts:

Hoe moet ik een ISA modem instaleren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kheb dus 2 oude ISA modempjes, snelheid weet ik niet. en ik moet kijken of ze het nog doen,

't leek me wel verstandig om er eerst 1 te testen
dus nu heb ik dat kaartje er in, onder Windows 95
(primitief kaartje, primitief systeempje :D)

kheb een telfoon aansluiting en zo'n stekker die op de modem past en inde tel-aansluiting

maar hij doet ut nie :'(

weet iemand wak moe doen

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Driver installeren ? Jumpers op de kaart ?
Misschien wel een statische lading overheen geweest en gewoon kapot ?

Verwijderd

Topicstarter
driver was ik aan het instaleren maar toen ging die naar de modem zoeken en nu vraagt ie op welke poort die zit (com1, com2, lpt1) maar daar zit ie niet op!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je moet natuurlijk altijd een compoort toewijzen aan een modem. Zoek anders ff op Yahoo naar een howto guide.
Anders moeten mensen hier alles stap voor stap uit hun hoofd uitleggen...

Verwijderd

Topicstarter
ik ben niet volledig nieuw met computers maar het is zo dat ik alleen maar kabel heb gehad en nog nooit een modem

• BierPul
  • Laatst online: 16:40

BierPul

2 koffie graag

Op donderdag 20 september 2001 11:01 schreef Khaine het volgende:
ik ben niet volledig nieuw met computers maar het is zo dat ik alleen maar kabel heb gehad en nog nooit een modem
offtopic:
Had dat maar zo gelaten >:)

Ja man

Verwijderd

Topicstarter
oh maar ik heb nog steed kabel, maar ik moet voor me werk die 2 dingen testen of ze get nog doen

ik schrijf deze wel gewoon af >:)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dan kan het niet schaden om meer kennis op te doen door een howto/manual te lezen.

Desnoods ga naar een website van een modemfabrikant en download een manual, maakt niet uit welke, de basis install is hetzelfde, met hooguit het enige verschil dat het kan voorkomen dat je zelf een compoort/irq moet toewijzen.

Verwijderd

Het is overigens ook wel handig om de aansluiting in line of wall te doen in plaats van telephone als er 2 aansluitingen op zitten anders krijgt je modem geen telefoonsignaal.

Vaak zitten er op echt oude modellen nog jumpertjes of dipswitches aan de achterkant.

Heb je com1 en 2 al in gebruik ?? Want als ie daar standaard op staat kan het zijn dat ie hem ook niet vind.

Voor oude modems heb je nooit drivers nodig trouwens. De standaard drivers van windows zijn voldoende omdat dat altijd hardware modems zijn en geen software zoals die klote PCI en AMR dingen.

Probeer het eens gewoon met het detecteren van nieuwe hardware als ie op com3 of 4 geconfigureerd staat wordt die dan ook automatisch gevonden en aangemaakt.

Stuk zijn die oude dingen in ieder geval zo goed als nooit dus weggooien is zonde, gun je oude modem een tweede ronde ;)
Pagina: 1