Update MySQL/Php - Webxtra

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views

Onderwerpen

Vraag

• margriet1971
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 20-02 16:16
Mijn vraag

Mijn website is sterk verouderd. En ik wil er graag nieuw leven in blazen. Ben een hobbyist en heb weinig verstand van de technische kant. Met Wordpress kom ik redelijk uit de voeten. En ik weet dat ik dus MySQL / PhP in orde moet hebben. Mijn vraag is: Hoe update ik deze twee als ik niet ingelogd raak op "myphp" en er geen wachtwoordherstel wordt gegeven?

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Via webxtra gebruik ik uiteraard hun eigen DirectAdmin (controlepaneel).
  • Er is een link naar Softaculous
  • En er zou ook nog een link moeten zijn naar Siteworx.... (die vond ik vorige week, maar lukt ook daar niet om met welke combinatie dan ook in te loggen). Als ik hem nu zoek, vind ik het weer niet.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb meerdere berichten gestuurd naar hun helpdesk. Via aanmaken ticket en nu ook al drie x via de e-mail. Ik ontvang geen reactie.

Inmiddels heb ik wel Myphp naar 7.4 (ofzo) kunnen zetten, als voorkeuze. Nieuwer dan dat vind ik niet in de Directadmin omgeving.

Ik strand dus vooral steeds op het inloggen. En ik kom er niet achter wat nu de inlog zou moeten zijn (inlognaam).
Het feit dat het niet meer in de wachtwoordmanager staat zegt al genoeg over hoelang het geleden is :'(

Hoop dat jullie me even op weg kunnen helpen!

Alle reacties

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Via je DirectAdmin paneel kan je enkel de mogelijkheid krijgen om door je hosting voorgeïnstalleerde PHP versies te gebruiken. Bij de domein-instellingen kan je dit normaal gesproken instellen. Maar dan moet die functionaliteit wel aangeboden worden. Verder weet ik niet wat 'MyPHP' voor iets is.

Verder is PHP 7.4 al sinds November 28, 2022 End Of Life, en ik weet dat veel scripts die je download vaak al minimaal 8.0 nodig hebben. Dus het is aan je hosting dat ze je minimaal 8.4 of 8.5 aanbieden. Deze worden nog onderhouden met updates.

En zo niet, dan is het tijd om maar eens over te stappen....

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 16-02-2026 16:06 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Als je slechts hosting afneemt van Webxtra kunnen zij niet veel voor je betekenen qua inloggen in website of database. Wie heeft de website gemaakt, jij of Siteworx?

[ Voor 4% gewijzigd door Djordjo op 16-02-2026 16:43 ]

• margriet1971
Djordjo schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:42:
Als je slechts hosting afneemt van Webxtra kunnen zij niet veel voor je betekenen qua inloggen in website of database. Wie heeft de website gemaakt, jij of Siteworx?
Ik heb werkelijk géén idee.... :? ....

Jaren geleden gestart met Wordpress en op zich is dat voor mij te doen. Ik weet wel dat ik er toentertijd ook mee "gerommeld" heb, maar toen kwam het uiteindelijk wel goed. Nu ben ik in een nieuwe fase en wil mijn hele website opnieuw maken.

Ik kan er dus ook content mee zijn als "de hele bende" eraf gaat en ik met een schone lei kan beginnen.

In het controlepaneel zie ik wel bovenin "Nieuwe database". Het kan zijn dat WebXtra dat daar voor mij "klaargezet" heeft (???) ... Ik kan er echter niets mee, omdat ik niet ingelogd raak.

Afijn. Voelt als een vicieuze cirkel. Misschien kan ik beter vragen:

--> Hoe begin ik het beste met een schone lei?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VUmBlfb4Hsq2OOOyF_pbSyx5HdM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5LSUTDZc8WvJK6I4WjSoEWsU.png?f=user_large

• margriet1971
AW_Bos schreef op maandag 16 februari 2026 @ 16:05:
Via je DirectAdmin paneel kan je enkel de mogelijkheid krijgen om door je hosting voorgeïnstalleerde PHP versies te gebruiken. Bij de domein-instellingen kan je dit normaal gesproken instellen. Maar dan moet die functionaliteit wel aangeboden worden. Verder weet ik niet wat 'MyPHP' voor iets is.
Zie bijgaande printscreen van de Domeininstellingen. Ik kan als laatste versie alleen die 7.4 pakken. Andere keuzes zijn nóg ouder. Ik zie - ook hier - geen mogelijkheid om een nieuwere versie te pakken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yNEpFwShfF7dbuwpoqMGgLWodYg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ZZ1iU6uX0jD1G3l933Q0MwQn.png?f=user_large

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Dan moet je dus even aankloppen bij je webhosting. Trouwens, ik zie ook dat ze een oude DirectAdmin omgeving gebruiken (die geen updates meer krijgt). Dus ze lopen naast een oude PHP-versie ook behoorlijk achter met onderhoud.

Dus mijn advies is om met klem te vragen of ze de server grondig updaten, en anders raad ik aan om je biezen te pakken en naar een andere hosting te gaan. Gelukkig kan je wel alles netjes downloaden (hoop ik).

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 17-02-2026 11:09 ]

• margriet1971
Dankjewel, @AW_Bos .... .ik krijg ook maar steeds geen reactie van hen. Dat ben ik eigenlijk niet gewend. Normaliter zijn ze snel met reageren. Er is dus misschien meer aan de hand ......

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ik ben wel benieuwd wat SiteWorkx hier te maken mee heeft. Web-Xtra is de hosting. Heb je een contract met Siteworx of WebXtra?

Als je erg echt geen contact mee krijgt, dan zou ik de boel verhuizen, en daarna de boel formeel opzeggen. Als je gaat verhuizen, dan hoop ik dat je de domein-verhuizingscode bij hun kan vinden. Maar bekijk dan wel grondig hoe de contracten liggen met beide partijen.

[ Voor 90% gewijzigd door AW_Bos op 17-02-2026 11:34 ]

• margriet1971
Ik heb een hostingpakket bij Webxtra. Siteworx (of interworx) ken ik nog van voordat ze dat Direct Admin hadden.

Inmiddels is het me gelukt om toch in te loggen op "myphp". Maar nu nog de update realiseren! .....

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Ik weet nog steeds niet wat MyPHP precies is? Maar ik vermoed dat je hosting dus verschillende beheeromgevingen heeft. Ik kan me dan wel indenken dat het allemaal onduidelijk is. Logisch klinkt het voor mij in ieder geval niet. (of ik mis wat context hierover)

Maar hopelijk gaat het je lukken, anders horen we het wel.

[ Voor 10% gewijzigd door AW_Bos op 17-02-2026 11:45 ]

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

margriet1971 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 10:36:
[...]

[Afbeelding]
Ik zou een andere host zoeken en je domeinnaam daar naar overdragen, dat is de beste manier.

Op basis van de twee screenshots die je deelt gebruikt WebXtra een zéér verouderde versie van DirectAdmin, grote kans dat ze dus zelf ook het absolute minimale aan onderhoud doen.

Gewoon een shared hosting pakketje pakken bij Site.nl of Mijn.host en door..

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

@margriet1971 Voorzover ik kan zien: Siteworx, dat is de partij die de website ontworpen heeft. En WebXtra is de partij waarmee je een hostingcontract hebt?

Ik snap niet wat Siteworx dan voor rol speelt?

[ Voor 4% gewijzigd door AW_Bos op 17-02-2026 12:17 ]

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-03 09:18

Patriot

Fulltime #whatpulsert

AW_Bos schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:45:
Ik weet nog steeds niet wat MyPHP precies is? Maar ik vermoed dat je hosting dus verschillende beheeromgevingen heeft. Ik kan me dan wel indenken dat het allemaal onduidelijk is. Logisch klinkt het voor mij in ieder geval niet. (of ik mis wat context hierover)

Maar hopelijk gaat het je lukken, anders horen we het wel.
Ik verwacht eigenlijk dat het gewoon gaat om PHPMyAdmin.

• margriet1971
Patriot schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 14:21:
[...]

Ik verwacht eigenlijk dat het gewoon gaat om PHPMyAdmin.
Klopt!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Dat is bedoeld om je database te beheren. Je kan hem ook downloaden via DirectAdmin (zie je screenshot) . Dus hoogstwaarschijnlijk heb je niks met PHPmyAdmin te maken.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07

[Afbeelding]
Afhankelijk van wat voor soort website je hebt zou je ook kunnen kijken naar een static site generator.

Dan maak je alles eerst op je eigen computer, en als de site klaar is publiceer je het naar je hoster. En dat dan iedere keer als je een nieuw artikel wil plaatsen. Voordeel daarvan is dat je je geen zorgen hoeft te maken over veiligheidslekken, verouderde software e.d. Nadeel is dat het niet mogelijk is om interactiviteit in te bouwen (zonder derde partijen), zoals reacties of winkelwagentjes e.d.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:09

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Voor wat betreft het beginnen met een "schone lei", er zijn legio mogelijkheden. Zonder inhoudelijke kennis van software development is geen van de opties direct op zijn plek hier. Site generators zijn een optie zoals eerder aangegeven, iemand inhuren, of je geluk proberen met een AI (wat ik om meerdere redenen zou afraden).

Dit is echt gewoon een supportkwestie en heeft niets met software development te maken. Dit is een kwestie tussen jou en je webhosting partij. Dat die niet reageren kunnen wij niets aan doen, ik raad je sowieso aan om een andere hoster te zoeken.

In de Devschuur gaat het over zelf programmeren. Dit topic gaat dan ook op slot.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.