Toetsenbord registreert niets

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Satfrico
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 17-02 08:02
Beste allemaal,

Ik had altijd een goed werkende Windows 11 computer gehad. In verband met een verbouwing in de computerkamer had ik de computer afgesloten van het stroom. Nu mijn nieuwe bureau staat en ik de computer weer aan wil sluiten merk ik dat mijn toetsenbord nergens op reageert. Ik heb een trust gaming keyboard met verlichting. Als ik de computer aanzet zie ik dat de verlichting van het toetsenbord wel functioneert. Ik zie dat het lampje bij de numlock aanstaat, maar voor de rest reageert hij nergens op. Ik heb toen de stroom er afgehaald enkele seconden de aan/uit knop ingedrukt gehouden en die enkele minuten zonder stroom gezet. daarna de computer aangezet en vervolgens heb ik de bios geopend. Ik zag dat de bios het wel deed en alle toetsen deden het. Daarna in Windows opgestart en geen reactie op aanslagen van de toetsen.

In instellingen gekeken en zag melding onbekend apparaat bij toetsenbord. Deze geopend, drivers vernieuwd maar geen resultaat.

Toetsenbord verwijderd vanuit apparaatbeheer, opnieuw opgestart maar geen resultaat.

Als ik drivers wil updaten krijg ik melding zoals in de bijlage.

Wie helpt mij weer opweg?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKVzJa9aoBFCFKilg16JqVJ1s38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mBZUl7bwUfvQYVsbb3qcd8nk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ei8iWHRytme8jnmoAxzj0gMEd-c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZSRkGsBIoUqYlYldwvyt8ay5.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test het ding eens op een andere computer. Grote kans dat je keyboard defect is, en daardoor die error gaf in je device manager. En test eens een ander keyboard op dit systeem.

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42
Probeer ook eens een andere usb poort

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 15:20
Nieuwste drivers van de fabrikant geprobeerd? Wat gebeurd er als je een standaard keyboard-driver gebruikt?

• Satfrico
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 17-02 08:02
Sorry vergeten erbij te zetten dat ik verschillende usb poorten heb gebruikt en ook een nieuw keyboard heb geprobeerd.

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:25

Clush

Do as I say...

Satfrico schreef op maandag 16 februari 2026 @ 12:06:
Sorry vergeten erbij te zetten dat ik verschillende usb poorten heb gebruikt en ook een nieuw keyboard heb geprobeerd.
En het andere toetsenbord werkt wel?

Helpen gaat makkelijker als je iets scheutiger kan zijn met info...

... not as I do.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:55
Kun je die falende driver verwijderen? In principe heb je geen extra drivers nodig voor een toetsenbord, al heb je kans dat sommige extra mogelijkheden daarvan dan niet meer werken.

• JivZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42
Heb je de instructies van Trust al gevolgd?

restart the computer and then reset the keyboard using the following key combination.

First press FN+ESC and when holding these keys down also press F1+F3+F5:

FN + ESC
F1 + F3 + F5
Pagina: 1