Dakgoot vervangen; buurman wil niet meedoen

Pagina: 1
Acties:

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05:59
Hoe is dit afgelopen?
Kun je de buren verplichten?

Wij hebben een huizenblok van 9 woningen en een dakgoot waar niemand meer aan kan komen (van aluminium).

Bij de hoek is hij naar beneden gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVupKRMDq7NppOFuSgVdMdIdHr0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwBvsZC3l1UED9AR1qTzm6IX.jpg?f=fotoalbum_large

Bij ons hang hij op half 7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cg3stBPWdpdHNFZ9DKBnJmhW_JU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1aRogzIlAiGaYYOhFgGFJg0c.jpg?f=fotoalbum_large

Nu willen 6 van de 9 sowieso vervangen voor zink.
2 Willem alleen meedoen bij lagere kosten.
1 wil niet meedoen, maar wil nog wel het verhaal aanhoren.

Kosten komen ongeveer op 1300 euro per huishouden inclusief regenpijp neer en 1000-1150 zonder regenpijp

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Tweak_ers

Ongeveer hetzelfde speelde voor mij hier een jaar of 10 geleden in een rij van 6 huizen waarbij er twee huizen destijds nog in het bezit waren van een woningcorporatie en waarbij mijn woning een hoekwoning is. Die corporatie wilde destijds ook niet meewerken (waarbij 2 jaar later bleek dat die woningen door hen afgestoten gingen worden). Één van die woningen van hen was het huis direct langs mijn woning dus ik heb toen de gedeelde dakgoten, zowel aan de voorkant als ook aan de achterkant van m'n woning, losgekoppeld van het deel van de buren (rest van de rij woningen) door op de 'erfgrens' eindkappen te plaatsen en zo dus een volledig gescheiden eigen dakgoten te realiseren.

In mijn geval ging dat gelukkig vrij simpel doordat alle andere woningen in de rij een eigen of gedeelde regenpijp / afvoer ter beschikking hadden, dat is dus wel iets waar je even rekening mee moet gaan houden als je geen 'rel' wilt gaan veroorzaken.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tweak_ers schreef op maandag 16 februari 2026 @ 06:04:
Hoe is dit afgelopen?
Kun je de buren verplichten?

Wij hebben een huizenblok van 9 woningen en een dakgoot waar niemand meer aan kan komen (van aluminium).

Bij de hoek is hij naar beneden gekomen.

[Afbeelding]

Bij ons hang hij op half 7

[Afbeelding]

Nu willen 6 van de 9 sowieso vervangen voor zink.
2 Willem alleen meedoen bij lagere kosten.
1 wil niet meedoen, maar wil nog wel het verhaal aanhoren.

Kosten komen ongeveer op 1300 euro per huishouden inclusief regenpijp neer en 1000-1150 zonder regenpijp
Viknd het ook een stevige prijs, bijna 12K voor enkele meters goot, pijp en arbeid?

Tijd voor een nieuwe sig..

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:38
@Tweak_ers ik heb het huis verkocht, dus heb 't uiteindelijk niet hoeven oplossen.

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Koffie schreef op maandag 16 februari 2026 @ 10:05:
[...]

Viknd het ook een stevige prijs, bijna 12K voor enkele meters goot, pijp en arbeid?
Vind het wel een okay prijs.
Oude beugels weghalen, nieuwe plaatsen en uitrichten.
Nieuwe beugels op het dakbeschot monteren, ik zie ook zonnepanelen dat maakt het niet makkelijker.
Goot standaard maat B44 6 tot 8 meter per woning. Tapeinden, expansiestukken en de hwa.
Steigers, arbeidsloon dan kom je daar wel aan.
Zoals bij alle offertes meerdere opvragen, wellicht kan je er per woning wat afhalen.

Please state the nature of the technical emergency

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06:38

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik heb je post afgesplitst, je kan je post (ts) updaten en laat maar weten als je een andere titel wil @Tweak_ers

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 07-03 08:55
Laatst was er een post over een 'niet te vinden' type goot, bleek toch nog leverbaar.. als repareren nog zin heeft.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Pagina: 1