Voorstrijk of muurverf op reparatieplekken muur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• REDN4S
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-03 07:01
Beste,

Thuis heb ik op een muur wat randen opnieuw gevuld met renoband. Dit allemaal geschuurd en is nu tijd om te verven, ik gebruik hiervoor een goede matte latex van Sikkens.

Mijn vraag is echter of ik de muur moet voorstrijken, en dan alleen de plekken die gerepareerd zijn voorstrijk of de hele muur?
Of kan ik de stukken die gerepareerd zijn een dunne laag muurverf geven, laten drogen (of even wachten dat de muur het kan opzuigen) en dan de hele muur opnieuw doen?

Ben benieuwd naar jullie mening hierover!

Alle reacties

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Puur op mijn eigen kluservaring":

Ik strijk altijd alles nog een keer voor, maar dat is ook omdat het echt nauwelijks tijd kost. Het gestucte deel al een keer doen scheelt later wellicht alles een extra keer doen, maar dat is ook afhankelijk of je nu weer dezelfde kleur neemt.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• REDN4S
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-03 07:01
inquestos schreef op zondag 15 februari 2026 @ 22:28:
Puur op mijn eigen kluservaring":

Ik strijk altijd alles nog een keer voor, maar dat is ook omdat het echt nauwelijks tijd kost. Het gestucte deel al een keer doen scheelt later wellicht alles een extra keer doen, maar dat is ook afhankelijk of je nu weer dezelfde kleur neemt.
Kleur blijft hetzelfde (wit op wit) waar ik meer mee zit is dat de al witte muur niet meer zuigend zou werken door de oude verflagen.