aanschaf nieuwe monitor keuzestress

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Fenerf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-02 23:39
Goedenavond mede tweakers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een qhd monitor om het maximale uit mijn pc te krijgen. Ik loop alleen vast aangezien er tig monitoren zijn en ook heel veel reviews en van de nieuwere modellen ook weer niet... Nou ben ik benieuwd of jullie eventueel een advies kunnen geven over het halen van een monitor.

Ik heb zelf al een paar op het oog alleen weet ik niet goed welke de betere is en of handige aankoop of niet. Verder gebruik ik de monitor om te gamen en vaak youtube/netflix te kijken.

ASUS ROG Strix XG27ACG Zwart
Gigabyte G27Q2 Grafiet
Gigabyte M27Q2 QD Zwart
LG UltraGear 27G610A-B Zwart

Mijn budget is zoals jullie zien wel echt max 350eu. Het liefst ips en geen oled aangezien ik heel vaak mijn monitor aan laat staan, veel programma's heb staan op mijn bureaublad en fan ben van oldschool runescape wat enorm veel statische beelden/iconen bevat. Ook heb ik liever geen va ivm black smearing en vrr flickering, ik erger me ook aan als de viewing angles slecht zijn (soort autisme ermee)

Als er nog vragen zijn erover of een andere soort type paneel dan hoor ik dat graag _/-\o_

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:29

nelizmastr

Goed wies kapot

En welke pc sluit je aan op dit scherm? Welke games speel je nog meer (osrs draait immers ook prima op onboard video) en welke instellingen en framerates wil je spelen?

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Fenerf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-02 23:39
nelizmastr schreef op zondag 15 februari 2026 @ 21:32:
En welke pc sluit je aan op dit scherm? Welke games speel je nog meer (osrs draait immers ook prima op onboard video) en welke instellingen en framerates wil je spelen?
Ik heb een i5-12600k met een rtx 5070 klaar om op 2k te spelen. Ik speel verder spellen zoals cities skylines II en forza horizon 5 (binnenkort 6) ook speel ik battlefield 6 alhoewel mijn voorkeur vaak naar single player games of simulators gaat. Instellingen is op high settings wel prima te doen, vooral met dlss 4.5 en daarmee schiet de frames al snel omhoog. Zolang het scherm vloeiend blijft tijdens het browsen, eventueel ook g-sync compatible en een minimale 180/250hz zal het wel prima zijn.

https://tweakers.net/pric...gear-24gs60f-b-zwart.html
Dit is mijn huidige monitor en zal hoogstwaarschijnlijk als 2e monitor gebruikt gaan worden indien er ruimte voor is en het allemaal goed past op mijn bureau.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:19

SpamLame

niks

Hmm brede prijsrange 150-350.
Functionele ondergrens lees ik
-IPS
-27"
-2K resolutie
-180Hz
Daar heb je geen 350 voor nodig.
Als ik Best Buy Guide: Beste lcd-gamingmonitoren lees zou je de uitvoering: MSI G272QPF E2 Zwart "moeten" overwegen.

Hoe ben je tot je eigen shortlist gekomen?
Zijn er nog andere (bij)zaken die je niet genoemd hebt, maar wel overweegt, zoals;
-Power delivery
-Pivot/ Swivel & height aanpassingen in de voet.
-aantal video ins
-hdr
-garantie
-kvm

[ Voor 3% gewijzigd door SpamLame op 22-02-2026 08:21 ]

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ik heb kort geleden 2 Xiaomi G Pro 27i schermen gekocht. IPS Mini-led monitor. Ik wilde ook geen OLED maar vind HDR toch wel een ding. Gezien ik ook een Mini-led TV heb, heb in gekozen voor dit scherm en na wat instellen toch uiterst tevreden.

[ Voor 32% gewijzigd door ECP0WERS op 22-02-2026 09:29 ]