Overloopventiel boiler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Woutera
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22-02 12:46
Hallo allemaal,

Ik heb al eerder een topic geplaatst over mijn lease boiler van Eneco en het overloopventiel dat een eind bij de boiler vandaan zit. Later bleek ook dat de kraan van het ventiel op de warmwatermeter ipv koudwatermeter is aangesloten en de boiler zat er dus al 30 jaar en functioneerde prima. Omdat de boiler zo oud was heb ik inmiddels een nieuwe boiler aan laten sluiten (toch weer een lease boiler van Eneco) en ik heb ze vooraf allerlei informatie en foto's van de boiler, meterkast etc. moeten sturen. Ik heb toen het probleem aangegeven van de afstand en het overloopventiel en dat zouden ze aanpassen, waarvoor ook kosten in rekening werden gebracht. Afgelopen donderdag is de boiler geplaatst, de bestaande situatie was geen probleem. Toen ze klaar waren bleek wel dat ze het kraantje hebben vervangen, maar deze zit dus nog steeds aangesloten op dezelfde plek, de warmwatermeter. Toen ik daar naar informeerde zeiden ze (ze waren met zijn tweeën) " nee hoor, dat is goed" en een verhaal over inlaatpunt en nog iets anders, te technisch voor mij. Ze zeiden het allebei tegelijk, in volle overtuiging, en omdat de oude boiler indertijd ook op deze wijze door een installateur van Eneco is aangesloten dacht ik "zij zullen het wel weten". Maar ik zou ook graag toch nog ter geruststelling jullie mening willen horen, is dut verder zo prima gedaan? Ik merkte ook dat de boiler niet helemaal waterpas hangt, een afwijking van zo'n 5 mm. Maar misschien ben ik wel enorm pietluttig ...\
Bijgaand nog foto van de aansluiting voor en na installatie van de nieuwe boiler .....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-M1ia_3mYAYzQGqmpgzqZir-Ew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5h9pYtBP2DmUlBrhFnFj4Wd3.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoor graag jullie mening.

Alvast dank,

Christina Schouten

Users/tinekeschouten/Library/Containers/com.apple.mail/Data/Library/Mail Downloads/9F9276E7-E754-4B75-93BA-4A341196C426/1000035152.jpg
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:29
Ik vraag me vooral af.. Op welk moment dacht je dat een lease boiler een slimme keuze is?

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:49

Vliegvlug

Flight Simple

Je tweede plaatje doet het niet, verwijst naar iets lokaals zo te zien

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als er in de / voor de boiler gewoon een terugstroom beveiliging zit.. en dit het enige punt is waar de overdruk (die komt door het opwarmende water) veilig afgelaten kan worden.. voldoet het afaik

404 Signature not found

• DIY
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19:51

DIY

Je verhaal is wat warrig, wellicht staat spellingscorrectie aan en maakt die van ‘waterleiding’ ‘watermeter’?

Ok dan je vraag: Ik neem aan dat je met overloopventiel de inlaatcombinatie van het eerste plaatje bedoelt. Deze hoort tussen de Koude waterleiding en de boiler te zitten. Het is geen probleem als deze een eindje van de boiler zit. Als hij alleen druppelt bij het opwarmen van de boiler is het goed.
Aan de warme zijde zitten alleen je (douche)kranen.

Als alles correct functioneert vraag me af of ‘W’ en ‘K’ wel goed staan aangegeven en niet gewoon zijn omgedraaid.

Beetje slordig dat iemand zonder hitteschild heeft gesoldeerd (brandvlekken).

• Opperbeun
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 05-03 18:00
Als je geen inlaatcombinatie onder de boiler kwijt kunt ivm geen afvoer.
Dan mag je ook een stopkraan met keerklep bij de boiler plaatsen en een losse overstort in de warmwaterleiding.

• Woutera
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 22-02 12:46
Dank voor jullie reacties.
@ Opperbeun: de enige kraan bij de boiler: zie bijgaande foto. Zou dit dan wel goed zijn? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSLuZO4x6KD45BkbBW9sDebkCu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Td7ABFimmE0twFM74ydJCiQ3.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1