Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Upgrade
Voor mijn 6700K Skylake pc.
• Cpu
• Cpu luchtcooler (had zo eentje met display op in gedachten)
• Moederbord
• Cooler
• M.2 ssd 1tb wd blue? samsung evo 990?, wd black?
• geheugen
• €84.90 Lian Li A3 wood met window (probeer ik deels te compenseren met verkoop Fractal Meshify C)
Wat is je budget?
Afhankelijk, kan gaan tot €800 +/-
Amd Fanboy
Ik had eerder in 2025 reeds een topic gemaakt, maar nu de geheugen prijzen
gewoon skyhigh zijn van DDR5 twijfel ik.
Zowat alles dat ik rond 800-950€ bouw is 50% van prijs het geheugen. (bij 32gb, of gewoon nu starten met 16gb?)
Beetje gek om zoveel uit te geven, daarom de vraag:
- Voor iemand die eigenlijk niet meer gamed en pc meer voor "dagdagelijks" gebruik gebruikt
is AM5 zoveel meer een voordeel dan AM4?
Voordeel van AM4 = goedkoper geheugen & moederborden
Ik neem mee uit huidige pc: RTX2060 & geheugen & voeding rm850 (? misschien indien AMD4)
Waarom = misschien kan ik zo toch al een beter GPU steken met die besparing & verkoop RTX2060?
+ is 16gb nig dik OK tegenwoordig?
Zoek beetje beste combo BANG FOR THE BUCK
am5 (7600x?) cpu, geheugen, mobo (ASROCK B650M-HDV/M.2 ?), cooler, m.2 + RTX2060
am4 (5800x?) cpu , geheugen (meenemen uit huidig?) , mobo, cooler, m.2 + RTX2060
goedkopere am4 cpu (5600xt, 5700) , geheugen (meenemen uit huidig?), mobo, cooler, m.2+ nieuwe GPU (5060?)
(stel ik koop toch eens een nieuw game)
Pobeer mogelijks de verkoopprijs in te schatten en mee te verreken of nadien af te trekken van bepaalde onderdelen
(cpu, ram, case ...)
Bedankt!
[b]
Upgrade
Voor mijn 6700K Skylake pc.
• Cpu
• Cpu luchtcooler (had zo eentje met display op in gedachten)
• Moederbord
• Cooler
• M.2 ssd 1tb wd blue? samsung evo 990?, wd black?
• geheugen
• €84.90 Lian Li A3 wood met window (probeer ik deels te compenseren met verkoop Fractal Meshify C)
Wat is je budget?
Afhankelijk, kan gaan tot €800 +/-
Amd Fanboy
Ik had eerder in 2025 reeds een topic gemaakt, maar nu de geheugen prijzen
gewoon skyhigh zijn van DDR5 twijfel ik.
Zowat alles dat ik rond 800-950€ bouw is 50% van prijs het geheugen. (bij 32gb, of gewoon nu starten met 16gb?)
Beetje gek om zoveel uit te geven, daarom de vraag:
- Voor iemand die eigenlijk niet meer gamed en pc meer voor "dagdagelijks" gebruik gebruikt
is AM5 zoveel meer een voordeel dan AM4?
Voordeel van AM4 = goedkoper geheugen & moederborden
Ik neem mee uit huidige pc: RTX2060 & geheugen & voeding rm850 (? misschien indien AMD4)
Waarom = misschien kan ik zo toch al een beter GPU steken met die besparing & verkoop RTX2060?
+ is 16gb nig dik OK tegenwoordig?
Zoek beetje beste combo BANG FOR THE BUCK
am5 (7600x?) cpu, geheugen, mobo (ASROCK B650M-HDV/M.2 ?), cooler, m.2 + RTX2060
am4 (5800x?) cpu , geheugen (meenemen uit huidig?) , mobo, cooler, m.2 + RTX2060
goedkopere am4 cpu (5600xt, 5700) , geheugen (meenemen uit huidig?), mobo, cooler, m.2+ nieuwe GPU (5060?)
(stel ik koop toch eens een nieuw game)
Pobeer mogelijks de verkoopprijs in te schatten en mee te verreken of nadien af te trekken van bepaalde onderdelen
(cpu, ram, case ...)
Bedankt!
[b]