Zinvol om product vwb garantie bij fabriek te registreren?

Pagina: 1
Acties:

• jos_k
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04:16
Ben bezig om componenten te verzamelen voor nieuwe desktop. Kwam voor de videokaart terecht bij Proshop. Levering prima.

In de doos zat een papier met verschillende fabrieks QR's voor service, ook o.a. "warranty information" plus een stickertje met modelnummer en serienummer.en Personal Activation Code.

Heeft het zin om dit allemaal te gaan activeren (drivers kan ik neem ik aan ook wel zonder dit vinden) of is de factuur van Proshop voldoende voor garantiegevallen.
Op de de factuur van Proshop staat geen S/N staat, wel op de doos (en op de GPU zelf).

m.v.g. Jos

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt enkel en alleen met de verkoper te maken, daar heb jij je contract mee. Ik heb nooit meerwaarde gezien in al die registraties en ik denk dat het eerder data mining is dan dat het een voordeel voor de consument is.

🎤 Devine M-Mic USB BK microfoon aangeboden
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Soms krijg je na registratie een verlengde garantie naar bijvoorbeeld 3 of 5 jaar. Aangezien het garantieproces bij de verkoper zelf normaal gesproken na 2 jaar een stuk lastiger wordt heb je op die manier een extra ingang, namelijk de fabrikant.

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

spone schreef op zondag 15 februari 2026 @ 08:16:
Soms krijg je na registratie een verlengde garantie naar bijvoorbeeld 3 of 5 jaar. Aangezien het garantieproces bij de verkoper zelf normaal gesproken na 2 jaar een stuk lastiger wordt heb je op die manier een extra ingang, namelijk de fabrikant.
Voor veel electronica zal het niet heel veel nut hebben idd. De wettelijke verkopersgarantie is dan toch wel langer dan de fabrieksgarantie.
Voor België zou zo’n tot 3/5 jaar verlengde fabriek garantie ook nog wel nuttig zijn misschien.

Enige product waar ik het zelf ooit heb ingevuld is voor de levenslange fabrieksgarantie op mijn Carbon MTB frame :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Garantie hebben en krijgen zijn wel twee hele verschillende dingen, zeker na de eerste twee jaar. Nog los ervan dat de webshop ook failliet kan gaan. Dus tja, als je echt langere fabrieksgarantie krijgt op die manier, kan het imo zeker nut hebben. Ook omdat fabrieksgarantie sneller kan gaan dan via de winkel.