Wireless Hdmi Transmitter And Receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Urbanized
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-02 08:59
Ik zoek een?
Wireless Hdmi Transmitter And Receiver.

Wat is je budget?
Maximaal 200,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn PC op 75 inch TV gebruiken voor internetten en Youtuben (4k).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik had er eentje via ALiExpress gekocht voor nog geen 30,-. Helaas was deze niet 4k, viel soms weg en was er vertraging tijdens gebruik computermuis. Ook de resolutie/beeldschaal op Win11 klopten niet. Nu werkt die helemaal niet meer op mijn nieuwe TV. Op internet gezocht naar alternatieven (amazon.nl/bol.com), maar reviews waren niet al te best en sommige waren gewoon terug te leiden naar Aliexpress.

Welke vragen heb je hier nog over?
Heeft iemand ervaring met een betrouwbaar merk die dus geen vertraging geeft in het geluid en muis gebruik voor een redelijke prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Urbanized op 14-02-2026 17:10 ]

Beste antwoord (via Urbanized op 14-02-2026 21:29)

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:45
Draadloze HDMI transmitter voor 4k zonder vertraging kan je vergeten.

Kan je niet beter een google streamer direct op je tv aansluiten voor 4k youtube of een mini-pc of iets dergelijks?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:45
Draadloze HDMI transmitter voor 4k zonder vertraging kan je vergeten.

Kan je niet beter een google streamer direct op je tv aansluiten voor 4k youtube of een mini-pc of iets dergelijks?

• Urbanized
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16-02 08:59
Nou ja, een minimale vertraging dan. Niet dat de computermuis achter de feiten aanloopt, zeg maar.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Out of the box optie: BT muis en keyboard aan een Android tablet, en dan scherm casten naar je TV? Ding zal vast wel een ingebouwde Chromecast hebben :)

Geen PC meer nodig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Urbanized schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 21:30:
Nou ja, een minimale vertraging dan. Niet dat de computermuis achter de feiten aanloopt, zeg maar.
Een beetje laat, maar waarom stream je het beeld van je PC niet via Sunshine en Moonlight? Dat is gemaakt voor computerspellen en werkt ook prima voor de desktop. Een beetje Android TV-kastje die je achter een TV kan plakken heb je voor veel minder dan 200 EUR. Zet ook SmartTube erop en je kan YouTube met een veel betere interface kijken.

Moonlight kan ook op afstand je PC aanzetten m.b.v. Wake-on-Lan.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-02 22:55
Ik zou persoonlijk kijken of je ergens een 2de hands Steamlink kan scoren, dit is denk ik de beste optie ook voor je latency.
Eventueel kan je er ook een zelf bouwen met een Raspberry Pi, maar daar heb ik zelf dan geen ervaring mee.

Jammer genoeg alleen FullHD, geen 4K...

[ Voor 9% gewijzigd door _trickster_ op 16-02-2026 22:27 ]

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-02 14:34

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je hebt de reden ontdekt waarom dit soort apparaatjes geen goed idee zijn. HDMI is een techniek die enorme bandbreedtes veroorzaakt. Die bandbreedte past niet zomaar in de ether, dus je moet het HDMI-beeld gaan comprimeren en dus krijg je vertraging. Nog steeds hou je een stream over met een aanzienlijke bandbreedte en dus erg gevoelig voor storingen.

Als je PC zich op grote afstand van de televisie bevindt, dan is een optische HDMI-kabel de aangewezen oplossing, geen draadloos HDMI-kastje.

• Sjaak-k
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 21:54
Ik heb dit een tijdje terug geprobeerd (geen TV, maar een projector aan het plafond). De afstand hemelsbreed was hooguit een meter of 5, maar heb niet echt een geschikte oplossing kunnen vinden. Wel meerdere keren HDMI via ethernet en de hierboven genoemde optische HDMI als advies gekregen, uiteindelijk toch voor optische HDMI gegaan. Voor een paar tientjes klaar en geen gedoe meer achteraf.

Heb uiteindelijk een 2.1 versie gekozen ondanks dat dat niet echt nodig was, prijs viel me mee:
https://www.goedekabels.n...os=1&_fid=e90896a20&_ss=c
Pagina: 1