Auto verplaatst op parkeerterrein, zonder sleutel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rofffel
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-03 06:24
Mijn schoonouders hebben op P3 van airport Weeze geparkeerd (Volvo XC40) voor een vierweekse vakantie. Bij aankomst terug stond de auto niet op de parkeerplaats, stonden er volledige bouwhekken omheen en was er geen auto te bekennen.

Op dat moment sloeg de paniek en twijfel over de geestelijke toestand wel even toe.

Bij informeren bij het toegangsportaal bleek dat alle auto’s verplaatst waren en dat ze niet precies kon zeggen waar de auto stond.
Gelukkig hadden ze de Volvo app waarbij ze hun auto terug kunnen vinden.

Ze hebben een plug-in hybrid maar er zullen ongetwijfeld (elektrische) auto’s met 4WD zijn die niet zomaar weggesleept kunnen worden.

De vraag is hoe het technisch mogelijk is om een auto te verplaatsen zonder schade aan het voertuig en zonder een alarm af te laten gaan?

Beste antwoord (via Rofffel op 21-02-2026 07:46)

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:50
Hier een voorbeeld:

iRacing Profiel

Alle reacties

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:30
Met een takel op de sleepwagen kan dat prima, worden er banden oid. Onder de 4 wielen geplaatst en wordt deze gewoon opgetild en op het laadbed geplaatst. Of dat hier ook gebeurd is is natuurlijk niet te zeggen

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22:54
Op hondjes/karretjes/dolly’s

[ Voor 20% gewijzigd door Homer-Simpson op 14-02-2026 10:20 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
Hier een voorbeeld:

iRacing Profiel

• Rofffel
Dank voor jullie snelle beantwoording. Ik begrijp alleen niet waarom het alarm dan niet af gaat.
Ik vind het best ingrijpend en zou, als het om mijn auto ging, een hartig woordje met de luchthaven willen spreken.

Mijn vervolgvraag na het zien van het ‘hoe’, of dit normaal is in Duitsland en of dit dan ook mag.

• Homer-Simpson
Rofffel schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:09:
Dank voor jullie snelle beantwoording. Ik begrijp alleen niet waarom het alarm dan niet af gaat.
Ik vind het best ingrijpend en zou, als het om mijn auto ging, een hartig woordje met de luchthaven willen spreken.

Mijn vervolgvraag na het zien van het ‘hoe’, of dit normaal is in Duitsland en of dit dan ook mag.
Wat zou je liever willen dan? Dat er überhaupt geen parkeerplek meer zou zijn omdat ze voorafgaand aan de werkzaamheden x weken van te voren de hele bende al moeten afzetten?
Dat het parkeren veel duurder zou worden omdat er per auto een specifieke parkeerplaats zou moeten worden toegewezen en ze dan ook moeten handhaven dat dit gebeurt zodat bij werkzaamheden het terrein beschikbaar zal zijn?
Dat de auto niet toegankelijk is omdat er werkzaamheden zijn en bijvoorbeeld de verharding rondom de auto is weggehaald maar jullie auto nog op dezelfde plaats staat?

Zolang er geen schade is opgetreden snap ik dat het vervelend is maar zie ik niet in hoe dit een mega probleem is. Was netter geweest als er bij binnenkomst borden hadden gestaan waarop stond dat er in dat gebied werkzaamheden zouden zijn in periode x. Wellicht lullige vraag maar zou het zo kunnen zijn dat die borden er stonden maar jouw schoonouders alsnog daar hebben geparkeerd?

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018

Je schoonouders hebben hun auto terug, er zitten geen krassen op, geen deuken in. En door met jullie leven.

Daarnaast zal het vast wel ergens aangekondigd zijn, maar hebben je schoonouders dat niet meegekregen. 4 weken parkeren op een luchthaven is ook vrij uitzonderlijk, dus dat kan ik me dan ook wel weer voorstellen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:10
Je zou kunnen kijken naar de alarm klasse die Volvo af fabriek heeft geleverd. Het kan goed zijn dat hellinghoek detectie daar niet op zit. Zolang ze van de ruiten af blijven zal er dan geen alarm af hoeven gaan.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:45
In tegenstelling tot de rest kennelijk kan ik TS’ verwondering aardig begrijpen. Je verwacht toch dat ze van je auto afblijven? Als ze die autos moeten verplaatsen vanwege geplande werkzaamheden (wat ze denk ik nooit gaan doen - veel te duur en zetten ze gewoon parkpeerplaats af), dan kondig je dat toch aan? Kan uiteraard dat schoonouders het gemist hebben, maar zo niet is het vrij bizar. Is niet alsof ze er zes maanden stonden.. vier weken komt veel vaker voof

• Joris748
JDillinger schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:32:
In tegenstelling tot de rest kennelijk kan ik TS’ verwondering aardig begrijpen. Je verwacht toch dat ze van je auto afblijven? Als ze die autos moeten verplaatsen vanwege geplande werkzaamheden (wat ze denk ik nooit gaan doen - veel te duur en zetten ze gewoon parkpeerplaats af), dan kondig je dat toch aan? Kan uiteraard dat schoonouders het gemist hebben, maar zo niet is het vrij bizar. Is niet alsof ze er zes maanden stonden.. vier weken komt veel vaker voof
Laat dat misschien 5% van het aantal parkeeracties zijn. Ik zie de commentaren al als ze de betreffende parkeerplaats 6 weken voor start uitvoering van de werkzaamheden afsluiten.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:48
De exploitant tegen de aannemer "nee, die klant zit 6 weken op het strand van aruba. Kunnen we de werkzaamheden uitstellen?"

Ook iets simpels als een parkeerterein heeft voorwaarden. Heb je die al gelezen?

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het is maar weer waar je je druk om maakt. En het had wel wat beter gecommuniceerd mogen worden, eens. Maar verder snap ik niet wat het probleem is.

Hier hebben we overigens recent werkzaamheden gehad zoals sommige dat wilde: Aangekondigd met een bordje dat het ging gebeuren. En daarna hebben ze de weg een week of twee open gehad, terwijl iemand zijn auto op een parkeerplaats stond terwijl de weg niet meer bestond waar die parkeerplaats aan vast stond. Even los van het probleem dat als je een nieuwe parkeerplaats ook wil aanleggen dat dat niet de oplossing is natuurlijk, maar ik denk ook niet dat die bestuurder er blij mee was. Uiteindelijk is hij weggekomen, maar gezien het een laag model sportauto was, weet ik niet hoe soepel dat hem precies is gelukt gezien het nou niet een mooi aangestampte zandweg was geworden.

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Mijn auto is op p40 Schiphol ook wel eens verplaatst zonder aankondiging. Moesten ze net zijn waar ik stond.

Keurig op de dashcam gezien dat ze dollys onder de 4 wielen gebruiken en de auto weg duwen..

Ik zou mij er niet zo druk over maken.. je hartig woordje spreken maakt ook niet zo veel indruk. (Op mij of op hun. Dingen gebeuren en zijn soms nodig)

En het alarm. Als de auto op dollys staat verandert de hoek niet. Dus het takel deel van het alarm zal niet werken.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• Mathijs Kok
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 13:03
als het om mijn auto ging, een hartig woordje met de luchthaven willen spreken.
En die vertellen je dan dat er geen schade is aan de auto en vragen wat je probleem precies is. Of ze laten je de gebruiksvoorwaarden zien waarin staat dat je ermee akkoord bent gegaan.

Gewoon doorgaan met je leven.

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Inderdaad flashbacks naar bananensplit.
Die van Hebbes! Doet er een schepje boven op. Zo heftig dat YouTube inmiddels heeft verwijderd.

[ Voor 8% gewijzigd door RobbyTown op 14-02-2026 10:21 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:59
Verbazingwekkend hoeveel mensen het hier maar oke vinden dat dit gebeurd.

Ja, je kunt vooraf (geheel geautomatiseerd) gewoon checken hoe lang mensen willen parkeren tov wanneer jij jouw werkzaamheden wil beginnen en het toewijzen van de plek daar op aan passen. Dat is toch veel logischer dan gaan lopen leuren met auto's met alle mogelijke gevolgen van dien?

Veel mensen weten niet eens waar op wel merk/model de krikpunten zich bevinden om maar iets te noemen, en de onderkant inspecteer je niet even als je na een lange vlucht met je koffers in de kou op een onbekende parkeerplek staat.

Nee, ik snap TS wel. Gewoon van de auto afblijven.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:55
Sissors schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 09:40:
Het is maar weer waar je je druk om maakt. En het had wel wat beter gecommuniceerd mogen worden, eens. Maar verder snap ik niet wat het probleem is.[..]
Sommige mensen geven gewoon iets meer om hun auto dan anderen.
Als men aan mijn auto zit word ik daar ook niet blij van, dat kan toch? TS stelt in deze een paar logische vragen .. hoe het kan dat het alarm niet af is gegaan en of het uberhaupt zomaar mag.
Die vragen worden in mijn ogen netjes beantwoord door sommigen.

Ik vind het altijd zo storend dat men te pas en te onpas roept "je moet je niet druk maken" terwijl men gewoon wil weten hoe het kan en of het mag?
Punt is dat ze de auto verplaatsen zonder enige communicatie en zonder vervolgens te weten waar deze staat.
Sommige auto's hebben een app met GPS.. maar niet alle autos hebben dat. Dus als je met een wat oudere auto terug komt en vervolgens is men deze 'kwijt'. Dat lijkt me toch ook niet de bedoeling.. daar mag men dan best wel wat vragen over stellen lijkt me..

*sowieso

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:33

Kheos

FP ProMod
? Als ze die autos moeten verplaatsen vanwege geplande werkzaamheden (wat ze denk ik nooit gaan doen - veel te duur en zetten ze gewoon parkpeerplaats af), dan kondig je dat toch aan?
Er van uitgaande dat het niet was aangekondigd en de schoonouders het dus niet gemist hebben. Als je ergens 4 weken staat, kan het toch perfect dat ze na 2 weken overal borden zetten en een week later alle auto's die er nog staan weghalen? Dan hebben ze het een week op voorhand aangekondigd. Lijkt mij niks mis mee.

• jack zomer
  • Niet online
KnoxNL schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:27:

Ja, je kunt vooraf (geheel geautomatiseerd) gewoon checken hoe lang mensen willen parkeren tov wanneer jij jouw werkzaamheden wil beginnen en het toewijzen van de plek daar op aan passen. Dat is toch veel logischer dan gaan lopen leuren met auto's met alle mogelijke gevolgen van dien?

Veel mensen weten niet eens waar op wel merk/model de krikpunten zich bevinden om maar iets te noemen, en de onderkant inspecteer je niet even als je na een lange vlucht met je koffers in de kou op een onbekende parkeerplek staat.

Ze hebben de krikpunten ook niet nodig. De dollys zijn de krik.
Ze plaatsen hem om je wiel en band. En met een voetpedaal krikken ze je wiel en dus auto omhoog. Je dacht toch niet dat ze 4x een krik gaan plaatsen om dan hondjes onder je banden te stoppen...(Leuk als je 1 auto moet doen in het jaar.. maar anders 8)7 8)7

https://www.hbm-machines....zGGneShu9XI8aAmUxEALw_wcB

En een maand van te voren plekken gaan reserveren en blokkeren is kansloos. Moet er 1 maand van te voren elke dag een persoontje naar de plek om het hekje te verplaatsen als er een auto weg is gegaan. 1 dag later nog eens kijken of de 2 de auto ook al weg is... Dat is kansloos.
En dat doet geen luchthaven... Tuurlijk zetten ze misschien 2 weken voor tijd een bordje neer. Graag niet parkeren in rij 123 tm125 ivm werkzaamheden... Autos worden verplaatst bij aanvang werkzaamheden. Maar daarmee is het wel klaar. Op de dag zelf 1 of 2 teams met dollys. En 5 min per auto..

[ Voor 43% gewijzigd door jack zomer op 14-02-2026 10:52 ]

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:58
Homer-Simpson schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:15:
[...]

Wat zou je liever willen dan? Dat er überhaupt geen parkeerplek meer zou zijn omdat ze voorafgaand aan de werkzaamheden x weken van te voren de hele bende al moeten afzetten?
Dat het parkeren veel duurder zou worden omdat er per auto een specifieke parkeerplaats zou moeten worden toegewezen en ze dan ook moeten handhaven dat dit gebeurt zodat bij werkzaamheden het terrein beschikbaar zal zijn?
Dat de auto niet toegankelijk is omdat er werkzaamheden zijn en bijvoorbeeld de verharding rondom de auto is weggehaald maar jullie auto nog op dezelfde plaats staat?

Zolang er geen schade is opgetreden snap ik dat het vervelend is maar zie ik niet in hoe dit een mega probleem is. Was netter geweest als er bij binnenkomst borden hadden gestaan waarop stond dat er in dat gebied werkzaamheden zouden zijn in periode x. Wellicht lullige vraag maar zou het zo kunnen zijn dat die borden er stonden maar jouw schoonouders alsnog daar hebben geparkeerd?
Ehm je zelf het antwoord al, zet er gewoon een bordje neer net zoals we in Nederland doen dat er in een specifieke periode niet geparkeerd kan worden. Niet zo heel lastig toch?

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:48

Managelorian

“This is the workflow.”

Ik zou ook niet overdreven enthousiast worden als ze mijn auto hadden verplaatst, maar als dit iets is waarvoor je toestemming hebt gegeven (en dit zal ongetwijfeld het geval zijn middels de voorwaarden waar je mee akkoord gaat) dan is het echt aan jou zelf. Je kunt niet akkoord gaan met voorwaarden waarin staat dat de auto mag worden verplaatst om vervolgens te klagen dat je auto is verplaatst.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:10

BCC

Ik zou dit echt hilarisch vinden als dit me zou overkomen. Een auto is een ding he! Niets kapot / weg / gesloopt. Gewoon hard om lachen de volgende verjaardag ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Nopheros schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:54:
[...]

Ehm je zelf het antwoord al, zet er gewoon een bordje neer net zoals we in Nederland doen dat er in een specifieke periode niet geparkeerd kan worden. Niet zo heel lastig toch?
Wie zegt dat dat er niet stond een dag, een week, 2 weken nadat ze geparkeerd hadden?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:54

Rmg

Ze gaan trouwens niet met 4 losse dollies aan de slag, ze hebben gewoon een 4 wiel car mover

https://www.everard.co.uk...el-electric-vehicle-mover

T raakt ook alleen de wielen aan dus kans op schade is nihil en de auto kantelt niet en beweegt vrij weinig dus ook geen alarm

[ Voor 28% gewijzigd door Rmg op 14-02-2026 11:15 ]

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:30
Beter dat ze hem verplaatsen dan datde hele parkeerplaats een werkterrein is op de plek waar de auto staat na. Probeer dan maar eens weg te komen

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:25
Joris748 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:35:
[...]

Laat dat misschien 5% van het aantal parkeeracties zijn. Ik zie de commentaren al als ze de betreffende parkeerplaats 6 weken voor start uitvoering van de werkzaamheden afsluiten.
Ze kunnen een aantal weken voordat de werkzaamheden wel informatieborden neerzetten met de datums van de afzetting. Dan kun je als parkeerder zelf de keuze maken of je parkeertijd binnen het tijdsbestek past. En indien nee, een andere parkeerplaats zoeken die wel voldoet.

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:59
Homer-Simpson schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:15:
De parkeerplaatsen op Weeze werken met een reserveringssysteem.
Het was wel netjes geweest dat in dát systeem rekening was gehouden met de geplande werkzaamheden. Dan had niemand een plekje kunnen reserveren.
Zolang er geen schade is opgetreden snap ik dat het vervelend is maar zie ik niet in hoe dit een mega probleem is.
Maar hoe weet je dat er geen schade is?
Cosmetische schade kan je inderdaad zien, schade aan bijvoorbeeld het aandrijfsysteem niet.
En dat kan een stuk duurder zijn om te herstellen dan een paar deukjes.

Spel en typfouten voorbehouden

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Frappuccino schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 11:20:
[...]

Ze kunnen een aantal weken voordat de werkzaamheden wel informatieborden neerzetten met de datums van de afzetting. Dan kun je als parkeerder zelf de keuze maken of je parkeertijd binnen het tijdsbestek past. En indien nee, een andere parkeerplaats zoeken die wel voldoet.
En als die borden er 3 weken op voorhand stonden en de schoonouders parkeren voor 4 weken worden die borden er dus pas geplaatst nadat ze al geparkeerd staan.

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:53
snip: fiets != auto, offtopic dus

[ Voor 90% gewijzigd door We Are Borg op 18-02-2026 19:56 ]

• Frappuccino
  • Laatst online: 23:25
Kheos schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 11:26:
[...]

En als die borden er 3 weken op voorhand stonden en de schoonouders parkeren voor 4 weken worden die borden er dus pas geplaatst nadat ze al geparkeerd staan.
Tjah, als je moeder een penis had gehad was het je vader geweest.
Want als je een langparkeerplaats af wilt gaan sluiten dan plaats je pas 2 weken vooraf bordern. 8)7

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
FredvZ schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 11:24:
[...]

Het was wel netjes geweest dat in dát systeem rekening was gehouden met de geplande werkzaamheden. Dan had niemand een plekje kunnen reserveren.
TS heeft het over parkeren op P3. Dat zijn drie grote stukken grond waar verder geen bewegwijzering / plaatsnummers of iets dergelijk aanwezig zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q5peCUNsQAtjBSGQxHrW25Me-28=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vSAzN1cIBir8eZd3OeoVnAmI.jpg?f=user_large

• bdbfz
  • Laatst online: 22:55
RobbyTown schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:18:
[...]

Inderdaad flashbacks naar bananensplit.
Die van Hebbes! Doet er een schepje boven op. Zo heftig dat YouTube inmiddels heeft verwijderd.
FYI "Hebbes!" is nooit een televisie-programma geweest. Dit was een sketch uit In De Gloria.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:59
jack zomer schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:40:
[...]

Ze hebben de krikpunten ook niet nodig. De dollys zijn de krik.
Ze plaatsen hem om je wiel en band. En met een voetpedaal krikken ze je wiel en dus auto omhoog. Je dacht toch niet dat ze 4x een krik gaan plaatsen om dan hondjes onder je banden te stoppen...(Leuk als je 1 auto moet doen in het jaar.. maar anders 8)7 8)7

https://www.hbm-machines....zGGneShu9XI8aAmUxEALw_wcB

En een maand van te voren plekken gaan reserveren en blokkeren is kansloos. Moet er 1 maand van te voren elke dag een persoontje naar de plek om het hekje te verplaatsen als er een auto weg is gegaan. 1 dag later nog eens kijken of de 2 de auto ook al weg is... Dat is kansloos.
En dat doet geen luchthaven... Tuurlijk zetten ze misschien 2 weken voor tijd een bordje neer. Graag niet parkeren in rij 123 tm125 ivm werkzaamheden... Autos worden verplaatst bij aanvang werkzaamheden. Maar daarmee is het wel klaar. Op de dag zelf 1 of 2 teams met dollys. En 5 min per auto..
Heel eerlijk:

Het interesseert me geen reet hoe ze het doen.

Even terug naar de basis:

WAAROM betaal je voor een parkeerplaats?\

Juist, zodat je zeker weet dat je auto op een veilige plek staat waar er niets mee gebeurd en niemand er aan komt, en dat je hem precies op de plek en in de staat terug aantreft als je hem achter liet.

Zo moeilijk is het ECHT niet om een parkeerterrein vrij te krijgen/houden voor het moment dat je er aan gaat werken.

Het druist gewoon in tegen alles waarom je die plek gereserveerd hebt en er dik voor betaalt.

Afblijven dus, punt uit.

• jack zomer
  • Niet online
Je betaald voor een plek.
Niet voor exact DIE plek.

Staat van de auto wordt niet aangepast. Alleen locatie. En je betaald niet voor de exacte locatie, je betaald voor een plek op p3 p1 p40 etc.
En je bent accoord gegaan met de voorwaarde. Dus de volgende keer met de trein als dat je verwachting is.

• Homer-Simpson
Ik mis nog de feedback van @Rofffel of het zo kan zijn geweest dat er bordjes hebben gestaan maar zijn schoonouders die hebben gemist?

• Joris748
KnoxNL schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 12:24:
[...]

Heel eerlijk:

Juist, zodat je zeker weet dat je auto op een veilige plek staat waar er niets mee gebeurd en niemand er aan komt, en dat je hem precies op de plek en in de staat terug aantreft als je hem achter liet.

Zo moeilijk is het ECHT niet om een parkeerterrein vrij te krijgen/houden voor het moment dat je er aan gaat werken.

Het druist gewoon in tegen alles waarom je die plek gereserveerd hebt en er dik voor betaalt.

Afblijven dus, punt uit.
Even terug naar de basis. Er is geen schade aangericht, alleen een stukje ongemak en ze houden er een goed verhaal voor een verjaardag aan over.

Je kunt ook gewoon je schouders ophalen in plaats van overreageren.

• DonJunior
Joris748 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 13:46:
[...]

Even terug naar de basis. Er is geen schade aangericht, alleen een stukje ongemak en ze houden er een goed verhaal voor een verjaardag aan over.

Je kunt ook gewoon je schouders ophalen in plaats van overreageren.
Hebben we door dat @Rofffel de enige is die NIET aan het overreageren is? Dat hij simpelweg een aantal vragen stelt en dat vervolgens mensen gaan zeggen dat hij niet moet zeuren??
Dit is echt weer een typisch Tweakers topic aan het worden. Men stelt een vraag en krijgt meteen een hoop gedoe over zich heen ..

*sowieso

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:13
Het is pas een typisch Tweakers topic als de rechtsbijstand erbij gehaald is :*) . Zou er met een prive auto niet heel blij mee zijn, maar liever langparkeren op het vliegveld dan bij bij het ziekenhuis d:)b .

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:31
Je kan er vanuit gaan dat de auto aan alle kanten gefotografeerd is voor het verplaatsen.
Gewoon voor het geval je een schade wil claimen, om aan te tonen dat zij die schade niet gemaakt hebben.

Dus ze kunnen je vast wel vertellen hoe dat verplaatsen gegaan is.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:17

Blokker_1999

Full steam ahead

KnoxNL schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 12:24:
[...]

Heel eerlijk:

Afblijven dus, punt uit.
Euhm, dat is niet waarom je voor een parkeerplaats betaald. Tenzij men aangeeft vooraf dat het een streng bewaakte parkeerplaats is, maar dat is het meestal niet. Daarvoor zijn de meeste parkeerplaatsen te publiek. Je betaald voor het gemak. Om dicht bij de luchthaven te staan, om zoveel mogelijk van het traject tussen je woning en de luchthaven met je eigen wagen te kunnen doen en om dan die wagen gedurende je afwezigheid daar achter te laten. Je betaald huur voor die plaats waar je wagen staat, want die staat op private eigendom die niet van jouw is.

En ik denk dat er in het verleden al voldoende is aangetoont dat een wagen daar zeker niet 100% gegarandeerd veilig staat. Ook daar wordt wel eens uit wagens gestolen of worden hele wagens gestolen. Ook wanneer je betaald voor valet parking, waarbij men je wagen dus komt ophalen aan de luchthaven moet je maar hopen dat men er niet mee gaat joyriden, en op dat moment betaal je dus nog meer voor nogmaals een extra service.

En jawel, als het een parkeerterrein is waar je zelf je wagen parkeert en er geen gereserveerde plaatsen zijn, dan is het verdomd moeilijk om een bepaald gebied tegen een bepaalde datum leeg te krijgen. Zeker als je mensen hebt die soms meer dan 1 maand hun wagen er laten staan. Ja, je kan maanden vooraf beginnen met aankondigen, maar je gaat altijd momenten hebben dat mensen er toch parkeren, want dat is net waar er plaats is. En zo een vaart zal het wel niet lopen. En een parkeerterrein vrij krijgen waar mensen voor slechts enkele uren parkeren is relatief eenvoudig, maar zelfs daar heeft men, ondanks dat dat vaak weken vooraf al wordt aangekondigd, soms nog problemen met langparkeerders en wagens die zijn achtergebleven. Laat staan op parkings waar men wagens net voor lange tijd achter laat.

Verder opmerken dat P3 bij Weeze zich presenteert als een budgetparking, zonder 24h bewaking en zonder cameratoezicht. Het enige toezicht is je parkeerticket dat je nodig hebt om het terrein te kunnen verlaten. Dat staat ook expliciet op hun website. Dus stellen dat je wagen daar veilig staat zou ik niet durven doen.

En als de beheerder dan werkzaamheden wenst uit te voeren en er staan wagens, wat moeten ze dan doen? De werkzaamheden uitstellen? De aannemer terug naar huis sturen? Het enige wat men beter wel had gedaan is correct noteren welke wagen men naar waar verplaatst had zodat reizigers dit kunnen navragen, of hen een bericht sturen, aan de hand van het kenteken, waar ze hun wagen kunnen ophalen.

Een goede takeldienst verzet wagens zonder deze te beschadigen. Dat doen die diensten elke dag. Zelfs al is de wagen op slot. Hoe denk je dat men geparkeerde wagens takelt die foutief geparkeerd staan of die defect zijn? Dat gebeurt ook zonder verder schade aan die wagens aan te brengen. Dus neen, dat is op zich geen drama. En voor de ouders van TS was de reden voor het verplaatsen ook direct zeer duidelijk, de werkzaamheden in dat gebied waren zichtbaar op het moment dat zij aankwamen. Het zou erger zijn als er gewoon een andere wagen geparkeerd zou staan, want dat betekend dat jouw wagen waarschijnlijk gestolen is.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:43
Denk dat ik me voor de lol ook maar zo'n ding aanschaf om vervolgens bij de lokale Albert Heijn allerlei auto's op het parkeerterrein terrein elders neer te zetten. Lijkt me hilarisch om de reacties te zien en het wordt schijnbaar toch als maatschappelijk acceptabel gezien.

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:37
FredvZ schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 11:24:
[...]

Met een reserveringssysteem voor P1, P2 en P3, verder wordt er geen onderscheid gemaakt. P3 stond ram-bam vol geparkeerd dit weekend, stel dat ze even 500+ parkeerplaatsen voor weken uit de roulatie nemen dan is de consequentie dat op z'n minst een paar honderd mensen voor een koude kermis komen te staan dat ze hun auto niet kunnen parkeren. En je hebt nu ook niet echt veel alternatieve om op Weeze te kopen, het is geen Schiphol waar de trein onder stopt.

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb meerdere malen gehoord dat auto's op de pier van Holwerd ook zonder toestemming verplaatst worden. Vanaf deze pier vertrekt de boot naar Ameland. Als er (onverwacht) hoog water voorwacht wordt en pier onder water komt te staan, dan wordt de pier ontruimd.

Nee, geen idee hoe ze dat doen.

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:44
Wel een uitdaging om je auto terug te vinden als die geen app heeft of iets dergelijks. Moe van een terugreis wil ik dan niet horen dat de auto ergens op één van de terreinen staat, maar waar precies weten ze niet.
Ze hadden ten minste per kenteken kunnen vastleggen waar deze naartoe verplaatst werd.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• Kaheem_Said
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-03 18:57
Ik heb het wel eens gedaan met een auto van een medewerker bij een bekende voetbalclub. Hij was in het buitenland en zijn auto stond daar waar de buscombi’s in moesten stappen. Vond het wel een grappig klusje om te doen met wat voorradig was en dat was minder professioneel als die dolly’s.

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:58
KnoxNL schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:27:

Tsja, in grote steden worden elke dag auto's weggesleept die fout geparkeerd staan. Ook EV auto's op dolly's achter de sleepwagen. Al dan niet met het alarm wat af gaat.

Ook zijn er vrij vaak werkzaamheden in steden met bordjes: wegsleepregeling. Als je auto daar nog staat belt de aannemer de politie, en die komen de auto's zonder pardon wegslepen.

Dus afhankelijk van wat er aan de hand was op die parkeerplaats snap ik het verplaatsen wel.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Hausrecht is waar je naar op zoek bent en als je daar op gaat zoeken zul je vrij snel zien dat men in voorwaarden het recht om bijv auto's te verplaatsen kan opnemen. Je zult dus op zoek moeten naar de voorwaarden als je het echt wil weten maar de kans lijkt me zo'n beetje 100% dat ze het netjes opgenomen hebben in hun voorwaarden.

• Sissors
  • Niet online
DonJunior schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 10:28:
[...]

Sommige mensen geven gewoon iets meer om hun auto dan anderen.
Als men aan mijn auto zit word ik daar ook niet blij van, dat kan toch?
Dat kan, maar eerlijk gezegd snap ik het niet. Want hetgeen wat ze aan jouw auto zitten, is puur aan je banden. Het is niet echt anders dan wanneer je over de weg rijdt. En ja ik snap natuurlijk wel dat als je gaar bent van de vlucht, dan naar je auto wandelt, en erachter komt dat hij ergens anders staat dat je daar niet op zit te wachten. Maar dat de heilige koe verplaatst is, en niet doordat iemand in jouw auto is gaan rijden, maar gewoon doordat ze hem via de wielen wat hebben opgetild en verplaatst, tja je kan het heel erg vinden, maar dat is vooral je eigen probleem.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:12

pistole

Frutter

Paragraaf 4.5 van ALGEMENE VOORWAARDEN PARKEREN SCHIPHOL stelt duidelijk dat de aanbieder gerechtigd is voortuigen te verplaatsen. Dat zal bij Weeze vast ook wel in de voorwaarden staan.

Als je daar parkeert dan ga je akkoord met de voorwaarden.

Ik frut, dus ik epibreer

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zou er ook niet blij mee zijn maar je kan er verder niet zo veel mee doen denk ik. Ik zou mijn auto ook nooit ergens parkeren waar je de sleutel af moet geven (dat is ook vaak rond vliegvelden).Als ze de sleutel hebben kunnen ze meer auto's in de garage proppen omdat ze auto's kunnen verzetten en geen weg vrij hoeven te houden.

En ze zullen inderdaad wel weten hoe het moet, voorwielaandrijving in de versnelling, achterwielen op de handrem. Ik denk dat de helft van de auto's zo geparkeerd is? (nou ja misschien iets minder nu met de electrificatie, maar de parkeerstand werkt waarschijnlijk ook op de aangedreven wielen en de handrem hebben ze wel nog :p ).

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 14-02-2026 23:06 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:45
Joris748 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:35:
[...]

??? Daar is toch niks raars aan? Ergens ligt er een grens aan de duur, en het gaat hier om 4 weken - geen maanden. Parkeerplaats 4 weken vantevoren af zetten lijkt me echt geen enkel probleem en zeer normaal. En van inkomstendelving is geen sprake, want kennelijk hebben ze een ander terrein gewoon beschikbaar (want daar is de auto heen gesleept).

Ik vind het absoluut niet netjes (hoewel het volgenss de ‘parkeervoorwaarden’ vast wel mag) en lijkt me vooral gewoon zeer slechte planning/communicatie. Zou ik er een groot punt van maken? Dat ook absoluut niet, want zonde van je energie.

• DonJunior
Sissors schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 22:05:
[...]

Dat kan, maar eerlijk gezegd snap ik het niet. Want hetgeen wat ze aan jouw auto zitten, is puur aan je banden. Het is niet echt anders dan wanneer je over de weg rijdt. En ja ik snap natuurlijk wel dat als je gaar bent van de vlucht, dan naar je auto wandelt, en erachter komt dat hij ergens anders staat dat je daar niet op zit te wachten. Maar dat de heilige koe verplaatst is, en niet doordat iemand in jouw auto is gaan rijden, maar gewoon doordat ze hem via de wielen wat hebben opgetild en verplaatst, tja je kan het heel erg vinden, maar dat is vooral je eigen probleem.
Prima, kom ik morgen even bij jou langs om je auto te verplaatsen. Maar dan zeg ik niet waar die staat oke? Oh en als je me dan belt om te vragen waar ik je auto heb gelaten, dan weet ik dat niet meer.

Punt is, ik word niet blij als ze aan mn auto zitten. Ik word nog minder blij als ze vervolgens ook niet meer weten waar ze hem hebben gelaten.
Het gaat om de hele communicatie vanuit het bedrijf. Dat jij dat acceptabel vindt is jouw goed recht maar dat jij je niet kan verplaatsen in anderen is eigenlijk jouw tekortkoming dan toch?
Ik vind het vervelend, jij niet, prima. Maar moet je niet ineens zo lelijk gaan doen dat we ons niet moeten aanstellen.

*sowieso

• Joris748
JDillinger schreef op zondag 15 februari 2026 @ 07:40:
[...]

??? Daar is toch niks raars aan? Ergens ligt er een grens aan de duur, en het gaat hier om 4 weken - geen maanden. Parkeerplaats 4 weken vantevoren af zetten lijkt me echt geen enkel probleem en zeer normaal. En van inkomstendelving is geen sprake, want kennelijk hebben ze een ander terrein gewoon beschikbaar (want daar is de auto heen gesleept).

Ik vind het absoluut niet netjes (hoewel het volgenss de ‘parkeervoorwaarden’ vast wel mag) en lijkt me vooral gewoon zeer slechte planning/communicatie. Zou ik er een groot punt van maken? Dat ook absoluut niet, want zonde van je energie.
Precies, zonde van je energie. Ik zou de slechte communicatie ook vervelend hebben gevonden. Vooral het punt dat men niet kan vertellen waar de auto naartoe gebracht is. Als na een lange reis naar huis wilt is het wel vervelend dat je je auto moet gaan zoeken.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

DonJunior schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:53:
[...]

Prima, kom ik morgen even bij jou langs om je auto te verplaatsen. Maar dan zeg ik niet waar die staat oke? Oh en als je me dan belt om te vragen waar ik je auto heb gelaten, dan weet ik dat niet meer.

Punt is, ik word niet blij als ze aan mn auto zitten. Ik word nog minder blij als ze vervolgens ook niet meer weten waar ze hem hebben gelaten.
Het gaat om de hele communicatie vanuit het bedrijf. Dat jij dat acceptabel vindt is jouw goed recht maar dat jij je niet kan verplaatsen in anderen is eigenlijk jouw tekortkoming dan toch?
Ik vind het vervelend, jij niet, prima. Maar moet je niet ineens zo lelijk gaan doen dat we ons niet moeten aanstellen.
Maar waar we ook mee zitten is dat we niet weten welke communicatie er wel en niet is geweest. We weten niet of de schoonouders van TS iets van communicatie zijn tegengekomen dat ze genegeerd hebben bijvoorbeeld. Daarbij speelt mogelijks ook een taalbarriere. Wanneer ik informatie in een andere taal tegenkomen dan een taal die ik ken, dan ga ik niet snel de moeite nemen om die te vertalen bijvoorbeeld. En ook wordt dan de vraag hoe je communiceert met een medewerker die, vermoedelijk, een andere taal spreekt dan jij.

Vergeet ook niet dat het parkeerbedrijf geen aanwezigheid heeft op het parkeerterrein. In het beste geval spreek je dus ergens met iemand in een kantoor die honderden kilometers verder kan zitten. Ook dat is een barriere en bemoeilijkt de communicatie en het vinden van de oplossing.

Ik denk dat we dit allemaal vervelend vinden, maar we hebben hier een verhaal van TS waarbij we minimale informatie hebben gekregen van TS, die er zelf niet eens bij was. Het is dus altijd eenvoudig om naar het bedrijf te wijzen, maar zonder details moeten we daar ook mee oppassen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09
Rofffel schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 20:23:
De vraag is hoe het technisch mogelijk is om een auto te verplaatsen [..] zonder een alarm af te laten gaan?
Geen idee, maar dat boeit de mensen die de auto verzetten echt niet, die verzetten hem gewoon, en als hij herrie maakt dan maakt hij herrie :)

En geloof me maar dat dit juridisch goed in elkaar steekt, speciaal voor mensen die er over komen klagen.

Dat gezegd, ik vind het inderdaad ook erg slordig dat ze hun administratie niet op orde hebben, "waar is mijn auto?" is natuurlijk zo'n beetje de eerste vraag die iedereen gaat stellen...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-03 00:20
Jezus wat een lompe boeren, ik zou er niet heel blij mee zijn als dat met mijn auto gebeurt, met al dat horten en stoten. Slecht voor de automatische versnellingsbak.

Maar ontopic, ja ze hebben mijn auto ook wel eens op die manier opgeladen, maar dan met een soort plastic wigjes onder de wielen zodat ze de takeltruck op schuiven. Er zijn nog wel meer manieren, karretjes vergelijkbaar met een caravanmover, die rollen gewoon onder de wielen.

• Sissors
  • Niet online
DonJunior schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:53:
[...]

Punt is,
Het punt is dat je compleet doorgeslagen analogieën aan het maken bent die nergens op slaan.

Ik schreef zelf al dat ik best begrijp als je er komt aanlopen en het parkeerterrein blijkt open te liggen nu, dat je daar niet op zit te wachten nadat je gaar bent van het vliegtuig, en ik schreef ook al dat beter gecommuniceerd had moeten worden. Dus geen idee waarom je dat er op deze manier weer bijhaalt. Maar de auto is niet door een random persoon verplaatst. De auto is door de eigenaar van de parkeerplaats waar je staat verplaatst. Daarnaast juist doordat de hele parkeerplaats open lag, was het duidelijk dat er wat gewoon door de eigenaren was gedaan. Het is uiteraard een heel ander verhaal als alleen jouw auto ineens weg is en alle andere autos staan er nog wel gewoon. Maar goed, dat begrijp jij zelf ook prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 16-02-2026 15:02 ]

• Rofffel
snip: laten we het gezellig houden

[ Voor 92% gewijzigd door We Are Borg op 20-02-2026 07:40 ]

• Rofffel
Oke oke, ik hou het gezellig.

Dankjewel allerliefste ongecensureerde vrienden.
Ik mag geen verwijzing maken naar minder vriendelijke personen met mogelijk verstoorde hormoonbalansen.

Helaas heb ik, naast alle inhoudelijk argumenten hoe ik mij moet aanpassen in eerstgenoemde situatie, geen antwoord gezien op hoe men omgaat met voertuigen die een klasse 3> alarm hebben.
Mocht daar nog input op komen, zou ik daar erg blij mee zijn.

Met vriendelijke groet,

• Paul
Rofffel schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:10:
hoe men omgaat met voertuigen die een klasse 3> alarm hebben
Hoezo? Zitten die met een ketting aan de grond? En dan nog, met een slijptol kom je een heel eind. Auto's met alarm kun je ook gewoon wegslepen hoor :) Klasse 4 en hoger vertelt je zelfs waar ze de auto naartoe hebben gebracht :+

Zoals ik al zei, het boeit de sleper echt niet als het alarm afgaat en de auto herrie maakt.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Oon
  • Niet online

Oon

Ik mag geen verwijzing maken naar minder vriendelijke personen met mogelijk verstoorde hormoonbalansen.

Helaas heb ik, naast alle inhoudelijk argumenten hoe ik mij moet aanpassen in eerstgenoemde situatie, geen antwoord gezien op hoe men omgaat met voertuigen die een klasse 3> alarm hebben.

Met vriendelijke groet,
Uiteindelijk is het heel simpel, je betaalt voor een parkeerplek op het privéterrein van het vliegveld (of een ander bedrijf dat dit verzorgt), daarbij ga je akkoord met dat ze je auto mogen verplaatsen (staat ongetwijfeld héél duidelijk in de overeenkomst).
Als het alarm van je auto af gaat is dat prima, want ze zijn niks aan het doen dat ze niet mogen doen, je hebt ze immers expliciet toestemming gegeven om je auto te verplaatsen wanneer ze dat nodig achten.

Dus in het geval dat er een alarm af gaat dan negeren ze dat, en na een tijdje stopt dat alarm vanzelf. In de meeste auto's krijg je dan een melding als je de auto weer start dat het alarm is afgegaan, maar zo niet dan is er alsnog niks aan de hand want er is niemand zonder toestemming aan je auto gekomen. Alarmen zijn er om op te laten vallen dat iemand aan je auto zit, en als diegene dat doet met jouw toestemming heeft het alarm weinig nut.

• jack zomer
  • Niet online
hoe men omgaat met voertuigen die een klasse 3> alarm hebben.
Al heeft hij klasse 43 alarm.
4 dollys onder de wielen en duwen..(korte afstand)
Of op een lepel met 2 dollys. (Indien nodig)
Of op een bakwagen hijsen...

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:27

Met vriendelijke groet,
Als ze hem op dolly's zetten gaat je alarm zeer waarschijnlijk helemaal niet af, dat geeft zo'n kleine hoekverandering dat je alarm er niet op reageert. Als ze hem optillen zal het alarm waarschijnlijk wel af gaan, maar behalve wat herrie, belemmert dat het optillen natuurlijk totaal niet.

[removed]

• Rofffel
Ik wist niet dat een alarm vanzelf stopt. Leek mij dat die doorging tot de treshold van de accu.

Ik moet toch van t hart dat de wijze van reageren mij niet bevalt. Het is koud en aanvallend. Deze tweakers zullen nu willen reageren met ‘dan kom je toch niet hier’.

Het lijkt de gemiddelde weggebruiker wel hier.

• Trichoglossus

Met vriendelijke groet,
Ik weet niet wat een klasse 3 alarm in houdt, maar ik zie in de grote steden wel gewoon auto's door de politie worden weggesleept, die allerlei alarmlichten etc aan hebben tijdens het wegslepen.
Ze laten een auto echt niet staan als die op een verkeerde plek staat en een alarm heeft.
Ik neem aan dat het alarm na x tijd wel op houdt om te voorkomen dat de accu uiteindelijk leeg is.

• Sissors
  • Niet online
Rofffel schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 07:44:
Ik wist niet dat een alarm vanzelf stopt. Leek mij dat die doorging tot de treshold van de accu.

Ik moet toch van t hart dat de wijze van reageren mij niet bevalt. Het is koud en aanvallend. Deze tweakers zullen nu willen reageren met ‘dan kom je toch niet hier’.

Nu ben ik te lui om alle posts opnieuw door te gaan lezen, maar als ik kijk naar wie er hier aanvallend is geweest de afgelopen dagen, dan is er slechts één persoon wiens post door mods verwijderd moest worden, en wie daarna alsnog een beledigende post moest maken.

Je hebt gewoon door een heel aantal mensen een antwoord op je vraag gehad, echter het was niet het antwoord wat je wilde hebben. Tja.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

Trichoglossus schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 07:54:
[...]

Ik weet niet wat een klasse 3 alarm in houdt, maar ik zie in de grote steden wel gewoon auto's door de politie worden weggesleept, die allerlei alarmlichten etc aan hebben tijdens het wegslepen.
Ze laten een auto echt niet staan als die op een verkeerde plek staat en een alarm heeft.
Ik neem aan dat het alarm na x tijd wel op houdt om te voorkomen dat de accu uiteindelijk leeg is.
Klasse 3 wil zeggen beveiliging van deuren, interieur en een hellingshoeksensor. Dit laatste kan helpen wanneer men een wagen steelt of verplaatst met behulp van een sleepwagen waarbij men de aangedreven wielen van de grond optilt, maar de andere 2 wielen laat staan of wanneer men deze op de 4 wielen met behulp van een takel op de achterkant van een sleepwagen trekt, want dan ga je ook een helling op.

Maar met het plaatsen van dollys onder de wielen laat je dat alarm niet afgaan. Ook als men een kraanwagen zou gebruiken om deze verticaal op te tillen en dus de hellingshoek niet of nauwelijks veranderd zal dit alarm niet afgaan.

Maar zoals anderen al aanhaalden, als je opdracht krijgt van de eigenaar van een parking om voertuigen op die parking te verplaatsen, dan trek je jezelf niets aan van dat alarm als het al afgaat.

• Blokker_1999

Blokker_1999

Full steam ahead

De meeste alarmen zullen vanzelf stoppen. Het heeft geen zin om een alarm urenlang te laten afgaan. Het is bedoeld als afschrikmiddel voor dieven en het lang laten afgaan van een alarm zonder dat daar gevolg aan gegeven wordt kan zelfs het omgekeerde effect hebben. Dan weten die dieven ineens dat niemand omkijkt naar die wagen en dat het stelen van die wagen er niet onmiddelijk voor zal zorgen dat binnen de 5 minuten de politie gewaarschuwd is.

Je noemt reacties koud en aanvallend. Dat reacties die niet in lijn liggen met je verwachting koud aanvoelen, daar kan ik volledig in mee gaan. Mensen geven feiten mee van hoe iets kan of hoe iets werkt. Dat is nu eenmaal droge materie. En ja, we voeren misschien ook discussies die in een richting gaat die jouw niet aanstaat, die informatie oplevert die je liever niet wenst te horen. Maar dat moet ook gebeuren. Je schrijft ook dat als je het zelf was geweest dat je een hartig woordje zou wensen te voeren met de luchthaven, al vermoed ik dat je daar de uitbater van de parking bedoeld, want de luchthaven is niet verantwoordelijk voor die parking. Maar hoe denk je dat zo een gesprek gaat verlopen? Als je vindt dat wij reeds aanvallend zijn, hoe denk je dat die uitbater uiteindelijk zou reageren?

Ja, die gaan initieel sympathiek zijn, maar ook gewoon aangeven dat zij geen fout hebben gemaakt en mogelijks verwijzen naar de voorwaarden en naar de vormen waarop zij gecommuniceerd hebben. Als je dan bljft volhouden, dan gaan ook zij zeer snel bekoelen in hun reactie.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Oon schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 13:22:
[...]

Uiteindelijk is het heel simpel, je betaalt voor een parkeerplek op het privéterrein van het vliegveld (of een ander bedrijf dat dit verzorgt), daarbij ga je akkoord met dat ze je auto mogen verplaatsen (staat ongetwijfeld héél duidelijk in de overeenkomst).
Als het alarm van je auto af gaat is dat prima, want ze zijn niks aan het doen dat ze niet mogen doen, je hebt ze immers expliciet toestemming gegeven om je auto te verplaatsen wanneer ze dat nodig achten.
Ik zoek altijd wel naar een parking dat ik mijn sleutels niet hoef af te geven (rond vliegvelden is dat vaak op de niet officiele parkings). Maar ze zullen de auto vast wel mogen verplaatsen, als de gemeente de straat gaat openbreken en je auto staat daar terwijl je op vakantie bent zullen ze die ook wel verzetten lijkt me. Waarschijnlijk nog met een boete ook, gaan ze eerst bordjes plaatsen dat je daar niet mag parkeren terwijl je al op vakantie bent :)

[ Voor 6% gewijzigd door Marzman op 21-02-2026 09:07 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:52
Kaheem_Said schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 21:41:
Ik heb het wel eens gedaan met een auto van een medewerker bij een bekende voetbalclub. Hij was in het buitenland en zijn auto stond daar waar de buscombi’s in moesten stappen. Vond het wel een grappig klusje om te doen met wat voorradig was en dat was minder professioneel als die dolly’s.
twee pompwagens en een paar balkjes kom je ook een eind.
of een heftruck :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Als er sprake zou zijn van bijvoorbeeld een grondverzakking (sink hole), gebroken waterleiding, brand in een gebouw of een auto in de buurt of zo iets zou ik de beheerder zeer dankbaar zijn geweest voor het ongevraagd verplaatsen van mijn auto.

• Trichoglossus
Marzman schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:06:
[...]

Ik zoek altijd wel naar een parking dat ik mijn sleutels niet hoef af te geven (rond vliegvelden is dat vaak op de niet officiele parkings). Maar ze zullen de auto vast wel mogen verplaatsen, als de gemeente de straat gaat openbreken en je auto staat daar terwijl je op vakantie bent zullen ze die ook wel verzetten lijkt me. Waarschijnlijk nog met een boete ook, gaan ze eerst bordjes plaatsen dat je daar niet mag parkeren terwijl je al op vakantie bent :)
Er staan niet voor niets waarschuwingsborden, met wegsleepregeling, bij aangekondigde werkzaamheden in een straat. Die borden worden geruime tijd voor de werkzaamheden geplaatst. De auto's worden ook daadwerkelijk weggesleept als de eigenaar niet te bereiken is.

En bij een calamiteit, zoals een gaslek, gaat de poltie/handhaving eerst kijken of de eigenaar in de buurt woont. Zo niet dan wordt de auto verplaatst naar een locatie verderop in de straat.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:57
Je zou wel mogen verwachten dat een ieder die een reservering heeft in dat tijdsbestek, daar bericht over krijgt, al dan niet proactief.

Als je contact zoekt met de beheerder zou ik het over die boeg gooien, vragen waarom men niet, op het laatst, geïnformeerd is via de bij hen bekende e-mail gedurende de vakantie, om dergelijke zorgen en stress te kunnen voorkomen. Dat lijkt me verre van onredelijk. Het biedt hen ook de gelegenheid de dienstverlening naar het jaar 2000 te kunnen brengen.

Verder kan je er van uitgaan dat, zoals door anderen reeds aangehaald, dit ergens in de voorwaarden staat. Lees die voor je gemoedsrust dan eerst even door. Waarschijnlijk is er afgehaakt en op betalen geklikt.

In Duitsland mag je in steden overigens blij zijn wanneer het überhaupt meer dan een week van tevoren wordt aangekondigd. Voor openbare parkeerplekken geldt een wettelijk minimum van drie dagen namelijk. Parkeren is een gunst, geen recht, aldus de wetgever. Niet dat dat van toepassing is op een private parkeerplaats, maar het is wel tekenend voor de Duitse mentaliteit. Hetzelfde natuurlijk het gebrek aan afdoende communicatie.

Edit: maar voor je in de pen kruipt, of de fax afstoft, wel eerst even de mailbox doorlopen, inclusief spam box. Anders kom je ook niet verder dan een welles-nietes.

[ Voor 10% gewijzigd door Cid Highwind op 21-02-2026 09:35 ]

• Paul
Dat is in een woonwijk een goede manier om met een gat in je motorkap te eindigen :P De mensen die daar wonen worden niet blij van een alarm dat de hele wijk de hele nacht wakker houdt.

Ook de eigenaar van de auto is niet zo blij als het alarm de accu steeds leeg trekt, want dan start de auto uiteraard niet meer.

Nog los van de nadelen, heeft het ook geen voordelen. Ofwel het boeit degene die het alarm af laten gaan niet (bijvoorbeeld: als de auto afgesleept wordt) dus kun je net zo goed stoppen met loeien na een minuut of zo, ofwel het boeit degene die het alarm af laat gaan wel en hij/zij neemt de benen, en ook dan kun je net zo goed stoppen met loeien.
Marzman schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:06:
Waarschijnlijk nog met een boete ook, gaan ze eerst bordjes plaatsen dat je daar niet mag parkeren terwijl je al op vakantie bent :)
Ik weet niet meer waar of wanneer, maar ik meen me te herinneren ergens gelezen te hebben dat ze noteren welke auto's er al staan op het moment dat ze de borden plaatsen. Als die auto's er op het moment dat de borden ingaan nog steeds staan (zonder tussendoor weg te zijn geweest), dan slepen ze die auto's wel weg maar geven ze geen boete.

Hoe betrouwbaar mijn geheugen is en hoe algemeen deze manier van werken is weet ik uiteraard niet :P

[ Voor 28% gewijzigd door Paul op 21-02-2026 10:40 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-03 17:35
Ik zou een chemisch anker adviseren.

Daarna met een kratje bier langs de beheerder voor een goed gesprek.

En als het niet lukt dan rechtsbijstand erop.

Of: gniffelen en door met je leven ;)

• Rofffel
Dank allemaal voor jullie reacties, topic mag gesloten worden.
Pagina: 1