Tapdrempel Ferroli BlueHelix RRT 28C HR combiketel CW4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HenkRenting
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 23:09
Sinds onze nieuwe CV combi ketel moet ik de kraan verder opendraaien voordat hij begint met het leveren van warm water. Is dit aan te passen?

Het gaat om een Ferroli BlueHelix RRT 28C HR CW4 combiketel en staat IN “Comfort” modus; dus niet in “Eco”.
Volgens de installateur is hier niets aan te doen, maar het is wel irritant aangezien het ècht scheelt met onze oude ketel en de kraan ook een stuk verder open moet.

Klopt het verhaal van de installateur of kan ik hiervoor toch een setting oid aanpassen?

[ Voor 5% gewijzigd door HenkRenting op 13-02-2026 18:32 ]

Alle reacties

• FerHiTech_tamer
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 15:54
Beste, dit is heel goed en makkelijk op te lossen. Ga op het display van de ketel naar de drie horizontale streepjes en druk erop. Er verschijnt o.a. 'service'. Op bladzijde 12 van de handleiding staan de stappen om in te loggen maar heb je die handleiding niet, doe eerst dit: druk op de toets met de horizontale streepjes wanneer je 'service' ziet. Je ziet dan vier nullen verschijnen. Druk op de recher '+' van het display; '1' verschijnt. Druk dan op de linker '+' van het display, je verspringt naar de tweede nul en druk dan weer op de rechter '+' om daar een '2' van te maken, etc. tot je 1234 in het scherm ziet staan en dan 'enter' door weer op de drie streepjes te drukken. Er verschijnt vervolgens een menu en druk op 'tsp' en druk weer op de drie streepjes. 'Scroll' vervolgens met de rechter '-' toets van het display naar parameter b18 en wijzig de standaard waarde van 25 naar 16. Doe hetzelfde voor b19. Zet deze ook op 16. Nu gaat de klep die het debiet/waterhoeveelheid warmtapwater meet bij een veel lagere waarde, en dus kleinere waterstraal, met minder druk open. Stel deze waarde niet lager in dan 16! Succes!

[ Voor 11% gewijzigd door FerHiTech_tamer op 18-05-2026 19:16 ]

• HenkRenting
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-05 23:09
Super, dank voor je uitgebreide antwoord, @FerHiTech_tamer!

Ga ik morgen eens proberen.

Standaard staan deze op resp. 25 en 20 zie ik in de handleiding. Is het dan idd verstandig om beide op dezelfde waarde te zetten qua in- en uitschakeling?

[ Voor 4% gewijzigd door HenkRenting op 18-05-2026 23:09 ]

• FerHiTech_tamer
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 15:54
Ja, ik heb ze zelf direct op 16 gezet toen deze ketel in 2022 bij mij was geïnstalleerd. Mocht je ook een thermostatische douchekraan hebben, dan zul je merken dat deze ook fijner regelt. Bij mij gaat de ketel aan bij een kleine waterstraal en blijft dan mooi lopen met een lage brander branden wat ook weer gas scheelt.