een IPAD hoes op een auto dashboard plakken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hendrik1947
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 22:48
Mijn vraag
...“Ik wil een iPad mini-hoes vastplakken op het dashboard van mijn MB SL R231 zonder het dashboard te beschadigen. Welke double-sided tape is sterk genoeg voor hitte en trillingen, maar ook zonder lijmresten te verwijderen?”

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.Tesa (rood dubbelzijdige tape) blijft 12 uur zitten en valt er dan af..

Alle reacties

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:42

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Denk dat je eis iets te veel is voor je doel, je wilt sterke tape maar niet sterk genoeg, sweet spot is afhankelijk van gebruik, warmte is voor heel veel tape vaak de boosdoener dat het los laat, trillingen zal daarbij ook niet helpen.

Ik ben nog geen tape tegen gekomen die sterk genoeg is om alles vast te houden en makkelijk te verwijderen is in bepaalde omstandigheden en dan is warmte een grote factor in failure.

Als ik dubblezijdig tape gebruik is het van dat ''nano tape'' maaar dat kan niet tegen welke warmte bron (zon, airco) dan ook en wordt ''vloeibaar'' en alles gaat glijden.

Ik zou kijken of er niet een andere manier is om een hoes/mount te bevestigen in je auto dit misschien doormiddel an zuignappen aan je voorruit (let wel op als dit je zicht belemert dat mag dan weer niet) of een iets wat klikt in je dashboard als in de ventilatie of overheen ''klikt'' of zuignap die goed vast houd op je dashboard.

Conclusie dubbelzijdig tape is vragen om problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door 42dpi op 13-02-2026 15:49 ]

Si vis pacem, para bellum

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08

franssie

Save the albatross

Hangt er sterk vanaf welk materiaal je hoesje en je dashboard van gemaakt zijn.
Maar ik zou kijken of je een deel van het dashboard tijdelijk kan loshalen om er een houder achter/op te maken (RVS stripje oid) - beetje zoals vroeger die brodit houders gemonteerd werden.

edit: en hou rekening met de lokatie van de airbags, je wil niet een ipad met 200+ kmu in je gezicht krijgen

[ Voor 17% gewijzigd door franssie op 13-02-2026 15:46 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:35

JME

zeg maar Jamie

Brodit bestaat nog steeds en maakt ook voor nieuwe auto’s nog specifieke proclips. Universele iPad-houder daar weer op en gaan met die eh.. tablet!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Is je dak beveiligd tegen opensnijden?
Die hoes verraad mogelijke dieven waarde

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:54
Als hij regelmatig verwijderbaar moet zijn, is klittenband vastlijmen op beide voorwerpen dan niet een idee?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• franssie

franssie

Save the albatross

JME schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 15:47:
Brodit bestaat nog steeds en maakt ook voor nieuwe auto’s nog specifieke proclips. Universele iPad-houder daar weer op en gaan met die eh.. tablet!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ntdfJgZmVLxWgWAaMVXVh08IBFE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mv1fomkvbCRfBnItGqL5gHZo.png?f=fotoalbum_large

lijkt mij de beste oplossing

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:05

Croga

The Unreasonable Man

Leuk AI plaatje maar de verhoudingen lijken nergens op..... Dit is grofweg de hoogte van een telefoon, zeker niet van een iPad.

• franssie

franssie

Save the albatross

Croga schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 16:19:
[...]

Leuk AI plaatje maar de verhoudingen lijken nergens op..... Dit is grofweg de hoogte van een telefoon, zeker niet van een iPad.
ipad mini volgens TS :+

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:05

Croga

The Unreasonable Man

Die zijn nogsteeds significant groter dan wat er op dat plaatje staat. Om nog maar te zwijgen over de verhoudingen hoogte/breedte die niet kloppen.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Croga schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 17:54:
[...]

Die zijn nogsteeds significant groter dan wat er op dat plaatje staat. Om nog maar te zwijgen over de verhoudingen hoogte/breedte die niet kloppen.
Wat werkelijk geen klap uitmaakt als het om de bevestigingsmethode gaat.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• franssie

franssie

Save the albatross

Croga schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 17:54:
[...]

Ik zal het even toelichten.
Het was een grapje op de opmerking
en gaan met die eh.. tablet!
Je kent de uitdrukking "gaan met die banaan" denk ik wel.

En ja ik denk dat een Brodit houder de beste en veiligste oplossing is - nu dat merk nog blijkt te bestaan. Waarom? Omdat dat merk wel zal nadenken over een veilige plaatsing etc.

Maar wat zou jij doen als je TS was?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@hendrik1947 Kun je niet iets met een QuadLock systeem doen? Mocht er voor de betreffende iPad geen hoes zijn dan kun je altijd nog de QuadLock adapter gebruiken die met goede tape op de iPad zit. Werkt hier prima op een tablet die zowel aan de koelkast hangt voor Home Assistant als in de auto op de achterbank als videoscherm (voor op vakantie). Waarbij in beide situaties de tablet met een adapter aan een houder wordt gedraaid.

[ Voor 3% gewijzigd door sypie op 13-02-2026 22:39 ]

Pagina: 1