Onstabiele verbinding/transferspeed W11-android box-ext HDD

Pagina: 1
Acties:

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:12
Beste tweakers

Ik ben al een tijdje een nieuwe en happy eigenaar van een ugoos am6b+ android box (met coreelec) mediaplayer, aangesloten op thuis LAN netwerk. Voorheen gebruikte deze android box een Synology NAS als bron voor content, maar deze NAS ga ik verkopen (diende alleen als opslag uiteindelijk).

Nu heb ik een externe hdd op de usb3.0 poort van de mediaplayer aangesloten en kan de content prima openen/afspelen, echt total geen problem daar :)

Mijn eureka moment was wanneer ik de android box aan de praat had en de externe hdd werdt aangesloten ik tot mijn verbazing de schijf makkelijk kon bereiken (simpel via windows 11- file explorer/network/coreelec) met een transferspeed van pc > android box; +120MB/s, die snelheid haalde de 10 jaar oude synology niet eens.
Dat was poging 1 en daarna meteen besloten om een externe hdd te halen en alles over te zetten. Synology data is overgezet en leeg en nu heb ik de externe hdd aangesloten op de android box

Maar nu probeer ik van een windows 11 pc (ethernet) bestanden over te zetten via LAN naar de op de mediaplayer aangesloten externe usb3.0 hdd, maar dat gaat niet van het leien dakje.
Ik ben ook niet zo heel bekend in dit gebied, behalve dan toen der tijd het aansluiten en werken met de NAS.

De android box is bereikbaar met W11 - file explorer\netwerk\coreelec ook de externe hdd is bereikbaar en wanneer de bestanden "wel" worden overgezet (PC>BOX>ext hdd) dan is dat met een snelheid van minimaal 20KB/s en max +120MB/s!!
(1 keer, de 1e keer, een complete max speed transfer meegemaakt van +120MB/s).
Maar gemiddeld, wanneer het een uiteindelijk een stabiele verbinding heeft, dan is de transferspeed zo'n 56-63MB/s.
Maar de speed kan ook gigantisch fluctueren tussen de min KB /max MB en de overdracht duurt dan ook erg lang. Wanneer ik een bestand wil verplaatsen blijft het vaak op 0% staan en dan begint het ineens, of transfer is bezig en dan staat een tijdje stil en naar geruime tijd (meerdere minuten) gaat het weer door, ik heb geen idee waar ik het zoeken moet.

Waar ik tegen aanloop/ geprobeerd heb;
Modem (zwarte ziggo smart wifi sagemcom))-Android BOX
verbinding Ethernet en op WIfi geprobeerd, ik dacht wellicht licht het aan de android lan adapter
statisch ip adres 2.4ghz
statisch ip adres ook op 5ghz

in windows
file explorer ip adres gebruikt ipv browse, kan de schijf wel zien maar binnen no time lijkt de verbinding te pauzeren, of iets dergelijks
De schijfen / main folders zijn "gemapt" als netwerk drive/folder
file explorer loopt soms ook vast, maar dat kan ook meer met mijn ongeduldigheid te maken hebben :)

Android box
smb2 minimaal smb3 max
samba enabled (zonder paswoord)
externe schijf share aan

Maar ik weet niet aan welke kant het probleem zit, de pc, modem of aan de android box met coreelec, wanneer de anroid box de oorzaak zou moeten zijn dan zal ik moeten doorschuiven naar een ander forum/topic/website.

Ik hoop dat iemand me een stukje verder kan helpen.