TP-Link 5-Port 2.5G Desktop Switch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• leeuw58
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 13:31
Beste,

In de meterkast wil ik een TP-Link 5-Port 2.5G Desktop Switch with 4-Port PoE++ (unmanaged) aansluiten op de 2.5GbE poort van het Ziggo Sagemcom F3896LG modem.
Op deze switch wil ik aansluiten:
- via CAT6 een camera (Reolink P840 - 5x Zoom - PoE) buiten op het terras
- via CAT6 een TP-Link Deco BE65 in de slaapkamer
- een NAS in de meterkast
- via CAT6 een TP-Link TL-SG108-M2 (unmanaged) in de woonkamer,

Op deze laatste switch (TP-Link TL-SG108-M2) wil ik aansluiten:
- een TP-Link Deco BE65
- een Ziggo next mini
- een Philips TV
- een B&O Stage
- een Beoconnect Core.

Op deze manier zijn alle apparaten bekabeld aangesloten via Ethernet 2.5Gbps.

Mijn vragen zijn:
Mag ik de non-PoE switch (TP-Link TL-SG108-M2) aansluiten op een poort van PoE switch?
Heb ik de snelheid allemaal goed geregeld via Ethernet en wifi?

Alvast bedankt voor uw antwoorden.
Met vriendelijke groeten.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Aansluiten op een standaard POE-switch kun je heden ten dagen zonder problemen doen ja. De poort onderhandelt of het apparaat aan de andere kant stroom nodig heeft, zo niet dan wordt er niet geleverd.

Je gedachten zijn verder juist. Je enige bottlenecks zijn de uplinks van de switches, waardoor je nooit op alle poorten tegelijk met 2,5GbE kunt zenden maar dat is in de praktijk waarschijnlijk geen probleem en vooral een luxe dingetje ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• keranoz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:55

keranoz

/dev/urandom

Hoi,

Ja hoor je kan gewoon non-PoE devices op een PoE poort aansluiten. Via 802.3bt protocol wordt "overlegd" of het aangesloten apparaat PoE kan/wil, zo nee, dan zal je apparaat niet worden gefrituurd :). Het zijn v.z.i.w. alleen bepaalde/oude PoE injectors die niet negotiaten en gewoon spanning erop zetten en dus wel apparaturen slopen.

Qua snelheid. de "uplink" naar de bovenliggende PoE switch is ook 2.5G, dat zal je bottleneck zijn, maargoed, de andere apparaten die je aansluit zullen echt niet continu 2.5G voltrekken, dus ja hoor prima setup.