Mijn vraag
M'n pa heeft een Fujitsu Siemens Esprimo Q558 staan (i5-9400t met UHD630).
Afgelopen maandag op gewerkt, niks aan de hand. Afgesloten, prima.
's Avonds belt m'n pa op; " hij doet het niet" .
Dus ik erheen, pc start op, zie de POST, maar zodra windows 11 start, geen beeld. Niet alleen zwart, gewoon niks. Monitor ziet geen signaal.
Geprobeerd om via systeemherstel terug te gaan, geen resultaat.
Geprobeerd om laatste windowsupdate e.d. te verwijderen, geen resultaat.
Geprobeerd windows installatie te herstellen, geen resultaat.
Uiteindelijk hele ding gewist, windows 11 (laatste iso van microsoft gebruikt) opnieuw geïnstalleerd, ding doet het weer. Maar zodra ik grafische drivers installeer, gaat ie weer op zwart en zie ik niks.
Geprobeerd met de updatetool van Fujitsu Siemens, zelfde resultaat.
Drivers rechtstreeks van intel site gedownload en geïnstalleerd, zelfde resultaat.
Als ik in de veilige modus de grafische drivers verwijder, dan krijg ik weer beeld, maar dan in lage resolutie en die kan ik dan ook niet hoger zetten.
Op de intel site kan ik ook geen oudere drivers vinden. Het enige wat ik zie, is dat deze EOL is.
Enig idee wat ik nog zou kunnen doen?
Ik heb nog een oude iso van Windows 11 (24H2). Zou ik het daarmee eerst moeten proberen?
Hardware probleem uitgesloten met een Ubuntu USB-stick. Daar doet ie het prima mee.
M'n pa heeft een Fujitsu Siemens Esprimo Q558 staan (i5-9400t met UHD630).
Afgelopen maandag op gewerkt, niks aan de hand. Afgesloten, prima.
's Avonds belt m'n pa op; " hij doet het niet" .
Dus ik erheen, pc start op, zie de POST, maar zodra windows 11 start, geen beeld. Niet alleen zwart, gewoon niks. Monitor ziet geen signaal.
Geprobeerd om via systeemherstel terug te gaan, geen resultaat.
Geprobeerd om laatste windowsupdate e.d. te verwijderen, geen resultaat.
Geprobeerd windows installatie te herstellen, geen resultaat.
Uiteindelijk hele ding gewist, windows 11 (laatste iso van microsoft gebruikt) opnieuw geïnstalleerd, ding doet het weer. Maar zodra ik grafische drivers installeer, gaat ie weer op zwart en zie ik niks.
Geprobeerd met de updatetool van Fujitsu Siemens, zelfde resultaat.
Drivers rechtstreeks van intel site gedownload en geïnstalleerd, zelfde resultaat.
Als ik in de veilige modus de grafische drivers verwijder, dan krijg ik weer beeld, maar dan in lage resolutie en die kan ik dan ook niet hoger zetten.
Op de intel site kan ik ook geen oudere drivers vinden. Het enige wat ik zie, is dat deze EOL is.
Enig idee wat ik nog zou kunnen doen?
Ik heb nog een oude iso van Windows 11 (24H2). Zou ik het daarmee eerst moeten proberen?
Hardware probleem uitgesloten met een Ubuntu USB-stick. Daar doet ie het prima mee.
[ Voor 3% gewijzigd door waztone op 12-02-2026 17:02 ]
All is fair in God of War