Odido waarschuwt voor datalek: klantgegevens buitgemaakt…

Pagina: 1
Acties:

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:54
Artikel: nieuws: Odido waarschuwt voor datalek: klantgegevens buitgemaakt bij cyberaanval
Auteur: @AverageNL

Bij mij staat dit in de mail:
Om welke informatie gaat het? Onderzoek tot nu toe laat zien dat de gelekte informatie mogelijk het volgende bevat:

Je volledige naam Je klantnummer Je adres en woonplaats Je telefoonnummer Je e-mailadres Je IBAN (rekeningnummer) Je geboortedatum Wat niet is gelekt:

Identificatiegegevens: nummer en geldigheid van je paspoort of rijbewijs Je wachtwoord van ‘Mijn Odido’ Je belgegevens – gegevens over wie je hebt gebeld of wanneer Je locatiegegevens – waar je was Je factuurgegevens Scans van identiteitsbewijzen

Het ID bewijs nummer zou dus niet gelekt zijn.

Vette shit!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:54

AverageNL

Redacteur
@R.E. Dank! Mogelijk bij jou dan niet, maar op de website van Odido staat dat ID-gegevens 'mogelijk' wel zijn gelekt (onder het kopje 'Om welke informatie gaat het?' :)

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 15-02 16:20
R.E. schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:20:
Artikel: nieuws: Odido waarschuwt voor datalek: klantgegevens buitgemaakt bij cyberaanval
Auteur: @AverageNL

Bij mij staat dit in de mail:
Om welke informatie gaat het? Onderzoek tot nu toe laat zien dat de gelekte informatie mogelijk het volgende bevat:

Je volledige naam Je klantnummer Je adres en woonplaats Je telefoonnummer Je e-mailadres Je IBAN (rekeningnummer) Je geboortedatum Wat niet is gelekt:

Identificatiegegevens: nummer en geldigheid van je paspoort of rijbewijs Je wachtwoord van ‘Mijn Odido’ Je belgegevens – gegevens over wie je hebt gebeld of wanneer Je locatiegegevens – waar je was Je factuurgegevens Scans van identiteitsbewijzen

Het ID bewijs nummer zou dus niet gelekt zijn.
Bij mij is dat ook onderdeel van het lek, helaas.

• jdh009
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:24

jdh009

FP ProMod
@AverageNL
Is dit ngo iets om toe te voegen?
Odido is getroffen door een grote cyberaanval. Criminelen hadden daardoor toegang tot een bestand met klantgegevens van mogelijk 6,2 miljoen mensen, zegt een woordvoerder van Odido tegen de NOS.
Bron": https://nos.nl/artikel/26...-in-handen-van-criminelen

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Zeker! Ik heb nét (een minuut geleden) die info en een linkje toegevoegd :) bedankt!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
AverageNL schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:34:
[...]

Zeker! Ik heb nét (een minuut geleden) die info en een linkje toegevoegd :) bedankt!
Bedankt! Moet het dan niet volgens woordvoerder van Odido tegen de NOS volgens de NOS of iets dergelijks zijn? Nu lijkt het puur door de NOS 'bedacht' te zijn terwijl zij het hebben van de woordvoerder van die partij.

[ Voor 15% gewijzigd door jdh009 op 12-02-2026 13:37 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
jdh009 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:35:
[...]

Bedankt! Moet het dan niet volgens woordvoerder van Odido tegen de NOS volgens de NOS of iets dergelijks zijn? Nu lijkt het puur door de NOS 'bedacht' te zijn terwijl zij het hebben van de woordvoerder van die partij.
Goed punt! Staat een beetje gek inderdaad, heb ik ook aangepast. Thanks :)

• jdh009

jdh009

FP ProMod
AverageNL schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 13:38:
[...]

Goed punt! Staat een beetje gek inderdaad, heb ik ook aangepast. Thanks :)
Ik zag trouwens ook op Nu.nl het volgende:
"De hackers hebben Odido zelf laten weten dat ze de miljoenen gegevens in handen hebben, laat de woordvoerder weten."

Pagina: 1