Eufy Wifi Chime werkt niet goed in ecosysteem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
We maken hier al tijden gebruik van Eufy-apparatuur, waaronder camera's, deurbellen en een Homebase 3.

Momenteel zijn daarvan aangesloten: enkele Eufycam E330, Homebase 3 (S380) en een enkele T8210C-deurbel. Nu wilden we er nog een tweede deurbel bij en die is inmiddels een tijd geleden aangeschaft.

Eufy S220's

Dat is exact hetzelfde model als de eerste, een T8210C. Aansluiten daarvan doen we later, dus die ligt gewoon nagenoeg ongebruikt in de doos. In datzelfde pakket zat ook een Eufy WiFi Chime, modelnummer T8020. Dat is tevens een wifi-repeater als ik Google moet geloven en is dus net weer anders dan een bekende T8023.

Nu krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar om die T8020 een geluid te laten weergeven als de bel wordt ingedrukt en ik begrijp gewoonweg niet waarom. Apparaat kan worden ingesteld, is te zien in de Eufy-app als losse hardware (net zoals de homebase, videodeurbel of camera) en dan houdt het op. Via de instellingen van de videodeurbel zie ik 'm niet verschijnen bij de instelling 'Deurbelontvanger', dus ik kan ook geen notificatie- toon aanpassen als er aangebeld wordt of het volume daarvan. Bij de Homebase kan dat bijvoorbeeld wel.

Ik heb ook een Eufy Chime, modelnummer T8023, kunnen lenen om aan te sluiten in het systeem. Die werkt na installatie eigenlijk instant, daarvan kan de notificatietoon worden aangepast en werkt dus zoals ik wens...

Nu is simpelweg m'n vraag of iemand een idee heeft waarom die T8020-chime niet werkt zoals ik wil? Mis ik iets, is iets niet compatible met elkaar, zie ik iets over het hoofd? Het moet simpel zijn, maar ik kom er niet uit.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit