Consumentenwaarschuwing – mijn ervaring met Bedrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 828 views

Onderwerpen

Vraag

• Flydijk
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12-02 05:46
⚠️ Consumentenwaarschuwing – mijn ervaring met een stoomcabine van snip
Op 22 november 2022 heb ik een Modera 1 Persoons Stoomcabine | 100x100 cm | Zwart glas | Schuifdeur | Kwartrond aangeschaft bij Maxaro.
Vanaf de eerste dag van ingebruikname heb ik problemen ervaren.
Wat volgde was geen incidentele storing, maar een reeks van terugkerende gebreken en defecten. In de afgelopen periode zijn onder andere de volgende onderdelen vervangen of hebben aantoonbare problemen vertoond:
* Defecte stoommond
* Te korte profielrubbers waardoor stoom ontsnapt (cabine wordt niet goed warm en er ontstond bij mij een onveilige situatie in combinatie met elektra in de badkamer)
* 3x vervanging van de stoomgenerator
* Magneetklep met lekkage
* Kromme glazen achterplaat
* Douchebak met onjuist gemonteerd profiel
* Situaties waarbij zeer hete stoom onverwacht uit de stoommond kwam, met brandwonden tot gevolg
* Slecht passende of loslatende plastic afdekdelen
Ondanks meerdere reparaties bleven problemen zich herhalen. Daarnaast is er lekkage ontstaan die heeft geleid tot extra schade en overlast in mijn woning.
Inmiddels ben ik ruim 3 jaar verder sinds aankoop. De stoomcabine functioneert inmiddels al ruim 1 jaar helemaal niet meer. Een duurzame oplossing is tot op heden uitgebleven.
Voor mij is dit geen product gebleken waarop ik kan vertrouwen. De situatie heeft ertoe geleid dat er een juridische procedure loopt.
Ik deel dit om andere consumenten te informeren. Overweeg zorgvuldig of u dit risico wilt nemen bij een aankoop in deze prijsklasse.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ck9BjLVSAQOkbX0Q6LDte_2khj8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/aWilTQFgvh7XVS8ReA1zm9jJ.jpg?f=user_large

snip

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhooftDOCZWVc8bpxM7a0ptXQ2w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kQuEmM8ra0QY6PAqQ7Hro3pJ.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 12-02-2026 07:54 ]

Alle reacties

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:15
Maak de persoon in foto 2 even onherkenbaar, lijkt een kind te zijn?

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:59
gielie schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 07:30:
Maak de persoon in foto 2 even onherkenbaar, lijkt een kind te zijn?
Denk eerder een dame met een badmuts

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Wat een zeurverhaal, wij hebben zelf ook een stoomcabine, 2-persoons en zo te zien een nog wat hogere prijsklasse, maar bij ons ontsnapt er ook stoom en sluiten delen niet perfect op elkaar aan. Wat had je precies verwacht voor een cabine van een paar duizend euro, het is geen Cleopatra natuurlijk, je zit gewoon aan de onderkant van de markt met een huismerk oplossing.

Vervelend dat een stoomgenerator meermaals stuk gaat, maar om hier nou een account voor aan te maken op een tech-site?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:een review/rant/waarschuwing plaatsen is niet de bedoeling van dit forum. Deze gaat dus dicht

Dit topic is gesloten.