Remeha Confida combineren retour vloerverwarming en boiler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jarnob
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:49
Ik heb een Remeha Confida warmtepomp met parallelvat en vloerverwarming laten plaatsen. Daarnaast nog een 300l boilervat voor warm water
Het waren 2 gescheiden systemen :
1-vloerverwarming
2-warm tapwater via dat indirect gestookte boilervat

Nu blijkt de retour van het boilervat lek te zijn (ik bespaar jullie de details)
Er wordt voorgesteld om als retour voor het boilervat deze aan te sluiten op de retour van een van de verdelers van de vloerverwarming op een van de verdiepingen.

Kan dat/werkt dat/moet ik dan ergens rekening mee houden?
...

...
Ik kan er niet zoveel over vinden. In de basis lijkt het erop dat je retour circuits van boiler en vloerverwarming mag combineren maar dat bij het opstoken van het tapwater dit er toe leidt dat het gecombineerde retour water van de boiler/vloerverwarming dan best wel warm kan zijn. Ik heb echter geen idee of dat tot problemen leidt
...

Alle reacties

• Tomexergie
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01:28
jarnob schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 21:40:
Ik heb een Remeha Confida warmtepomp met parallelvat en vloerverwarming laten plaatsen. Daarnaast nog een 300l boilervat voor warm water
Het waren 2 gescheiden systemen :
1-vloerverwarming
2-warm tapwater via dat indirect gestookte boilervat

Nu blijkt de retour van het boilervat lek te zijn (ik bespaar jullie de details)
Er wordt voorgesteld om als retour voor het boilervat deze aan te sluiten op de retour van een van de verdelers van de vloerverwarming op een van de verdiepingen.

Kan dat/werkt dat/moet ik dan ergens rekening mee houden?
...

...
Ik kan er niet zoveel over vinden. In de basis lijkt het erop dat je retour circuits van boiler en vloerverwarming mag combineren maar dat bij het opstoken van het tapwater dit er toe leidt dat het gecombineerde retour water van de boiler/vloerverwarming dan best wel warm kan zijn. Ik heb echter geen idee of dat tot problemen leidt
...
Ik wil ook een Confida 9kW plaatsen ter vervanging van mijn Elga warmtepomp.
Je bent een van de eerste met een confida. Wat is jouw ervaring tot nu toe? Is de buitenunit echt zo stil?
Kun je de energie goed uitlezen b.v. de COP? Kan het installatie bedrijf al goed omgaan met de Confida?