Wasmachine gat in manchet, rubber/brand geur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dh911
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 22:23
Hoi, ik heb een indesit wasmachine en net toen de was klaar was stonk het heel erg naar verbrand rubber en toen ik ging kijken zag ik een soort gat in de deurmanchet. Enig ider waar dit door kan komen? Volstaat hrt vervsngen van de manchet of heb ik hier echt een monteur bij nodig om te kijken of er een achterliggend probleem is? Ik hoor het graagAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RIsT1wvG5KCZG9lEzSlL5OXY9q0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D0iarffA8RGK62kDgeWg78ef.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eql39dVJ3k_bZxJihuhHrF-GGCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/352IvtgTJ27Vs0goW04qNd7H.jpg?f=fotoalbum_large
...

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:03

g0tanks

Moderator CSA
Het kan ook zijn dat de rubberen aandrijfriem, die de motor verbindt met de agitator, is gaan slijten. Hoe oud is de wasmachine en had je een hele grote lading?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• basjuuhhh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05:49
Wij hebben een LG, maar daar zit origineel een gat in op die plek.... Weet je zeker dat dat gat er niet hoort te zitten?
Op die plek bedoel ik mee onderin de opening van de wasmachine deur.

[ Voor 22% gewijzigd door basjuuhhh op 11-02-2026 19:34 ]

• Dh911
g0tanks schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:29:
Het kan ook zijn dat de rubberen aandrijfriem, die de motor verbindt met de agitator, is gaan slijten. Hoe oud is de wasmachine en had je een hele grote lading?
Het is een indesit wasmachine van +-7 jaar oud. Ik heb geen verstand met wasmachine's maar ben wel technisch, is de aandrijfriem de grote zwarte aan de achterzijde van de wasmachine? De lading die erin zat was niet propvol maar net zoals altijd eigenlijk. Als ik op internet kijk zie ik dat de manchet meestal echt volledig slijt of scheurt maar niet zo'n soort klein gaatje achterlaat zoals dit. Er zit niks tussen de manchetknop en de trommel dat heb ik nagekeken.

• Dh911
basjuuhhh schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:33:
Wij hebben een LG, maar daar zit origineel een gat in op die plek.... Weet je zeker dat dat gat er niet hoort te zitten?
Nee is geen glad gat zegmaar, en ik zie behoorlijk wat losse rubberen deeltjes liggen die verhit lijken te zijn geweest en een enorme verbrande rubbergeur, ook in het kleding

• Dh911
Dit zijn allemaal rubberen deeltjes en het stinkt ook op die plek. Hij lijkt meer van de achterkant te zijn gesleten. Als ik de trommel met de hand ronddraai dan lijkt het op een steentje dat ratelt als hij volledige draai heeft gemaakt en als hij draait dan hoor ik m niet echt vastlopen maar je hoort wel een "draai" geluid alsof er iets heeeel licht tegenaanzit. Als ik hem een volle draai geef met me hand met kracht dan draait hij max 2x a 3x rond .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ru6dddzX1g99PaFCly1tlassgs0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GqEgExDT3F82c9NipNA1oeVX.jpg?f=fotoalbum_large

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dh911 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:33:
Het is een indesit wasmachine van +-7 jaar oud.
Die is versleten (lagers) en aan het eind van zijn verwachte levensduur.
Een nieuwe kopen is voordeliger dan repareren.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:18
Heb ik ook gehad, waarschijnlijk versleten lagers inderdaad waardoor de trommel is gaan hangen in t rubber.

Lekker nieuwe halen! (Die waarschijnlijk ook stiller gaat zijn :) )
Pagina: 1