WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Vraag
Alle reacties
Wat mis je nog aan Claude dan? Als je een Pro abonnement hebt krijg je ook Claude Code en Claude Cowork.Bravertal schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:02:
Ik ervaar dat de gratis versies beperkingen hebben vandaar dat ik een abonnement wil. Ik vind Claude ai prima werken dus die wil ik sowieso hebben. Een abonnement hierop kost €22. Bij genoemde platformen (je krijgt meerdere AI') betaal je 10 dollar (Chatllm) of 20 dollar (Poe).
Ik kan maar weinig recente ervaringen vinden, hebben jullie die?
Dat snap ik maar de door mij genoemde platforms krijg je meer en kan ik mij beter ontwikkelen (denk ik) maar ik mis recente ervaringen, misschien gewoon maar een maand abonnementje nemen.Barryvdh schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 09:09:
[...]
Wat mis je nog aan Claude dan? Als je een Pro abonnement hebt krijg je ook Claude Code en Claude Cowork.
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Want als je AI wilt gebruiken als hulpmiddel voor die gebieden dan is het wel handig dat je een meer dan gemiddelde kennis daarover hebt. AI maakt namelijk nogal wat fouten en die moet je er wel uit kunnen halen. Voor sommige vakgebieden is zelfs nauwelijks of weinig trainingsdata beschikbaar en dan krijg je van de beruchte AI hallucinaties in het antwoord. Dan lijkt het (met onvoldoende kennis) allemaal pi in orde, maar het klopt voor geen meter.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Op dit moment maakt NotebookLM (Google Gemini) best strakke presentatieslides (helaas wel in PDF) op basis van je eigen gegeven bronnen. Wel even een duidelijke en aangepaste prompt geven hoe jij het wil (je kunt ook een stijl erin prompten, zoals een bepaalde huisstijl als die publiek bekend is). Het mooie van het toevoegen van je eigen bronnen is dat je weinig hallucinaties krijgt, omdat het zich letterlijk baseert op de toegevoegde bronnen (en niet op de hele "wereld"). Er staat ook ergens op de roadmap dat het ook als google sheets bewerkt kan gaan worden, dat zou wel een mooie stap zijn. Ook al betaal je, zitten er nog steeds limieten aan qua hoeveel je kunt genereren (of je moet een heel luxe abonnement nemen).
Qua abonnementen kun je kiezen om iets te pakken bij de grote spelers die de modellen zelf maken (antrophic, openai, google, ...) of juist een andere dienst waarbij je modellen kan kiezen. In het eerste geval; ze ontlopen elkaar niet zoveel en het ene moment loopt de ene voor en dan weer de ander. Bij de laatste ben je flexibel, maar loop je ook snel tegen limieten aan qua hoeveelheid tokens.
[ Voor 12% gewijzigd door Reynouts op 12-02-2026 17:17 ]
Het lijkt mij interessant om er een beetje mee te spelen.
Ik sluit mij hierbij aan. Claude is op dit moment behoorlijk compleet, zeker wanneer je gebruik maakt van Claude Code en Claude Cowork.Barryvdh schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 09:09:
[...]
Wat mis je nog aan Claude dan? Als je een Pro abonnement hebt krijg je ook Claude Code en Claude Cowork.
Codex van OpenAI bevalt mij daarnaast ook prima en heeft als bonus dat het ook afbeeldingen kan genereren.
Mijn algemene ervaring met AI is dat er momenteel geen one-stop-shop oplossing is en je toch echt bij diverse leveranciers de diensten af moet nemen.
[ Voor 90% gewijzigd door MueR op 02-03-2026 12:29 ]