• Acousticplayer
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 12-02 09:50
Hallo iedereen,

Mijn pc is laatst gecrashed toen ik er per ongeluk met mijn knie tegen aan stootte. Hij maakte een stuk kabaal. Ik heb hem toen uit gedaan en sinds dien gaat hij niet meer goed aan. Het lampje brand wel, de ventilatoren draaien allemaal maar hij gaat niet aan.

Ik heb er zelf 0 verstand van dus ik durf ook niet zomaar ergens aan te zitten. Misschien zit er iets los ofzo? Maar ik weet zelf niet eens wat voor kabel waar in moet 😅 heb deze pc een paar jaar geleden van mijn broer gekregen, hij heeft toen alles ingebouwd dus hij was al klaar voor gebruik.

Hopelijk heeft iemand hier een idee/tips wat het zou kunnen zijn? Een duidelijke uitleg zou mooi zijn, nogmaals ik heb geen ervaring met dit soort dingen.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:04
Zonder te weten uit welke onderdelen jouw PC bestaat is het lastig bepalen wat de oorzaak kan zijn.
Ik gok op een harde schijf die op het moment van de stoot met schrijf/lees acties bezig was en daardoor intern beschadigd. Maar dan moet het wel een behoorlijke klap zijn geweest.
Een kabel die los is gaan zitten kan ook nog; PC afkoppelen van het lichtnet, zijpaneel openmaken en alle kabels even uit en in (dezelfde) stekker steken. Videokaart ook even nakijken of deze nog goed in het slot zit.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Acousticplayer
Yaksa schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 18:40:
Zonder te weten uit welke onderdelen jouw PC bestaat is het lastig bepalen wat de oorzaak kan zijn.
Ik gok op een harde schijf die op het moment van de stoot met schrijf/lees acties bezig was en daardoor intern beschadigd. Maar dan moet het wel een behoorlijke klap zijn geweest.
Een kabel die los is gaan zitten kan ook nog; PC afkoppelen van het lichtnet, zijpaneel openmaken en alle kabels even uit en in (dezelfde) stekker steken. Videokaart ook even nakijken of deze nog goed in het slot zit.
Ik kan helaas niet meer vinden wat er allemaal precies in zit, ik zou mijn broers eens kunnen vragen. Niet zo handig bedenk ik me nu 😅

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:56
kan ook gewoon zijn dat er een kabeltje los is geschoten, of dat er iets verbogen is als je hard stoot. (tot en met videokaart die omgebogen is in socket doordat pc van bureau is gedonderd - been there :) )

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:37
Je kunt toch op zijn minst het zijpaneel er afhalen en even kijken of je duidelijk iets los ziet zitten, en hier wat foto's plaatsen.

Maar klinkt alsof je broer wel weet hoe een pc werkt, dus wellicht is dat de kortste route.

• Acousticplayer
KnoxNL schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 19:05:
Je kunt toch op zijn minst het zijpaneel er afhalen en even kijken of je duidelijk iets los ziet zitten, en hier wat foto's plaatsen.

Maar klinkt alsof je broer wel weet hoe een pc werkt, dus wellicht is dat de kortste route.
Ik heb net een paar kabels opnieuw erin gedaan, ik heb een paar losse kabels gevonden maar vooral deze leek mij heel erg op te vallen. Ik probeer een foto te oploaden maar dit lijkt niet te lukken, ik zal even onderzoeken om wat voor kabel dit gaat. Misschien dat het straks wel lukt een foto te uploaden.

En van mijn broer krijg ik geen reactie meer dus dat word hem niet meer denk ik helaas. En misschien is het wel goed dat ik er zelf ook iets over leer, voor als ik ooit wel onderdelen wil vervangen in de toekomst (als ik dit onder de knie krijg tenminste).

• Acousticplayer
Ik heb even gekeken en kwam erachter dat deze kabel voor een harde schijf is. Ik zie alleen dat er 2 van deze zijn alleen hier zitten allebei kabels in die naar het moederbord gaan. Het lijkt er dus op dat deze losse kabel gewoon een reserve kabel is ofzo? Ik zou het anders niet weten tenminste..

• Acousticplayer
Nou het is gelukt hoor! Ik weet niet wat ik gedaan heb (iets goeds blijkbaar). Heb alle kabels er goed in gedaan, er leek wel eentje een klein beetje los te zitten dus dit zal het geweest zijn denk ik. Had zelf niet verwacht dat het zo snel opgelost zou zijn, normaal krijg ik dit soort dingen nooit voor elkaar namelijk haha.

Iedereen bedankt voor de tips!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:56
En anders volgende keer gewoon locatie erbij posten en belofte voor iets lekkers :) Zijn vast wel tweakers die in buurt wonen en even mee kunnen kijken volgende keer.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:37
Acousticplayer schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 09:50:
Nou het is gelukt hoor! Ik weet niet wat ik gedaan heb (iets goeds blijkbaar). Heb alle kabels er goed in gedaan, er leek wel eentje een klein beetje los te zitten dus dit zal het geweest zijn denk ik. Had zelf niet verwacht dat het zo snel opgelost zou zijn, normaal krijg ik dit soort dingen nooit voor elkaar namelijk haha.

Iedereen bedankt voor de tips!
Goed gedaan, zo zie je maar weer, niet te bang zijn! :)
Pagina: 1