Instagram verwijderen: De absolute onmogelijkheid

Pagina: 1
Acties:

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:51
Naar aanleiding van review: Het tijdperk van verslavende sociale media loopt op zijn einde & de toch al wel bekende kwaadaardigheden van social media, ben ik vol goede moed begonnen om mijn instagram te verwijderen, maar.....

Het is absoluut onmogelijk gemaakt.

Om mijn instagram account te verwijderen, moet ik mijn wachtwoord weten. Die weet ik niet (meer).
Wachtwoord resetten geeft een error, wanneer ik vanuit het account center op "Change password" en dan "Forgot your password?"klik: "Something went wrong. Try changing your settings later" (verschillende devices, browsers, internetverbindingen en apps geprobeerd)

Okay. Dan maar compleet uitloggen en via de inlogpagina resetten:
"Cannot connect to your e-mail address, try a different method" (mijn email adres staat prima goed in het account center van Meta)
Telefoonnummer: Inloggen met verificatiecode(per sms of whatsapp): gaat prima. Dan ben ik dus weer ingelogd. Maar ik wil resetten.
Password reset via telefoonnummer: bericht komt niet aan, geen sms danwel whatsapp.

De help pagina's en AI chatbot sturen je ook in een vicieuze cirkel naar diezelfde resetmogelijkheden die dus niet werken. Contact met een daadwerkelijk persoon lijkt niet te bestaan.

Dus, nu wat? Hoe kom ik van mijn account af, en waar kunnen dit soort klachten afgehandeld worden? Het is moeilijk om niet te denken dat deze ontmoedigingstactiek niet opzettelijk is.

Wie heeft er eerder met dit bijltje gehakt en weet wellicht de oplossing.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Waar probeer je je wachtwoord te resetten? Want als ik dat via deze link doe, en mijn Instagram gebruikersnaam daar invul (telefoonnummer of mail moet ook werken), dan krijg ik direct een e-mail, met daarin een link om in te loggen zónder wachtwoord.

Krijg je op die link (ook) een error? Zo ja, wat is dan precies de error (screenshot het als het even kan).

The devil is in the details.

• XelaRetak
Hahn schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:57:
Waar probeer je je wachtwoord te resetten? Want als ik dat via deze link doe, en mijn Instagram gebruikersnaam daar invul (telefoonnummer of mail moet ook werken), dan krijg ik direct een e-mail, met daarin een link om in te loggen zónder wachtwoord.

Krijg je op die link (ook) een error? Zo ja, wat is dan precies de error (screenshot het als het even kan).
Ik krijg dan de melding, in de instagram website: Cannot connect to your e-mail address. (in een soort popup, die na een paar seconden weer verdwijnt). Da's een gekke foutmelding, want als ik een onbekend/fout email adres invoer, krijg ik een andere error, namelijk "no account found". Instagram kent mijn email adres dus wel...

Doe ik het via een andere route, namelijk in het account center, dan krijg ik deze error:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0faA3gwLXGCZllOqPxCGQ_F80iA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yjspMN5E9NsUQqX8KlNhkhhx.png?f=user_large

De optie om het via telefoonnummer te doen geeft aan dat het smsje verzonden is, maar hij komt nooit aan.

maw, welk kanaal ik ook kies, ik kom dus nooit tot het punt dat er uberhaupt een link is om op te klikken.

[ Voor 4% gewijzigd door XelaRetak op 11-02-2026 14:13 ]

• 00.0
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 27-02 15:40
En als je gewoon het account laat bestaan maar de inhoud verwijderd?

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:24
00.0 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:29:
Of gewoon de app weggooit en er nooit meer naar kijkt.

• Hahn
  • Nu online
00.0 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:29:
Hoe wil je de inhoud verwijderen als je je account niet inkomt? TS is wachtwoord vergeten en kan die niet resetten.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:51

The Zep Man

🏴‍☠️

Hahn schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:13:
Hoe wil je de inhoud verwijderen als je je account niet inkomt?
AVG-verzoek.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

XelaRetak schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 14:12:
[...]

Ik krijg dan de melding, in de instagram website: Cannot connect to your e-mail address. (in een soort popup, die na een paar seconden weer verdwijnt). Da's een gekke foutmelding, want als ik een onbekend/fout email adres invoer, krijg ik een andere error, namelijk "no account found". Instagram kent mijn email adres dus wel...

Doe ik het via een andere route, namelijk in het account center, dan krijg ik deze error:
[Afbeelding]

De optie om het via telefoonnummer te doen geeft aan dat het smsje verzonden is, maar hij komt nooit aan.

maw, welk kanaal ik ook kies, ik kom dus nooit tot het punt dat er uberhaupt een link is om op te klikken.
Heb je geen browser extensies aanstaan? In mijn ervaring breken die Meta websites.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

• XelaRetak
Hahn schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:13:
[...]

Hoe wil je de inhoud verwijderen als je je account niet inkomt? TS is wachtwoord vergeten en kan die niet resetten.
Ik kan prima in het account. Instagram laat je inloggen via FB, via een sms code, een email code. Alles werkt behalve pw reset.

En wat heb je nodig om je account te verwijderen? Je wachtwoord die je dus verder nooit nodig hebt.

• XelaRetak
Mog schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:20:
[...]

Heb je geen browser extensies aanstaan? In mijn ervaring breken die Meta websites.
Nee, verschillende devices incl Insta's eigen Android en Apple apps getest.

• XelaRetak
Die stuurt je gewoon een autoreply terug naar de Meta help afdeling.

• XelaRetak
Inmiddels alle contactmethoden en account-links uit het account verwijderd en alleen het tel nummer. Weer toegevoegd. Nu even wachten en hopen...

• Hahn
  • Nu online
XelaRetak schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:34:
[...]

Ik kan prima in het account. Instagram laat je inloggen via FB, via een sms code, een email code. Alles werkt behalve pw reset.

En wat heb je nodig om je account te verwijderen? Je wachtwoord die je dus verder nooit nodig hebt.
Ah, het werd me uit je startpost niet duidelijk dat je wel in Instagram kon komen.

Maar als je er wel in kan komen, dan kan je proberen of een ander e-mailadres invullen iets doet. Ik geef het niet veel kans, maar aangezien er expliciet staat dat er geen verbinding met je e-mailadres gemaakt kan worden, lijkt me dat het proberen waard.

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:51

The Zep Man

🏴‍☠️

XelaRetak schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:36:
Die stuurt je gewoon een autoreply terug naar de Meta help afdeling.
Er zijn meer manieren om een AVG-verzoek te schrijven. Gek genoeg is in min ervaring de meest effectieve manier een aangetekende brief. Die kunnen ze niet negeren dankzij de ontvangstbevestiging, en het is een geldig pad voor een AVG-verzoek (zeker als je niet meer kan inloggen/de helpdesk niet thuisgeeft).

[ Voor 3% gewijzigd door The Zep Man op 11-02-2026 15:41 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:37
Hahn schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:37:
Maar als je er wel in kan komen, dan kan je proberen of een ander e-mailadres invullen iets doet. Ik geef het niet veel kans, maar aangezien er expliciet staat dat er geen verbinding met je e-mailadres gemaakt kan worden, lijkt me dat het proberen waard.
Dat inderdaad. Heb je een heel exotisch mailadres, of een eigen mailserver met wat spam-opties?
Ik zou inderdaad eens je mailadres wijzigen naar iets standaards (gmail, hotmail, je provider mailadres...) en daarna wachtwoord reset doen.

• XelaRetak
Hahn schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:37:
[...]

Ah, het werd me uit je startpost niet duidelijk dat je wel in Instagram kon komen.

Ook dat ging niet, er was echt iets goed mis in de back-end van mijn account denk ik. Email verwijderen ging prima, ik kon er daarna geen meer toevoegen. Er gebeurde simpelweg niets nadat ik het mailadres had ingetikt en door wilde, weer op meerdere apparaten.

Uiteindelijk ging het telefoonnummer vervangen wel goed, en na zo'n 25 pogingen ontving ik een sms toen ik een oudd iPhone gebruikte om de reset link aan te vragen.

Inmiddels is het account dan ook verwijderd. Wat een frustratie!

• XelaRetak
vanaalten schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:58:
[...]

Dat inderdaad. Heb je een heel exotisch mailadres, of een eigen mailserver met wat spam-opties?
Ik zou inderdaad eens je mailadres wijzigen naar iets standaards (gmail, hotmail, je provider mailadres...) en daarna wachtwoord reset doen.
Is/was gewoon een @outlook.com adres. Overigens heeft het met spam niets te maken want Meta weigerde de resetlink te versturen.
Pagina: 1