Krijg Sonoff RF Bridge (v2.2) niet geflasht met Tasmota

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 08:24
Mijn vraag
Het lukt mij niet om mijn Sonoff RF Bridge (v2.2) te flashen met Tasmota.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb verschillende handleidingen gebruikt en een USB naar TTL adapter besteld (deze om precies te zijn) maar ik krijg hem gewoon niet geflasht.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niets, meerder dingen geprobeerd, aanzetten met knop ingedrukt, na een tijdje loslaten, of helemaal niet. losse batterijen gebruikt als 3,3v power maar ook dat werkt niet. Ik heb gelezen dat de v2.2 moeilijker te flashen is.

Is er iemand in midden Brabant die het wel gelukt is de v2.2 te flashen en het nog eens voor mij zou willen doen?

Alle reacties

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:48

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Bart© schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 12:50:
Mijn vraag
Het lukt mij niet om mijn Sonoff RF Bridge (v2.2) te flashen met Tasmota.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb verschillende handleidingen gebruikt en een USB naar TTL adapter besteld (deze om precies te zijn) maar ik krijg hem gewoon niet geflasht.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niets, meerder dingen geprobeerd, aanzetten met knop ingedrukt, na een tijdje loslaten, of helemaal niet. losse batterijen gebruikt als 3,3v power maar ook dat werkt niet. Ik heb gelezen dat de v2.2 moeilijker te flashen is.

Is er iemand in midden Brabant die het wel gelukt is de v2.2 te flashen en het nog eens voor mij zou willen doen?
Ik ben met hetzelfde bezig. Heb wel ESPHome erop gekregen, maar dat werkt in Home Assistant toch niet lekker (toevoegen nieuwe devices is ronduit ruk). Dus ik probeer dit nog even, en anders donder ik 'm weg.

Professioneel Heftruck Syndroom

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-03 08:24
Oh, met apparaten toevoegen aan HA heb ik eigenlijk nooit issues.. Met ESPHome erop flashen, zorg je er dan ook voor dat het appraat alleen lokaal gebruikt kan worden? Dat was namelijk mijn doel met Tasmota.

• lukashh
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 29-03 17:09
Heb ik ook geprobeerd, het zal niet zomaar werken.
ZIe dit: https://github.com/arendst/Tasmota/discussions/13283
Het komt erop neer dat de ze de MCU hebben vervangen door een andere type, en dat Tasmota/Portisch (nog) niet geport zijn.

Misschien dat iemand bij Vraag&Aanbod of op marktplaats/vinted nog een RF Bridge v1 heeft staan?

Edit: toch iemand gevonden met een port: https://github.com/mightymos/RF-Bridge-OB38S003

[ Voor 11% gewijzigd door lukashh op 13-03-2026 19:17 ]