(Juridisch advies gevraagd) Defect jonge occassion

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jknevel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:55
Goedemorgen mede-tweakers,
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alle reacties

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Hoor graag jullie mening en advies.
Doorgaans genoeg aan te merken op het advies en handelen van een rechtsbijstand maar nog minder vertrouwen heb ik in LLM voor (rechts)advies. Mijn advies zou dus zijn om te luisteren naar de rechtsbijstand ipv ChatGPT ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:03
Lastig. Vervelend voor beide partijen maar mag wel gezegd worden dat het oogt dat de garage zijn best doet. Ik ben geen monteur maar een auto debuggen kan volgens mij lastig zijn. Ik kan mij een zaak van de rijdende rechter herinneren waar een zeer vriendelijke en competente monteur werd aangeklaagd door een mevrouw omdat hij de turbo niet aan de praat kreeg. Lang verhaal kort, het bleek na een half jaar toch een iets andere versie van de turbo te zijn.

Ik zou het nog even proberen, gezien het andere pad nóg meer moeite kan kosten. Kun je een langdurige leenauto krijgen van de garage zodat zij de tijd kunnen nemen om het helemaal in orde te maken?

• Jknevel
SCIxX schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:51:
Lastig. Vervelend voor beide partijen maar mag wel gezegd worden dat het oogt dat de garage zijn best doet. Ik ben geen monteur maar een auto debuggen kan volgens mij lastig zijn. Ik kan mij een zaak van de rijdende rechter herinneren waar een zeer vriendelijke en competente monteur werd aangeklaagd door een mevrouw omdat hij de turbo niet aan de praat kreeg. Lang verhaal kort, het bleek na een half jaar toch een iets andere versie van de turbo te zijn.

Ik zou het nog even proberen, gezien het andere pad nóg meer moeite kan kosten. Kun je een langdurige leenauto krijgen van de garage zodat zij de tijd kunnen nemen om het helemaal in orde te maken?
Members only:

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je sterk wil staan:
1. Geef ze uitgebreid de kans om de problemen op te lossen
2. Minimaal 3x de kans geven per probleem
3. Documenteer alles dus incl. telefoontjes, gesprekken, SMS, post
4. Wees redelijk en vraag de tegenpartij of zij een oplossing hebben voor de lange termijn

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:13

-tom-562

Oliesjeik

Typisch VM, probeer de koop ongedaan te maken en zoek snel een andere auto en geen VM dealer.
Zoek anders eens in het MG EV of MG4 topic met de ervaringen met Van Mossel in dit soort situaties; een gebed zonder einde....

Vaak bu'j te bang!

• Jknevel
Juup schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:34:
Als je sterk wil staan:
1. Geef ze uitgebreid de kans om de problemen op te lossen
3. Documenteer alles dus incl. telefoontjes, gesprekken, SMS, post
4. Wees redelijk en vraag de tegenpartij of zij een oplossing hebben voor de lange termijn
Members only:
-tom-562 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:10:
Typisch VM, probeer de koop ongedaan te maken en zoek snel een andere auto en geen VM dealer.
Zoek anders eens in het MG EV of MG4 topic met de ervaringen met Van Mossel in dit soort situaties; een gebed zonder einde....
Ze zijn echter exclusief MG dealer en ivm garantie leek mij dat de juiste beslissing (tot nu toe dat gedeelte aardig) ondertussen zou mijn voorkeur ook uitgaan naar een ander merk.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:13

-tom-562

Oliesjeik

Jknevel schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:15:
[...]

1: eveneens aan telefoon aangegeven dat we daar unaniem over eens kunnen zijn dat dat wel het geval is.
2: eveneens van toepassing
3: In principe staan alle bezoeken ook in mail eveneens mijn klagende mails
4: die willen je houden met facelift of nieuw model met nu 3% op de financiering (mag van vrouw geen geld meer uitgeven ;))

[...]

Ze zijn echter exclusief MG dealer en ivm garantie leek mij dat de juiste beslissing (tot nu toe dat gedeelte aardig) ondertussen zou mijn voorkeur ook uitgaan naar een ander merk.
Je treft het nog dat je blijkbaar redelijk bij Tiel in de buurt woont, dat is wel echt 1 van de betere verstigingen om je MG naar toe te brengen.
Ik hoop voor je dat ze het kunnen oplossen en dat de auto probleemvrij blijft in de toekomst. VM is echt een hele slechte toko om zaken mee te moeten doen :X

Vaak bu'j te bang!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Juup schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 11:34:
Als je sterk wil staan:
Waar komt toch die hardnekkige mythe van ‘3x repareren’ vandaan? Ja, als iets 3 keer gerepareerd is en steeds stuk blijft gaan dan kun je in alle redelijkheid zeggen dat je met een ondeugdelijk product te maken hebt, maar er is echt helemaal nergens in de wet of in de jurisprudentie genoemd dat 3x als eis geldt bij reparaties.

@Jknevel Als het klopt wat je zegt dan zijn er dus meerdere problemen met deze auto. Geef de garage een redelijke termijn om deze op te lossen, waarbij de overlast voor jou niet onredelijk groot mag zijn. Als ze dar niet aan voldoen (mogelijk heb je dit namelijk al gedaan) stel je ze in gebreke en heb je daarna gronden om de koop te ontbinden. Als ze daar niet aan willen meewerken dan laat je de rechtsbijstand een paar dwingende teksten schrijven en uiteindelijk ga je de dealer dagvaarden.
Alle bovenstaande stappen doe je in overleg met je rechtsbijstand. Als ze er ‘wat voorzichtig’ inzitten, moet je ze vragen waarom dat is.

De gewenste uitkomst zou moeten zijn dat er voldaan is aan de overeenkomst die jij hebt gesloten, dus dat je straks een werkende auto hebt. Dat je er liever vanaf wil omdat je er geen vertrouwen meer in hebt is begrijpelijk, maar juridisch is dat geen argument om terug te komen op de overeenkomst die je hebt gesloten.

• Jknevel
Kurkentrekker schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:20:
[...]

Waar komt toch die hardnekkige mythe van ‘3x repareren’ vandaan? Ja, als iets 3 keer gerepareerd is en steeds stuk blijft gaan dan kun je in alle redelijkheid zeggen dat je met een ondeugdelijk product te maken hebt, maar er is echt helemaal nergens in de wet of in de jurisprudentie genoemd dat 3x als eis geldt bij reparaties.

@Jknevel Als het klopt wat je zegt dan zijn er dus meerdere problemen met deze auto. Geef de garage een redelijke termijn om deze op te lossen, waarbij de overlast voor jou niet onredelijk groot mag zijn. Als ze dar niet aan voldoen (mogelijk heb je dit namelijk al gedaan) stel je ze in gebreke en heb je daarna gronden om de koop te ontbinden. Als ze daar niet aan willen meewerken dan laat je de rechtsbijstand een paar dwingende teksten schrijven en uiteindelijk ga je de dealer dagvaarden.
Alle bovenstaande stappen doe je in overleg met je rechtsbijstand. Als ze er ‘wat voorzichtig’ inzitten, moet je ze vragen waarom dat is.

De gewenste uitkomst zou moeten zijn dat er voldaan is aan de overeenkomst die jij hebt gesloten, dus dat je straks een werkende auto hebt. Dat je er liever vanaf wil omdat je er geen vertrouwen meer in hebt is begrijpelijk, maar juridisch is dat geen argument om terug te komen op de overeenkomst die je hebt gesloten.
Members only:

• Jknevel
ivm lopende zaak alles in mo tags gezet.
Pagina: 1