Hallo!
Mijn vriendin en ik wilden allebei een andere telefoon een aantal maanden terug.
Nu hoeven wij beiden niet het nieuwste model in huis te halen dus hebben wij een nieuwe gekoht via Ebay.
De verkoper staat goed geregistreerd, een Fransman. (Zijn de Fransen niet per se de leukste mensen maar dat even voor een andere topic😜).
Telefoon half in het engels, prima joh.
Nu komt het.
1e keer in het buitenland, kreeg ik geen verbinding met het internet.
Daar ben ik erachter gekomen dat de telefoon op us.vodafone.com stond.
Dit was in de Vodafone winkel teveel moeite om te veranderen, in Nederland heb ik gewoon internet dus geen probleem dacht ik.
Nu zijn we een aantal maanden verder, sinds vandaag heb ik ineens schommelingen in mijn mobiel netwerk.
Kan nauwekijks verbinding maken etc.
Telefoon van mijn vriendin heeft nergens last van.
Nu ben ik samen met chatgpt gaan kijken wat er mis is met mijn telefoon.
Het blijkt dus dat dit toestel een amerikaans model is.
Ik kan hem nu ook niet meer updaten.
Op internet zie ik dat de software eventueel geflashed kan worden.
Ik kan niet duidelijk vinden of er bedrijven zijn die dit kunnen doen, zijn er wellicht hier handige Harrie's die dit kunnen/willen doen tegen een vergoeding?
Zo nee, waar kan ik anders het beste terecht? Waar moet ik aan denken qua kosten?
Kan dit met elk Amerikaans model?
De verkoper heb ik benaderd, nog geen reactie op gehad.
Ik heb geen zin om de telefoon dagenlang kwijt te zijn voor een oplossing.
Mocht het meevallen qua kosten en het is mogelijk de software te flashen dan neem ik het 'verlies' en heb ik mijn lesje geleerd..
Aangezien ik geen internet heb zal ik de reacties pas wellicht in de avond pas lezen...
Alvast bedankt!
Groeten,
:strip_exif()/f/image/h6RM9hYzaGvAr2IYmf6mxaEy.jpg?f=fotoalbum_large)
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Mijn vriendin en ik wilden allebei een andere telefoon een aantal maanden terug.
Nu hoeven wij beiden niet het nieuwste model in huis te halen dus hebben wij een nieuwe gekoht via Ebay.
De verkoper staat goed geregistreerd, een Fransman. (Zijn de Fransen niet per se de leukste mensen maar dat even voor een andere topic😜).
Telefoon half in het engels, prima joh.
Nu komt het.
1e keer in het buitenland, kreeg ik geen verbinding met het internet.
Daar ben ik erachter gekomen dat de telefoon op us.vodafone.com stond.
Dit was in de Vodafone winkel teveel moeite om te veranderen, in Nederland heb ik gewoon internet dus geen probleem dacht ik.
Nu zijn we een aantal maanden verder, sinds vandaag heb ik ineens schommelingen in mijn mobiel netwerk.
Kan nauwekijks verbinding maken etc.
Telefoon van mijn vriendin heeft nergens last van.
Nu ben ik samen met chatgpt gaan kijken wat er mis is met mijn telefoon.
Het blijkt dus dat dit toestel een amerikaans model is.
Ik kan hem nu ook niet meer updaten.
Op internet zie ik dat de software eventueel geflashed kan worden.
Ik kan niet duidelijk vinden of er bedrijven zijn die dit kunnen doen, zijn er wellicht hier handige Harrie's die dit kunnen/willen doen tegen een vergoeding?
Zo nee, waar kan ik anders het beste terecht? Waar moet ik aan denken qua kosten?
Kan dit met elk Amerikaans model?
De verkoper heb ik benaderd, nog geen reactie op gehad.
Ik heb geen zin om de telefoon dagenlang kwijt te zijn voor een oplossing.
Mocht het meevallen qua kosten en het is mogelijk de software te flashen dan neem ik het 'verlies' en heb ik mijn lesje geleerd..
Aangezien ik geen internet heb zal ik de reacties pas wellicht in de avond pas lezen...
Alvast bedankt!
Groeten,
:strip_exif()/f/image/h6RM9hYzaGvAr2IYmf6mxaEy.jpg?f=fotoalbum_large)
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...